[XP] Hybernate, proces in gebruik

Pagina: 1
Acties:

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Hallo :)

Al sinds ik een verse installatie van Windows XP Pro NL op m'n laptop heb gezet en de slaapstand aan wil zetten via Energiebeheer, dan krijg ik de volgende melding:

"Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het bestand door een ander proces wordt gebruikt."

Natuurlijk laat ik het daarbij niet zitten en heb het volgende reeds geprobeerd:
[list]
• Restarten
• Veilige modus (geen slaapstand tab meer in Energiebeheer :( )
• Alle programma's die in de achtergrond draaien sluiten
• Alle niet-essentiële systeemprocessen en overige niet-systeemprocessen 1 voor 1 killen
• Handmatig een hyberfil.sys aanmaken in de root van m'n C:

Combinaties van de volgende zoekwoorden leverden zowel hier in de search als op Google niets relevants op (ook voor toekomstig makkelijk terug te vinden zijn van dit topic): hybernate, slaapstand, proces, process, gebruik, use "proces in gebruik" en "proces in use"

Al met al een vaag probleem dus.

[ Voor 15% gewijzigd door sdomburg op 05-05-2004 00:49 ]

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Toevallig hetzelfde probleem als dit ?

[rml][ XP] Hibernate wil niet meer aan na clean install[/rml]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• sdomburg
Toevallig wel :)

Mag ik vragen welke zoekwoorden je hebt gebruikt?
edit: je bent zelf de TS zie ik al :)

Het zou niet aan de hardware liggen als ik het zo lees; ben zelf de bezitter van een Targa XP10. De enige overeenkomsten die ik tussen de twee in dat topic genoemde laptops en de mijne kan vinden, is dat er overal een Radeon inzit (2x R9600 en 1x 7500). Had die Intel based laptop waarover je het had toevallig ook een Radeon aan boord?

[ Voor 46% gewijzigd door sdomburg op 05-05-2004 00:49 ]

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

sdomburg schreef op 05 mei 2004 @ 00:39:
[...]

Toevallig wel :)

Mag ik vragen welke zoekwoorden je hebt gebruikt?
edit: je bent zelf de TS zie ik al :)

Het zou niet aan de hardware liggen als ik het zo lees; ben zelf de bezitter van een Targa XP10. De enige overeenkomsten die ik tussen de twee in dat topic genoemde laptops en de mijne kan vinden, is dat er overal een Radeon inzit (2x R9600 en 1x 7500). Had die Intel based laptop waarover je het had toevallig ook een Radeon aan boord?
Yep, een MOBILITY RADEON 7500

Mijn vermoeden begint ook al die richting in te gaan, maar ik kan het niet direct testen. De 2e keer heb ik hibernate enabled voor gelijk welke driver te installeren. En toen werkte het.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• sdomburg
Tomsworld schreef op 05 mei 2004 @ 18:42:
[...]

Yep, een MOBILITY RADEON 7500

Mijn vermoeden begint ook al die richting in te gaan, maar ik kan het niet direct testen. De 2e keer heb ik hibernate enabled voor gelijk welke driver te installeren. En toen werkte het.
Hmm, vreemd, ik heb geen speciale drivers geïnstalleerd voor de videokaart, behalve VIA Hyperion drivers (oa. AGP drivers). Gezien bij de iNtel chipset hetzelfde voordoet, vermoed ik dat het probleem niet hierdoor veroorzaakt wordt.

Als de standaard Windows drivers het probleem zouden zijn, hadden deze na een reïnstall ook niet gewerkt. Het probleem ligt dus niet in een hardware iets.

• sdomburg
Heel klein kickje

• RpR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02-2022

RpR

Heb je alle updates gedraait van M$ MS én laatste driver-updates van je laptop?
Zo ja, kun je dan eens een lijst van draaiende processen posten?

Microsoft kort je af als MS - laat die kinderachtige verbasteringen maar weg

[ Voor 36% gewijzigd door elevator op 07-05-2004 11:20 ]

An assumption is the mother of all fuck-ups

• sdomburg
DjRp schreef op 07 mei 2004 @ 08:30:
Heb je alle updates gedraait van MS én laatste driver-updates van je laptop?
Zo ja, kun je dan eens een lijst van draaiende processen posten?
Ja, alle Windows Updates (van MS ;) ) zijn reeds geïnstalleerd. Hieronder een lijst van de processen, alhoewel ik denk dat het weinig uit zal maken, aangezien ik alle niet essentiele processen al reeds en keer gesloten heb, waarna het nog niet werkte.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~idomburg/processen.gif

• RpR

RpR

Kun je nog even de specs van je laptop geven?

