Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

tempsensoren aan een psone scherm

Pagina: 1
Acties:

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-11 20:13
hallo.

ik wil een aantal tempsensoren via een printplaats direct op het ps one display aansluiten (dus zonder de pc).

ben wat aan het zoeken op internet en hier op tweakers maar ik kan er niks over vinden, op conrad wel een grootaantal warmtesensoren gevonden en ook een chip die het signaal kan lezen.

weet dus iemand of het wel kan en zoja me kan helpen of me naar een site wijzen waar ik overheen heb gekeken.

[ Voor 4% gewijzigd door eltinio op 04-05-2004 23:10 ]

Verwijderd

http://www.kickassamd.com/modules/mods/article.php?storyid=1
ps one schermpje op gewone monitor out van videokaart?
Daar word een PS1 LCD aan de VGA gekoppeld.
Bouw een poort die RGB en vsync/hsync aanstuurt in je systeem.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 23:43 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 20:08

SA007

Moderator Tweaking
Dit word er niet bedoeld...

Wat je wil word heel erg moelijk, omdat deze schermpjes moelijk aan tes sturen zijn zonder "echte" pc hardware, als je iets gaat bouwen, ga je eigenlijk iets bouwen wat een pc emuleerd (dit met pic's ed...) waardoor je dus een soort pc krijgt (vergelijkbaar met een 386 ofzo) die dan alleen dat schermpje aanstuurd :P.

Lijkt me niet erg nuttig, ik zou hiervoor gewoon een echte pc pakken en deze aanpassen, pak een erg klein moederbord met tv-out (of een videokaart erin die dit heeft) (maakt niet uit wat, als is het een pc van 10-15 jaar oud....), en ga die inprogrameren (misschien de bios overwriten, dan heb je geen externe stations meer nodig) zodat ie je temp sensors van com/lpt oid. uitleest en op het lcd zet.

De mogelijkheden hiervan zijn veel groter en het is goedkoper en simpeler om te maken.

Het enige nadeel ervan zou zijn dat het wellicht wat groter is, tenzij je zoiets pakt:
Afbeeldingslocatie: http://matchbox.stanford.edu/dsc00001.jpg

Geen idee wat zoiets kost, maar het is ongeveer de grootte van een luciferdoos en een complete pc...

Als je dit TOCH wil doen dan moet je:
1. het display controllervrij maken of de huidige aanpassen (weet niet of dat kan)...
2. zelf een controller maken die het display aan kan sturen (met behulp van pic's/ic's/standaard lcd controllers/etc)
3. Dan een pic met extra (video)geheugen een scherm laten opslaan met sprites en dergelijke in het geheugen (voor bijvoorbeeld de text), en die die sprites ook kan tekenen (soort videokaart dus)
4. En dan met die eik ic's met a-d converter waar jij het over had (want dat zijn het denk ik) die "video"pic aansturen...

Word heel veel programeerwerk, aangezien diet met logica veel te veel werk zou worden en je printplaten (als je dil gebruikt) van totaal iets van 1x1m krijgt (heeeel groot dus).

Mij lijkt het stukken simpeler/goedkoper/beter zijn als je een kleine pc neemt en deze aanpast hiervoor.

Verwijderd

Ik had laatst bij een bedrijf (als conrad) een overlayer op gevonden, deze kon over een tv beeld texten projecteren, aansluiting via compoort. Als je dan een PIC ofzo gebruikt dan kan je dat ook doen vanuit de pic en dus met de pic de data op je PCOne scherm zetten.

Ik zal even zoeken, maar mocht deze post niet binnen 10 minuten zijn geupdate dan heb ik niets kunnen vinden