Toon posts:

casema wanadoo na de upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

3 weken na de upgrade van mijn broadband premium heb ik sterk het idee dat de snelheid met name aan de upload kant hard afneemt.
Ik kom vaak al niet verder meer dan 17 a 18 K met speedtest.
Ook bij de raportages van de afgelopen 4 weken zie ik eigenlijk nergens dat de upload snelheid gehaald word van 384 Kbps / 48KB ... 33KB waar 43KB zeker mogelijk moet zijn

wat kan ik en wat kunnen we hiermee ...

Ik voel me "genaaid"

Groeten

Verwijderd

Ben jij niet alleen, is bij iedereen zo gedaan.
Tijdelijk dit, Omdat wanadoo hun newsservers aan het vervangen zijn.

Als dit achter de rug is belooft de verbinding nog beter te zijn.. we zullen zien _/-\o_

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
http://www.cistron.nl/hel...r=630&history=63,88,91,93

Werkt ook bij kabel positief vaak :)

(gebruik drTCP halverwege staat linkje)

En geen router ofzo? (daarin kan je vaak ook maxMTU veranderen) of misschien een pc met virus die je upstream staat te benutten?
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 22:53:
Ben jij niet alleen, is bij iedereen zo gedaan.
Tijdelijk dit, Omdat wanadoo hun newsservers aan het vervangen zijn.

Als dit achter de rug is belooft de verbinding nog beter te zijn.. we zullen zien _/-\o_
huh?

[ Voor 37% gewijzigd door bjck op 04-05-2004 22:55 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]bjck schreef op 04 mei 2004 @ 22:54:
http://www.cistron.nl/hel...r=630&history=63,88,91,93

Werkt ook bij kabel positief vaak :)

(gebruik drTCP halverwege staat linkje)

En geen router ofzo? (daarin kan je vaak ook maxMTU veranderen) of misschien een pc met virus die je upstream staat te benutten?

Ook al naar gezocht naar viralen ... helaas dat is het niet...

En tja nieuwsgroepen gebruik ik niet
dus de logica ontgaat mij...

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:06

Kid Buu

Huh, Pietje?

Ik heb er ook al last van, eerst haalde ik heel vlot 45kb/s met upload. Maar nu heb ik al moeite om de 30 te halen.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Verwijderd

Dat probleem heb je dus alleen met de Com21 modems naar mijn ervaring. Ik heb nu al ruim 2 weken het nieuwe Motorola EuroDOCSIS modem, en daar heb ik echt super snelheden mee. Niets te klagen, een echte constante snelheid (heb ik gemeten door een script om de x minuten een bestand van 5 MB te laten downloaden). Met die Com21 had ik idd dat je overdags upload met 40 KB/s en 's avonds ineens met 30 ofzo. Die EuroDOCSIS modems hebben daar geen last van. Je moet maar eens bellen met 0900-8896 (€0.10 p/min) of e-Mailen naar backoffice@office.casema.nl (verwacht niet een supersnel antwoord) om je modem om te ruilen.

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Die optie zit ik dus momenteel ook te overwegen. Ongeveer een half jaar geleden heb ik het dwingende verzoek tot omruilen nog weggewuifd (zie ook: judgem in "Casema/Wanadoo Cable nog sneller....." ) maar nu men weer van het L2TP-protocol is afgestapt voor deze modems en deze nu ook van DHCP gebruik maken lijkt het me geen verkeerde optie. Misschien toch maar eens even mailen dan.

Iemand overigens die er een andere router dan de door Casema voorgestelde exemplaren aan heeft hangen? Ik gebruik momenteel nog een server om de boel door te sturen en aangezien dat kreng dus 24/7 aanstaat, sluit ik hem met het oog op de stroomrekening liever rechtstreeks aan op mijn Linksys WRT54G.

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

Verwijderd

judgem schreef op 05 mei 2004 @ 13:14:
Die optie zit ik dus momenteel ook te overwegen. Ongeveer een half jaar geleden heb ik het dwingende verzoek tot omruilen nog weggewuifd (zie ook: judgem in "Casema/Wanadoo Cable nog sneller....." ) maar nu men weer van het L2TP-protocol is afgestapt voor deze modems en deze nu ook van DHCP gebruik maken lijkt het me geen verkeerde optie. Misschien toch maar eens even mailen dan.

Iemand overigens die er een andere router dan de door Casema voorgestelde exemplaren aan heeft hangen? Ik gebruik momenteel nog een server om de boel door te sturen en aangezien dat kreng dus 24/7 aanstaat, sluit ik hem met het oog op de stroomrekening liever rechtstreeks aan op mijn Linksys WRT54G.
In principe werkt iedere router goed i.c.m. Casema EuroDOCSIS. Ik zelf heb zo'n E-Tech ding van €30 aan me modem hangen. Werkt perfect! :Y)

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Ik heb inmiddels deze mail aan ze gestuurd:
Gegroet,

Ik heb begrepen dat het mogelijk is om mijn COM21 modem te laten omruilen voor een Eurodocsis modem. Hoe gaat een en ander in zijn werk en verlies ik er dan geen downtime mee? Gebruikt het Eurodocsis modem nu volledig het DCHP protocol en niet meer het L2TP protocol zoals dat in eerste instantie het geval was? Krijg ik na het omwisselen dan ook te maken met aangepaste gebruikersvoorwaarden en kan ik dan alsnog 60 Euro restitutie (6 maanden lang 39,50 i.p.v. 49,50 aan abonnementsgeld betalen) krijgen die Braodband Premium klanten kregen die oktober vorig jaar besloten hun COM21 vaarwel te zeggen?

In oktober was het niet eens met deze dwingende omruiling gezien de beperkingen van het L2TP protocol maar indien het L2TP protocol niet meer van toepassing is dan ben ik graag bereid mijn mening hierover te herzien.

MvG,

judgem
Ben benieuwd wat het antwoord is..

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

Pagina: 1