probleem met blaster

Pagina: 1
Acties:

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:14

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Okay, ik dad dit bericht al geplaatst net, maar kreeg gelijk een NIET RELEVANTE LINK en een SLOTJE naar m'n kop geslingert!
Lees het A.U.B. voor je me met links naar niet relevante stuff en slotjes bekogelt =-P

ik zeg dus dat ik geen reet meer kan op die PC, als ik een removal tooltje run krijg ik de melding dat ik geen admin rechten heb, en dat kan ik dus ook niet veranderen!

Lees dit A.U.B :
Hey Tweakers,

een probleem bij mijn buurtjes:
zij starten PC, niks aan de hand, zij starten internet, nog niks aan de hand, ineens een klein schermpje met een teller die van 59 sec aftelt naar 0 sec en vervolgens de PC afsluit.

geen probleem dacht ik, das het blaster virus, ik start internet, schermpje komt te voorschijn, ik open cmd, en type shutdown -a en dat schermpje gaat weer terug naar waar het vandaan kwam, zover nog geen problemen.
Ik download het blaster removal tool, en probeer het te runnen...
nu het probleem: als ik in dat tooltje op "Start" klik, om te beginnnen (duh!) dan krijg ik de melding dat deze gebruiker geen admin rechten heeft, en het tooltje dus niet mag draaien, klik je op OK dan ben je weer terug op desktop.

ik dacht: "vreemd, ik dacht dat ze maar één gebruiker hadden... nou ja" dus ik ga naar start, configuratie scherm, computerbeheer, en dan naar systeem beheer, om daar deze gebruiker admin rechten te geven... kom ik daar aan, ik wil op Lokale gebruikers en groepen klikken......... staat er helemaal niet tussen!!!!!! (ik kij nu net thuis, staat ie er wel tussen) het systeembeheer is helemaal kompleet op dit onderdeeltje na....
okay hier keek ik al vreemd van op...
klik ik later op start, afmelden, andere gebruiker, om te kijken of ze niet nog ergens een ander gebruikertje hebben zitten.... krijg ik het mooie standaar blauwe scherm....maar helemaal géén gebruikers!!!!! wel windows logo enzo, helemaal zoals hij hoort, maar geen gebruikers!!! dat vond ik dus echt super vaag
nou het enige dat ik nog kon doen was dus op afsluiten kilkken, ik klik daarop, krijg ik de melding dat er nog een gebruiker actief is...

ik snap hier dus helemaal niks van, is dit een nieuwe "verbeterde" versie van blaster ofzo???

en nog belangrijker: HOE KOM IK ER VANAF???!!!! of eigenlijk mijn buren

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je gewoon tijdens het booten van die pc inlogt als administrator (moet er zijn, tenzij ze die zelf verwijderd hebben) kun je het dan wel gewoon runnen?

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik denk toch, dat formatteren van deze pc de enige (redelijke) oplossing is. Zo te horen heeft de comp van jou buren méér als 1 "mankemen/virus"

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Spike_wolf - het 'count downen' van Windows is geen teken van een virus infectie - maar juist van een mislukte poging tot het exploiten van jouw PC.

Patch dus eerst je PC eens? :)

Overigens - ik pas je topic titel even aan :)

[ Voor 12% gewijzigd door elevator op 04-05-2004 21:46 ]

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:09
Jonges dit is hoogst waarschijnlijk een combi van de sasser en een agobot. Genoeg topics hierover te vinden, en daarnaast is dit weer een geval van eigenschuld dikke bult.

Windows update + antivirus + firewall is remedie!

Ik vrees alleen het ergste nu, verstandig is om gewoon de bak te wippen en met een nieuwe installatie te beginnen.

[ Voor 21% gewijzigd door Miki op 04-05-2004 21:49 ]

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Terw_Dan schreef op 04 mei 2004 @ 21:45:
Als je gewoon tijdens het booten van die pc inlogt als administrator (moet er zijn, tenzij ze die zelf verwijderd hebben) kun je het dan wel gewoon runnen?
Dit kun je eenvoudig doen, door tijdens het loginscherm van XP, 2x op ctrl+alt+del te drukken. Hopelijk hebben ze op de 'administrator' geen onbekend wachtwoord zitten.

