Fujitsu MAP 36GB doet vaag

Pagina: 1
Acties:

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb sinds kort 2x Fujitsu MAP erbij, maar vanaf het begin af aan doet 1 schijf vreemd (ik weet welke het is).
Uitleg: De schijf maakt constant een zacht schurend geluid met af en toe heel zacht geratel/gekraak, ik heb de schijf kunnen identificeren met de diagnose tools van Fujitsu die het up-en down spinnen ook controleerd, toen de 'slechte' schijf uit was werd het plotseling stil, dus het was duidelijk welke het was.
(De diagnose tools zeiden dat de schijf ok was, maar niet in hoeverre).

Ik dacht dat het vanzelf weg zou gaan omdat de schijf nog zo nieuw is, maar het is constant hetzelfde gebleven.

Nou vraag ik is dit net zoals de Seagate 7200.7 een feature or going to be a failure?

Verwijderd

Als je OS erop draait of je swap is geratel wel te verklaren, als ie schuurt lijkt hij me beschadigt en zal hij het niet lang volhouden

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Ik moet zeggen, mijn Cheetah X15 ratelen ook best wel wat als ze effectief moeten werken, maar das doodnormaal :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb hier ook 2 MAP schijven, en geen van beiden geven dit soort geluiden. Ze maken natuurlijk wel gewoon geratel als je wat doet (hoog, zacht, geratel), maar ik denk dat je dat zelf ook wel door had met de andere MAP schijf.

Als ik jou was zou ik dus niet meer zoveel vertrouwen in de disk geven, en toch maar even langs de leverancier gaan. Het is niet normaal en het klinkt ook niet echt gezond.

Heb je al wat andere tests geprobeerd met die Fujitsu diagnostic tool?

[ Voor 17% gewijzigd door Laurent op 04-05-2004 23:51 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb hier ook 2 mapjes, die volgens mij ook geen rare geluiden maken, behalve natuurlijk seeken.

specs

• Lennieboy83
Nee er staat helemaal niks op, omdat ik het niet vertrouw, hij doet niks dan idlen, er is in de tussentijd ook helemaal niks veranderd in het geluid.

Even een opmerking: Ik heb voor de 2e keer bij hardeschijven.com besteld en weer is het raak met een defect, de eerste ging ook al gelijk fout (was een Fujitsu MAS 18GB DOA) en nu 1 van de 2 MAPs lijkt het te gaan begeven.
Ik weet dus niet of het door de post is e.d. ik heb bij andere winkels nog nooit zoiets meegemaakt (met name Informatique) nooit problemen gehad (en dat waren tig schijven).

Maar omdat de diagnostic tool zegt dat de schijf ok is heb ik dan wel recht op garantie? Moet ik hem eerst laten crashen voordat ik garantie kan claimen?

• Lennieboy83
Aikeleer schreef op 04 mei 2004 @ 23:50:
Heb je al wat andere tests geprobeerd met die Fujitsu diagnostic tool?
Ik heb alle tests doorlopen, van extended tot simple, geen van allen errors, ik heb hardeschijven.com net gemaild afwachten tot morgen ;) wat voor antwoord ze terug geven.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou er zelf niks aan doen, dus niet 'eerst laten crashen'. Als je gewoon de situatie uitlegt aan die leverancier zullen ze 't vast wel begrijpen, desnoods kan je een verwijzing maken naar deze thread. T.net is niet onbekend bij grote winkels. :)

Als je zelf vanalles gaat proberen heb je kans dat je helemaal geen garantie meer krijgt.

• Lennieboy83
Aikeleer schreef op 05 mei 2004 @ 00:40:
Ik zou er zelf niks aan doen, dus niet 'eerst laten crashen'. Als je gewoon de situatie uitlegt aan die leverancier zullen ze 't vast wel begrijpen, desnoods kan je een verwijzing maken naar deze thread. T.net is niet onbekend bij grote winkels. :)

Als je zelf vanalles gaat proberen heb je kans dat je helemaal geen garantie meer krijgt.
Ik ben niks van plan ;) maar ik bedoel op den duur dat hij uit zich zelf moet crashen.

• Lennieboy83
De schijf is retour gestuurd en waarschijnlijk krijg ik over 2 dagen een nieuwe :)
Ze ondernemen niet de aktie om de schijf eerst RMA te sturen en dat ik dan mag wachten tot over een jaar de schijf terugkomt, daar ben ik ze zeer dankbaar voor ;)
Hopelijk werkt de volgende wel naar behoren.
Pagina: 1