[ADSL]Verhuizen adsl binnen KPN: dertig euro

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:00
Vanaf deze maand is het zover: het overstappen van de ene adsl-provider naar de andere is een stuk eenvoudiger geworden. Deze versoepeling is overigens wel voorbehouden aan verhuizingen binnen het KPN-netwerk. Wie van bijvoorbeeld Planet naar BBned wil overstappen, ziet zich voorlopig nog geconfronteerd met veel administratieve rompslomp en wekenlang geen verbinding.

Maar binnen het netwerk van KPN is het verhuizen nu wel simpeler geworden. Nog niet alle providers maken van de nieuwe mogelijkheden melding op hun site. Onder meer XS4ALL doet dat wel. Hieruit blijkt dat de klant geen dag zonder internet hoeft te zitten als hij overstapt.

De verhuizing zelf duurt enkele dagen. Hierbij zit nog wel een addertje onder het gras. De klant is namelijk wel gebonden aan de contractduur bij zijn huidige provider en de opzegtermijn.

Verder is het verhuizen weliswaar heel simpel, er hangt wel een prijskaartje aan. De klant moet eenmalig dertig euro aan KPN overmaken.
bron: http://www.webwereld.nl/nieuws/18428.phtml

zijn er al overstappers? ondanks de 30 euro ga ik zeker de overstap maken, weg bij het Hetnet.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ga zeker weten niet overstappen. Ik zit bij XS4ALL (Fast), en daar ga ik echt nooit weg.. :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-04 21:50
gumtree schreef op 04 mei 2004 @ 20:41:
[...]

bron: http://www.webwereld.nl/nieuws/18428.phtml

zijn er al overstappers? ondanks de 30 euro ga ik zeker de overstap maken, weg bij het Hetnet.
je weet dat het nog steeds einde contractdatum is voor dat je mag overstappen?

• gumtree
ben al over de contract datum heen, dat is het probleem niet.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-04 22:03
gumtree schreef op 04 mei 2004 @ 21:54:
ben al over de contract datum heen, dat is het probleem niet.
ze verlengen per jaar, dat weet je?

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Dat vind ik zelf erg vervelend, heb hier planet, ook stilzwijgend met een jaar verlengen elke x :(

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:26

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Symsonic schreef op 04 mei 2004 @ 22:36:
Dat vind ik zelf erg vervelend, heb hier planet, ook stilzwijgend met een jaar verlengen elke x :(
Dat zou voor mij dus al een reden zijn om weg te gaan (en dan meteen bij KPN weg).

De methode om niet zonder ADSL te zitten mag bekend verondersteld worden en als genoeg mensen dit doen, draaien de dochters van KPN waarschijnlijk vanzelf een keer bij.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Symsonic schreef op 04 mei 2004 @ 22:36:
't Valt iedereen zo onwijs tegen maar ondanks dat het je toch zelf je 'klauw' eronder gezet ..... En nogsteeds komen er nieuwe abonnee's bij ook ....

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Mr. Liu schreef op 04 mei 2004 @ 22:41:
[...]

Dat zou voor mij dus al een reden zijn om weg te gaan (en dan meteen bij KPN weg).

De methode om niet zonder ADSL te zitten mag bekend verondersteld worden en als genoeg mensen dit doen, draaien de dochters van KPN waarschijnlijk vanzelf een keer bij.
Je vergeet dat BBned een veel kleiner dekkingsgebied heeft dan KPN met ADSL dus dat "bij KPN weg" dan betekend "helemaal geen internet" voor een hoop internetters.
en afgeven op KPN is wel makkelijk maar vergeet niet dat BBned er wel afhankelijk van is en dat BBned niet meer zo perfect is als dat het daarvoor leek........

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 09:34:
[...]
Je vergeet dat BBned een veel kleiner dekkingsgebied heeft dan KPN met ADSL dus dat "bij KPN weg" dan betekend "helemaal geen internet" voor een hoop internetters.
en afgeven op KPN is wel makkelijk maar vergeet niet dat BBned er wel afhankelijk van is en dat BBned niet meer zo perfect is als dat het daarvoor leek........
Er zijn meer netwerk-providers voor internet dan alleen KPN en BBned hoor en een aantal daarvan hebben toch een groter (en ander) dekkingsgebied dan BBned.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Wij kunnen hier btw ook bbned nemen hoor, maar krijg mijn vader niet omgepraat om voor 10 euri meer ofzo gelijk 8 mbit te krijge :P zakelijk kan hij niet zonder internet.... :(

[ Voor 22% gewijzigd door Symsonic op 05-05-2004 09:58 ]

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Heb ik net 2 weken geleden een volledige afsluiting aangevraagd bij Tiscali om naar Xs4all over te stappen. :(

Denk niet dat het meer geanuleeerd/omgezet kan worden. ;(

• Freee!!

Freee!!

_Rayman_ schreef op 05 mei 2004 @ 13:05:
Heb ik net 2 weken geleden een volledige afsluiting aangevraagd bij Tiscali om naar Xs4all over te stappen. :(

Denk niet dat het meer geanuleeerd/omgezet kan worden. ;(
Nergens voor nodig om dat te annuleren danwel om te zetten. Als je het nog eens goed leest, zul je merken dat dat alleen maar gaat van KPN naar KPN. Je hebt nu Tiscali, dat is geen KPN.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Mr. Liu schreef op 05 mei 2004 @ 13:30:
[...]

