[asus] cpu fan failed

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse256
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-12-2024
Hallo,

Ik heb net men boxed amd coolertje van met processor vervangen door een sp97 in combinatie met een papst fan, het werkt mooi en fris, maar nu zit ik met het volgende probleem: de post reporter van asus zegt bij elke boot 2 keer "cpu fan failed". Nu vind ik dat die dat zegt op zich niet zo'n probleem, meestal staan men boxen bij het booten toch niet op, en dan nog, maar de q-fan control werkt dus ook niet meer. nu zou het toch nog ietsje stiller kunnen moest die de fanspeed nog wel regelen (het gaat ook via fanspeed, maar biosmatig is toch handiger imho)
De fan is dus op het connectortje van cpu fan op het mobo aangesloten, en de bios meet mooi 1750rpm voor de fan, het klopt dus allemaal. Denk het mobo dat die 1750rpm te laag is ofzo? (voor zo'n 92mm blazer moet die niet echt harder gaan denk ik ;-) )
Zou het kunnen helpen door de überbios te installeren? Ik zie er een beetje tegenop omdat die niet officieel van asus is... (ik zit nu al met normale 1007)

bedankt!
mouse256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

Geef eens wat meer info over je mobo. Het kan echter wel zo zijn dat hij het niet leuk vindt dat je een low-rpm fan als cpufan gebruikt. Kijk in je bios waar je dat uit kan zetten, of kijk of er door een bios-upgrade iets aan te doen is ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse256
oeps sorry, vergeten te vermelden 8)7
ik heb een asus a7n8x deluxe, laatste bios van asus staat er op.
En voor zover ik kan vinden is er niets aan in te stellen, je kan enkel de fanspeed uitlezen, en q-fan aan en af zetten, en dan nog een ratio instellen (10/15 tot 14/15) geloof ik...
q-fan heb ik nu af gezet, maar hij blijft die error geven (en de fan is nu zeker niet fan-controlled ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Je kunt die waarschuwing toch ook uitzetten?
* MadMarky pakt manual erbij...

edit:
Kan het niet vinden, maar ik heb die irri speech post reporter dan ook uitstaan ;)
Je zou idd met QFan kunnen klooien, om een hogere fanspeed te simuleren.

[ Voor 52% gewijzigd door MadMarky op 04-05-2004 21:57 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse256
Die waarschuwing is idd uit te zetten (dan moet je wel heel de post-reporter afzetten denk ik), maar dat is niet zo'n probleem, die waarschuwing hoor ik meestal toch niet. Ik zou vooral die q-fan terug willen laten kunnen werken, maar dit zal niet gaan zolang die waarschuwingen aan het geven is