Probeer anders vanaf een andere pc op de //pc-naam/c$/ te komen, dit is een gesharede map die altijd aanstaat. Dit gaat niet werken als het netwerk nog niet werkt aangezien je geen rechten hebt omdit aan te passen :o

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
elevator schreef op 04 mei 2004 @ 21:46: ik pas je topic titel even aan :)
Is goed hoor :P

okay, dus dit kunnen meerdere dingen tegelijk zijn?
Ik heb ook geen idee van wat er allemaal op dat systeempie geberut, ja, een buurjongentje dat het leuk vind om te internetten en spelletjes te spelen enzo :P verklaart al een hoop.

K kan dus het beste die PC ff helemaal leeg schoppen en opnieuw installen.

zal ik er ook gelijk een admin acount met wachtwoord op zetten en de buurtjes (voor hun eigen bestwil) niet het wachtwoord geven :P zal al een hoop problemen schelen denk ik :)

Humankind… be both.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Spike_wolf schreef op 04 mei 2004 @ 21:51:
[...]

zal ik er ook gelijk een admin acount met wachtwoord op zetten
Oh my god... moet ik hieruit concluderen dat er nu een admin-account is *zonder* wachtwoord?

Man... dan kan je net zo goed een bordje ophangen 'please, hack me!', 'please, infect me!" etc...

Virussen? Scan ze hier!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
SlinkingAnt schreef op 04 mei 2004 @ 21:48:
[...]

Dit kun je eenvoudig doen, door tijdens het loginscherm van XP, 2x op ctrl+alt+del te drukken. Hopelijk hebben ze op de 'administrator' geen onbekend wachtwoord zitten.
dit heb ik ook geprobeert maar dat werkt niet, k heb meerdere keren Ctrl Alt Del gedaan, maar dan blijft hij lekker staan waar hij op staat, maar in het inlog scherm heeft hij dus helemaal geen gebruikes, ook de normale niet :?

Humankind… be both.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
wildhagen schreef op 04 mei 2004 @ 21:53:
[...]

Oh my god... moet ik hieruit concluderen dat er nu een admin-account is *zonder* wachtwoord?

Man... dan kan je net zo goed een bordje ophangen 'please, hack me!', 'please, infect me!" etc...
k zij toch, het is de gezamenlijke pc van m'n buurtjes, een stel PC n00bs, 2 volwassenen en een jochie van 11 die wat spelletjes speelt

en het enige wat ik er af en toe op doe is er een nieuw spel op knikkeren vaar dat jochie :P kan ie zlef ook niet :P

Humankind… be both.

Verwijderd

Afmelden dna ctrl alt del en inloggen als administrator met het ww dat je bij installatie hebt ingegeven of geen ww als je die niet hebt ingegeven.
Nog makkelijker is om in de veilige modus in te loggen en dna het tooltje te draaien.
Van welke site heb je het tooltje trouwens?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Spike_wolf schreef op 04 mei 2004 @ 21:56:
[...]

k zij toch, het is de gezamenlijke pc van m'n buurtjes, een stel PC n00bs, 2 volwassenen en een jochie van 11 die wat spelletjes speelt
Ja, maar zelfs de grootste noob kan nog een wachtwoord intikken.

Vergelijk het maar met een huis: het hebben van een admin-account zonder wachtwoord is ongeveer net zo slim als het van huis weggaan met alle ramen en deuren open, allerlei kostbare apparatuur in het zicht, terwijl je in de meest criminele buurt van het land woont.

Virussen? Scan ze hier!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
hmm, in veilige modus is niet eens zo'n gek idee, helemaal niet aan gedacht, zeurt hij daar niet om admin rechten?

ik kan dus helemaal niet inloggen op het admin acount (k heb win daar ook niet geinstalled, winkel gedaan)
k heb meerdere tooltjes, maar k weet dus niet zeker of dit het blaster is of een van die andre die hier boven genoemd werden

Humankind… be both.

Verwijderd

als je in de veilige modus opstart laad ie het virus niet en kan je hem zo verwijderen danwel mete en tooltje danwel handmatig, zie http://securityresponse.s...ata/w32.blaster.worm.html

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:09
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 22:07:
als je in de veilige modus opstart laad ie het virus niet en kan je hem zo verwijderen danwel mete en tooltje danwel handmatig, zie http://securityresponse.s...ata/w32.blaster.worm.html
Er zal heus meer aan de hand zijn dan alleen die blaster die jij vermoed, daar ben ik wel 200% van overtuigd. De symptonen wijzen niet alleen op blaster namelijk.
Pagina: 1