Heej hallo,
Ik ben met een stukje PHP aan de gang, en stuitte bij een berekening op een foutje.
Ik wilde namelijk 'enorme' getallen, die dus van type float zijn, een bepaalde modulo rekenen.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen,
wil ik dit uitrekenen:
Maar a^b * c word een enorme float, bijv. 1.4196030194005E+37.
En als ik dan de modulo neem, krijg ik 0.
Na de search te hebben gebruikt, kwam ik op dit topic.
Maar die bied geloof ik geen verdere uitkomst..
Het lijkt me persoonlijk een beetje ranzig om het als een string te gaan behandelen, en zo die 37 eruit te filteren, en als 10^37 te schrijven oid. Tevens onnauwkeurig.
Ik heb ook al geprobeerd verschillende getallen te casten naar integer of naar float, om zo te gaan rekenen. Maar dit werkte niet.
Dus, weet iemand een oplossing, om toch de modulo te kunnen berkenen van zo'n float getal?
BVD
Ik ben met een stukje PHP aan de gang, en stuitte bij een berekening op een foutje.
Ik wilde namelijk 'enorme' getallen, die dus van type float zijn, een bepaalde modulo rekenen.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen,
wil ik dit uitrekenen:
code:
1
| x = a^b * c mod d |
Maar a^b * c word een enorme float, bijv. 1.4196030194005E+37.
En als ik dan de modulo neem, krijg ik 0.
Na de search te hebben gebruikt, kwam ik op dit topic.
Maar die bied geloof ik geen verdere uitkomst..
Het lijkt me persoonlijk een beetje ranzig om het als een string te gaan behandelen, en zo die 37 eruit te filteren, en als 10^37 te schrijven oid. Tevens onnauwkeurig.
Ik heb ook al geprobeerd verschillende getallen te casten naar integer of naar float, om zo te gaan rekenen. Maar dit werkte niet.
Dus, weet iemand een oplossing, om toch de modulo te kunnen berkenen van zo'n float getal?
BVD
Parse error: syntax error, unexpected GOT_USER in https://gathering.tweakers.net on line 1337