Beste allemaal,
Ik hoop dat de topic titel enigzins duidelijk is.
Anders laat het me uitleggen.
Ik gebruik in mijn formulieren nog al eens de functie mysql_insert_id();
Voordegene die niet weten wat dat doet...dit geeft (denk ik) het id terug van de row die je net geinsert hebt...
Waarom heb je dat nodig zou je zeggen.
Alsvolgt
ik doe vaak zo
voor de duidelijkheid..
ik heb altijd een veld recdel staan in mijn tabellen ...staat voor record deleted
Nu is mijn vrraag dus alsvolgt.
Is deze insert_id(); nauwkeurig
dus is het zo dat als er min of meer twee mensen precies tegelijk het formulier opslaan het kan zijn dat de ene het ID van de ene krijgt en de andere die van de andere???
of houd hij zich echt aan de regels
Ik probeer nu namelijk mijn app te porten naar mssql en dat gaat niet zonder problemen...... deze ondersteund geen mssql_insert_id();;
aarggh dat los ik nu op door (Bron php.net)
dit te doen
niet zo netjes maar ok.
Alleen hier zit dus volgens mij wel echt een gevaar aan.
Iemand enig idee?
Ik hoop dat de topic titel enigzins duidelijk is.
Anders laat het me uitleggen.
Ik gebruik in mijn formulieren nog al eens de functie mysql_insert_id();
Voordegene die niet weten wat dat doet...dit geeft (denk ik) het id terug van de row die je net geinsert hebt...
Waarom heb je dat nodig zou je zeggen.
Alsvolgt
ik doe vaak zo
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| if(empty($_POST['ID'])) { mysql_query("INSERT INTO table (recdel) values ('0') "); $_POST['ID'] = mysql_insert_id(); } mysql_query("UPDATE table SET field1='',field2='' enz WHERE primkey = ' $_POST['ID']' "); |
voor de duidelijkheid..
ik heb altijd een veld recdel staan in mijn tabellen ...staat voor record deleted
Nu is mijn vrraag dus alsvolgt.
Is deze insert_id(); nauwkeurig
dus is het zo dat als er min of meer twee mensen precies tegelijk het formulier opslaan het kan zijn dat de ene het ID van de ene krijgt en de andere die van de andere???
of houd hij zich echt aan de regels
Ik probeer nu namelijk mijn app te porten naar mssql en dat gaat niet zonder problemen...... deze ondersteund geen mssql_insert_id();;
aarggh dat los ik nu op door (Bron php.net)
code:
1
| SELECT ident_current('".$FormData->Table."') " |
dit te doen
niet zo netjes maar ok.
Alleen hier zit dus volgens mij wel echt een gevaar aan.
Iemand enig idee?

[ Voor 6% gewijzigd door vorlox op 04-05-2004 23:37 ]