Toon posts:

heb hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zit met het volgende probleem heb een waterblok een tec127 peltier en een coldplate
na dit alles te hebben bevestigt met tussen alle delen een heel dun laagje pasta komt mijn temp dus hoger dan dat ik eerst gewoon met mijn fob38 kwam
kan dit nu bijv komen doordat er te weinig water langs stroomt of omdat mijn senfu waterblok te klein is help mij dan kan ik tenminste een goed water systeem bouwen

Verwijderd

Topicstarter
niemand dacht dat tweakers elkaar wel zouden helpen

Verwijderd

Topicstarter
echt niemand ben nu wel een beetje teleur gesteld

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

Ik zou je graag willen helpen maar heb totaal geen verstan van die koelers. :'(

http://www.gjpvanwesten.nl

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
weinig mensen hebben denk ik ervaring met waterkoeling. sorry :( maar ja toch suc6

Verwijderd

Topicstarter
denk het ook

Verwijderd

Topicstarter
is er dan helemaal niemand met een water knobbel

Verwijderd

Heb geduld man.
Na een 30 minuten zat je al te piepen.
Ik heb een keer een dag of 2 gehad.
Dus het kan erger.

Verwijderd

Volgens mijn vader werkt de tuinsproeier perfect hoor.
Lekker cool.

ikke: "Dan krijg je kortsluiting hoor"
Vader: "Dus?? Hij is wel lekker koel. Hij wordt nooit meer warm."

Verwijderd

ok ok, ben ik weer :) als je nou es zegt wat voor spanning&stroomsterkte je erop hebt staan, kunnen we meer. het kan namelijk aan heeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel :) dingen liggen...
ben maffe, dus morgen pas reply..
l8rz

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Ik heb denk ik het zelfde idee als hoeba :)
Wat is voltage an Amps op TEC? Als die niet genoeg krijgt doe zo'n ding dus geen flikker.
Ennuh, zit ie niet verkeerd om? :P

Verwijderd

Topicstarter
14.71v en hij trekt dan 4.72 amp dat was ik wel ff vergeten te vermelden

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Spooksel

Spooksel!

heb je die peltier wel goed zitten :) dat de warme kant op de proc ligt ofzo? anders zou ie volgens mij echt niet warmer worden dan met luchtkoeling!!!

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Verwijderd

ok ok, ben wakker, hmmz, met dat voltage en amperage komt er alleen al van je TEC 70 W af, ik weet niet watvoor cpu je hebt, maar de warmte van je cpu komt daar nog bij, dat kan best wel oplopen, ik had zelf een 12 V- 3.8 A TEC, en daarbij nog een c300a @ 505@ 2.7 V, klere veel warmte is dat. die opstelling was in combinatie met een diepvries, en koelen ging met moeite..
dus kijk es wat het temperatuur veschil is tussen het ingaande water en het uitgaande, en de temp van je core natuurlijk, het kan heel goed dat je koelblok inderdaad het afgegeven warmte vermogen niet aan kan.
maar reken maar es uit hoeveel warmte je cpu afgeeft, kan met dat excel ding.

Verwijderd

Je kunt ook even op search drukken. Wie weet kom je dan wat tegen. Volgens mij zijn er trouwen een paar reviews over waterkoeling. Kijk daar even naar...:)

Verwijderd

uhu, kan ie doen, maar op deze manier krijgt ie antwoord gericht op zijn specifiek probleem, ipv algemene dingen.. efficienter?

Verwijderd

Topicstarter
standaar 800 op 1.6 v 32.2w
naar de 1050 waar normaal op staat 1050 1.93 vold dit is dus 1.85 met de normale afwijking
zou dit op 57.2 watt komen
ik heb er een 240-700ltr pomp achter een radiateur met 2 fans
als ik hem op 800 zet op default voltage word hij 25 graden wat ik ook doe niet hoger dat wel een beetje hoor vond ik zelf misschien licht het wel aan de sland diameter dit is maar 6mm binnen

Verwijderd

dus maximaal 70 + 57 W = 127 W? best veel, maar hoe groot is het warmte verschil tussen ingaand en uitgaand water? hmmzm, misschien wilde core het niet? alleen met verhoogd voltage? of dat je lager moet nmet de temp..
maar je zegt dat ie 25 graden is en blijft? hmmm, en dat met een TEC... is best hoog volgens mij..
Pagina: 1