Toon posts:

edimax router+alcatel modem en Emule

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag omtrend emule.
Ik heb al wat rond zitten zoeken hier, maar begrijp geen bal van het hele poorten openen verhaal.

Ik heb een edimax routertje waaraan 2 pc's hangen die dmv een alcatel speedtouch modem met het internet verbonden zijn.

Op een Pc draai ik Emule, maar ik heb constant een low-id.

Nu heb ik begrepen dat dit iets met open te zetten poorten te maken heeft en ik heb hier ook al wat mee gerommeld , maar heb tot nog toe geen of zelfs nog minder resultaat als eerst. :'(

Wie heeft dezelfde config of wie kan mij vertellen hoe ik mijn pc moet configureren om een high-id te krijgen ??

Ik ben jullie eeuwig dankbaar _/-\o_ als jullie me verder kunnen helpen

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Zoek in je manual en op Internet op "Virtual Server" en "Port Forwarding".

Ik gok dat je de Edimax 6104 hebt, en die heeft dat Virtual Server in het config menu zitten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Je moet je Speedtouch in bridged mode zetten en je Edimax poorten laten forwarden naar de computer waarop je Emule gebruikt d.m.v. de webinterface.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 21:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
en hoe zet ik de speedtouch in bridged mode, ik kan hierover niets in de manual vinden.

bedankt alvast !!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42

Exirion

Gadgetfetisjist

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er vooralsnog geen ene zak van, maar ik ga salpie doen en pruts morgen wel verder.

mzzls

Verwijderd

Bridged: Wat is het?

Komt van het ADSL Online Forum en gaat over de Speedtouch 510 i.c.m. de Draytek 2300e router. Vergelijkbare situatie als bij jou dus :)

• The_Keijz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-04 21:19
Hallo phoskam

Als je een speedtouch (510 en 510a) adsl modem hebt (meestal KPN) en je zet daar nog een router, maakt niet uit welke, tussen dan heb je ineens twee routers in je netwerk zitten. Want beide modems (510 en 510a) zijn inwendig routers.
510a is dat duidelijk want dat is een vier poorts.
510 heeft maar 1 poort maar is inwendig toch een router.
Dus met poorten open zetten in het modem moet je het ip adres van de router nemen die door het modem wordt gegeven. Dat van de router staat hier boven.

Ik heb dit probleem ook gehad en heb nu een hoog ID.
Heb je nog vragen dan hoor ik het wel.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

@The_Keijz

Volgende keer eerste effe de datum van het draadje checken he....
Pagina: 1