Toon posts:

meer stroom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb een Asus radeon 9600se met 128mb die nu op deze snelheden stabiel loopt.
core=450mhz
memory=602mhz (301 mhz)
nu wil ik mijn graka nog meer overkloken maar ik wil hem ook meer stroom geven door de apg voltage te verhogen.
in mijn bios is daar geen optie voor weten jullie of ik mijn apg voltage kan verhogen zonder dat in de bios te doen.

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
AGP voltage verhogen helpt over het algemeen niet veel voor het overklokken van je kaart.

Je zult dan de voltages van de videokaart zelf moeten gaan verhogen.

Verwijderd

Topicstarter
en hoe doe ik dat precies zijn daar programma's voor?

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:23
dan kom je meer op mods neer memory mod etc

[ Voor 15% gewijzigd door SmoothTweaker op 04-05-2004 22:15 ]

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 11:59
over het algemeen zul je daar voltmods voor moeten doen (dus solderen). Maar soms wil een bepaalde bios ook nog wel wat doen heb ik begrepen :)

suc6 iig

Verwijderd

Topicstarter
welk soort bios moet ik dan hebben.

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-02 19:37

t3q

Say yes to teq

Waar heeft het verhogen van je agp voltage dan wel zin voor?

Life goes as it goes.

Verwijderd

Topicstarter
dan krijgt het kaartje meer stroom dus wordt hij stabieler.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Tot op zekere hoogte helpt een hoger voltage dan 1,5V wel om je videokaart stabiel te krijgen op hogere core/memsnelheden, maar niet op extreme snelheden. Dan zijn voltmods nodig zoals IFASS al zegt, op het geheugen of voor de core.

Een voorbeeldje: mijn 9800SE draait met de softmod drivers van Omega, zodat hij als 9800 Pro met 8 pipelines wordt gezien. Bovendien loopt de kaart op een clock van 470 voor de core (428 normaal) en 378 voor het mem (328 normaal). Veel verder wil de kaart niet zonder dikke artifacts en reboots, maar met voltmods en betere koeling zou het dus wel kunnen.

Overigens helpt een softmod en overclocken best wel:

3Dmark03 resultaten:

9800 SE origineel: 3400 punten
9800 SE softmod > 9800 PRO: 5400 punten
9800 SE softmod+ OC: 6330 punten

linkje

Is toch best netjes als je een kaart twee keer zo goed kan laten presteren als origineel bedoeld, met eigenlijk maar weinig aanpassingen (andere drivers, en via rage3dtweak overclocken) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Remy op 05-05-2004 10:24 ]

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
maar op welke manier kan ik dan mijn apg voltage verhogen.

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:57
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 10:36:
maar op welke manier kan ik dan mijn apg voltage verhogen.
Meestal is dat in de bios in te stellen. (bios van je mobo dan he).

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Dat is alleen mogelijk, indien je BIOS dat toelaat, of je moet op je moederbord zelf een voltmod kunnen doen. Je kan op een paar oc-sites (zie de DOC faq voor links) kijken, of er een bios voor je mobo is die dat soort functies 'unlockt' maar ik geef je helaas niet veel kans. Soms moet je gewoon tevreden zijn met wat je hebt bereikt met een oc, of je moet betere hardware te pakken krijgen (mobo, geheugen, videokaart) die dat soort opties voor agp voltages wel aan boord heeft :)

Sowieso is het altijd aan te raden alleen te oc'en met hardware die het ook echt aankan en die de opties voor flink spelen met voltages, memorytimings en dergelijke toelaten.

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
ik ga dalijk de omega softmod drivers downloaden zijn die beter als de gewone softmod drivers.
en welke moet ik dan hebben 4.4 of 4.3 welke is sneller?

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
4.4 is beter. Maar AGP volt is alleen nuttig al je je agp bus hoger dan 66 mhz wil draaien. Verder moet je dan toch echt voltmods doen en die kunnen gevaarlijk zijn voor je kaart zekers als je neit weet wat je doet. Maar daar is ook een topic over k zou dan gewoon zoekken onder 9600 mod met search.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Pagina: 1