Toon posts:

Sasser worm geeft problemen met dial-up

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een computer en een laptop staan die bijde zijn geinfecteerd met het w32.sasser.worm
Deze worm heb ik van het systeem af gehaald met het tooltje dat bij norton (symantec) te vinden is.
De virusscanner geeft aan dat er geen virussen meer zijn op het systeem.
Echter maken bijde systemen gebruik van dial-up met een analoge telefoonlijn
Ik kan wel inbellen en krijg verbinding alleen kan ik niet doen op internet. Zowel internet explorer als outook maar ook update funcite van virusscanner werken niet meer. :(
Als ik PING naar een adres of website dan krijg ik netjes antwoord Reply from....
Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Verwijderd

Wat doet het niet dan? Leeg scherm, foutmelding, wat?

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:09
Bekijk de host files eens. Te vinden in: C:\Windows\System32\drivers\etc folder

[ Voor 51% gewijzigd door Miki op 04-05-2004 22:19 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Check je hosts file eens, het is bekend dat er dan een hele hoop waardes instaan die er niet in horen te staan (127.0.0.1 www.symantec.com bijvoorbeeld). Er hoort alleen 127.0.0.1 localhost in te staan. Overigens, weet je ook om welke precieze versie van w32.sasser het gaat? (A,B,C of D?)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
De host files heb ik na gekeken deze zijn leeg op de standaart 127.0.0.1 host file regel na
Verder krijg ik een standaard melding in internet explorer: De pagina kan niet worden weergegeven (bla bla..)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Wat krijg je als je die pagina pingt? Bijvoorbeeld www.symantec.com (Let ook goed op het IP)

Signature

Verwijderd

Installeer dit tooltje eens
http://news.swzone.it/swznews-9826.php

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg dan een reply van een vreemd adres

a568.x.akamai.net
ip 193.108.89.8

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is geen vreemd adres. Akamai is een gigantische uplinkprovider waar veel grote jongens gebruik van maken (ik weet dat o.a. McAfee en Microsoft daar het een en ander hosten, en vast nog wel meer bedrijven).

[ Voor 33% gewijzigd door wildhagen op 04-05-2004 22:32 ]

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
het tooltje van Keyboardcowboy helpt helaas niet.
Voor zover ik kan zien lukt pingen gewoon en krijgt hij goed antwoord van de goede server.
telnet naar bijv. ssh.vuurwerk.nl werkt gewoon, echter gewoon internet (zowel ie als firefox) werkt niet :(
Pagina: 1