Goedenavond Tweakers
.
Ik heb het volgende probleem.
Ik heb hier een netwerk met een ADSL internet verbinding van Planet (KPN).
Nu heb ik daar een Speedtouch USB modem bij gekregen.
Dat werkte allemaal goed met IPCOP alleen ik kon voor een vriendenprijsje een Ethernet modem overnemen, de Zyxel Prestige 600 series.
Dat geeft veel meer voordelen, ik kan nu een P100 gebruiken als router ipv een AMD K6-2 400 (vanwege de onboard USB). Ik had ook al een USB PCI kaart in de P100 gedaan alleen dat werkte niet.
Nu heb ik op de P100 IPCOP geinstalleerd en daar het Zyxel modem aan gehangen.
Nu kan ik Internetten, tot zover alles goed
.
De IPCOP bak wil ik er tussen hebben ivm, VPN's, Security Updates, makkelijk poorten openzetten etc etc.
De situatie is hier nu als volgt:

Nu is het dus de bedoeling dat mijn IPCOP bak het publieke IP adres krijgt.
Die maat van mij heeft wel de volgende situatie voor elkaar gekregen:
Alvast bedankt!
Ik heb het volgende probleem.
Ik heb hier een netwerk met een ADSL internet verbinding van Planet (KPN).
Nu heb ik daar een Speedtouch USB modem bij gekregen.
Dat werkte allemaal goed met IPCOP alleen ik kon voor een vriendenprijsje een Ethernet modem overnemen, de Zyxel Prestige 600 series.
Dat geeft veel meer voordelen, ik kan nu een P100 gebruiken als router ipv een AMD K6-2 400 (vanwege de onboard USB). Ik had ook al een USB PCI kaart in de P100 gedaan alleen dat werkte niet.
Nu heb ik op de P100 IPCOP geinstalleerd en daar het Zyxel modem aan gehangen.
Nu kan ik Internetten, tot zover alles goed
De IPCOP bak wil ik er tussen hebben ivm, VPN's, Security Updates, makkelijk poorten openzetten etc etc.
De situatie is hier nu als volgt:

Nu is het dus de bedoeling dat mijn IPCOP bak het publieke IP adres krijgt.
Die maat van mij heeft wel de volgende situatie voor elkaar gekregen:
Wie heeft hier een oplossing voor of heeft deze setup wel werkend?Dezelfde situatie alleen dan in combinatie met een thomson 500 ethernet adsl modem ipv de zyxel, en hij maakt met ipcop een pptp verbinding met kpn adsl, zodat hij het publieke ip adres op de ipcop krijgt, zodat er een vpn tunnel opgebouwd kan worden.
Alvast bedankt!