Nergens voor nodig om dat te annuleren danwel om te zetten. Als je het nog eens goed leest, zul je merken dat dat alleen maar gaat van KPN naar KPN. Je hebt nu Tiscali, dat is geen KPN.
Tiscali levert ook ADSL via het KPN-netwerk. (Maar je hebt gelijk als hij ADSL via het tiscali netwerk heeft (voormalig Baby-XL was dat dacht ik))

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Freee!!

Freee!!

FlipFluitketel schreef op 05 mei 2004 @ 14:25:
[...]
Tiscali levert ook ADSL via het KPN-netwerk.
Dat wist ik niet, weer wat geleerd.
(Maar je hebt gelijk als hij ADSL via het tiscali netwerk heeft (voormalig Baby-XL was dat dacht ik))
Dat heb ik dus thuis, Baby-XL/Tiscali (met Speedlinq als provider).

• gumtree
ik ben dus verkeerd voorgelicht door een helpdesk medewerker van hetnet.

vorige maand werd mij verteld dat ik met inacht neming van de opzegtermijn van één maand onmiddelijk kon opzeggen zodra het "hoppen" mogelijk was. aangezien het alleen voor het eerste jaar geldt dat je niet mag opzeggen. (mag wel maar dan kun je gewoon door betalen)

Dus ik ben vandaag XS4ALL op om het één en ander in orde te maken. Zegt die zeer vriendelijke persoon.

"bent u er zeker van dat u een opzegtermijn heeft van een maand, want bij Hetnet wordt het elke jaar stilzwijgend verlengd"

Ik vertel hem dat een helpdesk pipo mij dat heeft verteld, hij twijfelde nog een beetje en vroeg me om toch nog een keer contact op te nemen met de helpdesk van Hetnet. Dat dus gedaan, en idd nu krijg ik te horen dat ik pas op 10 december!!! weg kan bij Hetnet dit terwijl het contract al op 10 november 2002 is getekend maar het ADSL pas werkend op 10 december 2002 is opgeleverd.

Hetnet u wordt bedankt. :-(

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
gumtree schreef op 05 mei 2004 @ 23:25:

vorige maand werd mij verteld dat ik met inacht neming van de opzegtermijn van één maand onmiddelijk kon opzeggen zodra het "hoppen" mogelijk was. aangezien het alleen voor het eerste jaar geldt dat je niet mag opzeggen. (mag wel maar dan kun je gewoon door betalen)

Dus ik ben vandaag XS4ALL op om het één en ander in orde te maken. Zegt die zeer vriendelijke persoon.

"bent u er zeker van dat u een opzegtermijn heeft van een maand, want bij Hetnet wordt het elke jaar stilzwijgend verlengd"

Ik vertel hem dat een helpdesk pipo mij dat heeft verteld, hij twijfelde nog een beetje en vroeg me om toch nog een keer contact op te nemen met de helpdesk van Hetnet. Dat dus gedaan, en idd nu krijg ik te horen dat ik pas op 10 december!!! weg kan bij Hetnet dit terwijl het contract al op 10 november 2002 is getekend maar het ADSL pas werkend op 10 december 2002 is opgeleverd.

Uhm, je bent alleen zelf akkooord gegaan met deze bepaling helaas.

Maar ik moet toegeven, vervelend kan het wel zijn deze manier van klanten binding.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

bjck schreef op 05 mei 2004 @ 23:38:
[...]

Uhm, je bent alleen zelf akkooord gegaan met deze bepaling helaas.

Maar ik moet toegeven, vervelend kan het wel zijn deze manier van klanten binding.
Precies. ISP's kunnen zo'n beetje alles in hun AV zetten, er is toch geen hond die ze leest. Ik lees hier op GoT echt vaak klaag-topics over de voorwaarden van providers.

Je moet dus zoeken naar zoiets, als je geen stilzwijgende verlening met telkens 1 jaar wil:
21.1 De overeenkomst wordt aangegaan voor de periode van één jaar, tenzij in het Aanvraagformulier en/of de Overeenkomst een afwijkende looptijd van de Overeenkomst tussen Essent Kabelcom en de Abonnee is bepaald. De Overeenkomst wordt na verloop van de eerste periode stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd. Essent Kabelcom en/of de Abonnee kunnen de Overeenkomst per reguliere post of per E-mail opzeggen met ingang van de eerste dag van een kalendermaand en met in achtneming van een opzeggingstermijn van tenminste vier weken. Opzegging conform het hiervoor bepaalde gedurende het eerste jaar van de looptijd van de overeenkomst kan slechts geschieden tegen het einde van dat jaar.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 16:04

Robinski

A.K.A. RHarmsen

gumtree schreef op 05 mei 2004 @ 23:25:

ik geloof dat ik het zelde heb met planet dus (ook pas ergens in november oid)

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Verwijderd

Hier stond onzin van mij.... ;)

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 01:35 ]

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

FlipFluitketel schreef op 05 mei 2004 @ 14:25:
[...]

Tiscali levert ook ADSL via het KPN-netwerk. (Maar je hebt gelijk als hij ADSL via het tiscali netwerk heeft (voormalig Baby-XL was dat dacht ik))
Ik heb het dus via KPN. Maar goed, ik wacht wel af wat er gaat gebeuren.
Pagina: 1