Toon posts:

[XP] Computer start niet van installatieCD *

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey hallo tweakers.

Ik wil pc van een collega opnieuw installeren.
Er draait nu win xp pro op.
Nu wil ik weer win xp pro installeren.
Maar hij start niet van cd af.
Bios alles al gecontroleerd.
Nu heb ik het geprobeerd met een win 98 opstartdiskette maar xp cd wilt niet starten vanuit de dos mode.
Hoe kan ik het nu verder doen?

Groetjes

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:14

bonzz.netninja

Niente baffi

wat zegt hij dan als je mbv win98 boot disk de winxp setup wilt gaan starten? (winnt.exe)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
moet lukken zo, ik doe het ook met een Windows98 opstart diskette. Uitzonderingen daar gelaten dan.
Maar je moet wel naar de map i386 gaan en dan winnt.exe uitvoeren hè.. :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Waar start hij dan wel van op? Weet je zeker dat de CD goed (bootable) is? Kun je wel van andere CD's booten?

Windows XP opnieuw installeren > [XP] Computer start niet van installatieCD *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
oww ik zal het eens proberen.
ik had gewoon naar de cdrom gegaan en dan setup.exe

Cannot run in dos mode

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 04 mei 2004 @ 20:45:
Waar start hij dan wel van op? Weet je zeker dat de CD goed (bootable) is? Kun je wel van andere CD's booten?

Windows XP opnieuw installeren > [XP] Computer start niet van installatieCD *
Kan met geen 1 cd opstarte

Verwijderd

Die lui die windows maken hebben ook een website
http://support.microsoft....d=kb;en-us;307848&sd=tech

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 20:47 ]

Verwijderd

als in je bios opstarten vanaf cdrom ALS EERSTE (first bootable device) staat geselecteerd voor t opstarten mag er geen probleem zijn.

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 20:52:
als in je bios opstarten vanaf cdrom ALS EERSTE (first bootable device) staat geselecteerd voor t opstarten mag er geen probleem zijn.
wel als je perongeluk je xp cdrom niet bootable is

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op 04 mei 2004 @ 21:03:
[...]

wel als je perongeluk je xp cdrom niet bootable is
maar dat is ie wel :)
bij mij thuis wel alleen daar niet :(

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:38

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Je collega heeft dus een PC die niet van CD-Rom kan Booten. Een hele oude dus... Je kan 2 dingen doen:
- Of opstarten van de w98 opstartdiskette, MET cd-rom ondersteuning, en dan vanaf cd CD;Rom (D: ?) \i386\winnt.exe opstarten
- Of thuis vanaf de CD eerst een Windows XP Opstartdisk Setje aanmaken met Winnt32.exe vanaf de CD.

Veel plezier............

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Ik heb ook zoiets gehad; bij mij was de CD-ROM nog niet klaar met de CD identificeren. Misschien is het iets om tijdens de geheugentest van de bios even op pause/break te drukken, en als dan de CD begint op te spinnen op enter drukken zodat ie door gaat booten.
Heb je overigens wel in de bios staan dat hij ook de secondary IDE poort scant op apparaten? Als hij daar namelijk nog niet scant voor CD-ROMs kan het best zijn dat de bios de cd-rom niet ziet. Even alle IDE poorten/apparaten op AUTO instellen.

• Klaus_1250
  • Laatst online: 14:59
Ik neem aan dat je in het BIOS ff hebt gechecked of de CD-drive als bootoptie staat ingesteld en die voor de HD staat?

Sommige CD-drives weigeren trouwens te booten vanaf (sommige) CD's (firmware-upgrade wil wel eens helpen).

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb je de boot volgorde wel zo ingesteld staan dat hij eerst van CD probeert te booten?
Zitten er 2 CD-drives in? ZO ja, probeer het eens in de andere drive als je dat niet al had gedaan. Sommige BIOS'en maken daar duidelijk onderscheid tussen.

Als je pech hebt, en het een gekopieerd cdtje is, heb je ook nog kans dat de CD-speler de CDR gewoon niet kan lezen.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Herkent het BIOS de CD-ROM speler wel?

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb een aantal berichten verplaatst vanuit een ander topic; daar liep namelijk exact hetzelfde probleem. Het lijkt me een goed idee alle tips in 1 topic te houden; dat is ook nuttig voor mensen met hetzelfde probleem die dit topic via de search opsporen :)

bootable xp cd wil niet booten

Kijk dus niet te raar op als je reply hier opduikt in plaats van in het andere topic :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:12
ik heb zonet geprobeerd de volgende dingen:

vanaf win98 flop opstarten, dan /i386/winnt.exe runnen, dat lukt tot op het moment dat ie bestanden gaat kopieren want dan zie je rechtsonder in het balkje dat ie kopieert en ineens stopt ie dan gewoon :S, goed, een format later, geprobeerd vanaf die xp floppen te kopieren, maar als ie de hardware configuratie controleerd slaat ie WEER vast ik heb van www.bootdisk.com het exe bestand gehaald om die bootfloppen te maken! (k heb niet sp1 genomen omdat mijn xp cd volgens mij nog niet die sp update heeft :S)

Adjust non olet, plerumque...

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

loopt hij altijd op zelfde plaats vast (zie aantal min die nog moeten)

Verwijderd

zoals ik het hier een beetje doorlees en overspoeld wordt met tips.. geeft het me een goed gevoel.. maarja

wanneer ik winnt.exe run.. dan geeft de setup aan dat er een interne fout in de setup is opgetreden

het wisselbestand kan nergens worden gemaakt... betekent dit dat er geen harde schijf kan worden gevonden? zoja.. wat moet ik hier aan doen?..

de setup kan dus niet doorgaan...

kan wel janken :'( :)
Pagina: 1