• sdomburg
DjRp schreef op 07 mei 2004 @ 17:42:
Kun je nog even de specs van je laptop geven?
Uiteraard, maar neem ook even het linkje van Tomsworld mee, die laptops hebben andere specs.

http://www.targa.co.uk/cms/targa_2_459.php?produkt_id=271

• RpR

RpR

Grappig, ik heb nog nooit van dat merk laptop gehoord... :+ Specs lijken wel oke.

Misschien is het goed om die foutmelding nog een keer te laten verschijnen / genereren en vervolgens even te kijken naar de Event-log van Windows. (Deze computer | beheren | logboeken). Logboek 'Toepassing' en 'Systeem' zouden nog wel eens zeer nuttige informatie kunnen geven.

[ Voor 7% gewijzigd door RpR op 08-05-2004 01:12 ]

• sdomburg
DjRp schreef op 08 mei 2004 @ 01:11:
Grappig, ik heb nog nooit van dat merk laptop gehoord... :+ Specs lijken wel oke.
LIDL ;)
Misschien is het goed om die foutmelding nog een keer te laten verschijnen / genereren en vervolgens even te kijken naar de Event-log van Windows. (Deze computer | beheren | logboeken). Logboek 'Toepassing' en 'Systeem' zouden nog wel eens zeer nuttige informatie kunnen geven.
Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Ftdisk
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 45
Datum: 2-6-2004
Tijd: 0:30:55
Gebruiker: n.v.t.
Computer: PURPLEBITCH
Beschrijving:
Het systeem kan het crashdump-stuurprogramma niet laden.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Gegevens:
0000: 00 00 00 00 01 00 56 00 ......V.
0008: 00 00 00 00 2d 00 04 c0 ....-..À
0010: 0a 00 00 00 00 00 00 00 ........
0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
SUMMARY
FtDisk, the Windows NT fault tolerant driver, provides the mechanisms for redundant data storage, volume management, and dynamic data recovery
Ik denk dan ook dat het bij de reïnstall van sommigen opgelost is doordat er dan sprake is van een FAT32 partitie, die nog niet geconvert naar NTFS is. Kan iemand dit bevestigen?

Ik ga verder kijken hoe ik Ftdisk tijdelijk kan disablen oid.

[ Voor 20% gewijzigd door sdomburg op 02-06-2004 00:46 ]

• sdomburg
Laatste kick :(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je system monitor draait en je forceert je laptop naar hibernate - krijg je dan ergens in die log foutmeldingen oid? :)

(ik heb overigens wat kicks van je verwijderd ;) )

[ Voor 18% gewijzigd door elevator op 14-06-2004 14:09 ]

• sdomburg
elevator schreef op 14 juni 2004 @ 14:09:
Als je system monitor draait en je forceert je laptop naar hibernate - krijg je dan ergens in die log foutmeldingen oid? :)

(ik heb overigens wat kicks van je verwijderd ;) )
Zodra ik het logboek start, de foutmelding herproduceer en het logboek weer wil stoppen krijg ik de volgende error:

"De instructie op 0x77f73905 verwijst naar geheugen op 0x00000064. De lees- of schrijfbewerking ("written") op het geheugen is mislukt.

Klik op OK om het programma te Beëindigen."

Overigens krijg ik deze melding ook als ik het logboek direct start en weer stop.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Ik zie daar WinVNC staan. Disable dat eens?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• sdomburg
pinockio schreef op 14 juni 2004 @ 14:34:
Ik zie daar WinVNC staan. Disable dat eens?
Ik had hierboven al gemeld alle niet essentiële processen te hebben beeïndigd. Ik heb echter voor de zekerheid nog een keer enkel WinVNC gestopt, zonder resultaat.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

sdomburg schreef op 14 juni 2004 @ 14:31:
Overigens krijg ik deze melding ook als ik het logboek direct start en weer stop.
Ik bedoelde eigenlijk Sysinternals Filemonitor - de vroege ochtend heeft me er een mix van laten maken :)
Pagina: 1