oioi,
2de poging
Ik ben dus bezig met een asp.net webapplicatie te maken, maar ik zit nog met enkele probleempjes.
appz die ik gebruik:
MS access databank
VS.net
Probleem1:
Ik heb een nieuwscript gemaakt met een repeater. Nu is het probleem dat hij de smileys niet wil tonen. strBericht is de sting die ingevuld staat in mijn textbox.
@gorgi_19, wat bedoel je met "Zoek eens naar Regular Expressions; evt. wordt dit ook wel een UBB parser of smiley parser genoemd." Kheb der eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.
Het 2de probleem die ik heb bij mijn nieuwsscript is dat ik niet kan enterren in mijn berichten. Ik kan wel enterren in het textboxje, maar hij slaat die enter ( <br> ) niet op in de database. Hierdoor krijg ik als resultaat dat alle tekst aan elkaar wordt geplakt.
Iemand die de fout ziet?
@gorgi_19, ik heb dit eens geprobeerd:
Is dit hetgeen je bedoelde ? Still doesn't work.
Probleem2:
Ik heb een pagina met allemaal handelszaken gesorteerd volgens categorie (via combobox). Nu is het probleem dat hij ergens een foutmelding geeft op het weergeven van de handelszaken.
foutmelding:
Waarden voor een of meer vereiste parameters ontbreken.
en dit geeft hij op deze lijn:
Ik zie niet direct de fout.
Als u de volledige code wilt post ik die hier wel even.
tnx
2de poging
Ik ben dus bezig met een asp.net webapplicatie te maken, maar ik zit nog met enkele probleempjes.
appz die ik gebruik:
MS access databank
VS.net
Probleem1:
Ik heb een nieuwscript gemaakt met een repeater. Nu is het probleem dat hij de smileys niet wil tonen. strBericht is de sting die ingevuld staat in mijn textbox.
ASP.NET:
1
| strBericht = strBericht.Replace(":D", "[img]"[/img]") |
@gorgi_19, wat bedoel je met "Zoek eens naar Regular Expressions; evt. wordt dit ook wel een UBB parser of smiley parser genoemd." Kheb der eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.
Het 2de probleem die ik heb bij mijn nieuwsscript is dat ik niet kan enterren in mijn berichten. Ik kan wel enterren in het textboxje, maar hij slaat die enter ( <br> ) niet op in de database. Hierdoor krijg ik als resultaat dat alle tekst aan elkaar wordt geplakt.
ASP.NET:
1
| strBericht = strBericht.Replace(Chr(13), "<br />") |
Iemand die de fout ziet?
@gorgi_19, ik heb dit eens geprobeerd:
ASP.NET:
1
| strBericht = strBericht.Replace(Environment.NewLine, "<br />") |
Is dit hetgeen je bedoelde ? Still doesn't work.
Probleem2:
Ik heb een pagina met allemaal handelszaken gesorteerd volgens categorie (via combobox). Nu is het probleem dat hij ergens een foutmelding geeft op het weergeven van de handelszaken.
foutmelding:
Waarden voor een of meer vereiste parameters ontbreken.
en dit geeft hij op deze lijn:
ASP.NET:
1
| daLeden.Fill(dsLedenlijst1, "qryLeden") |
Ik zie niet direct de fout.
Als u de volledige code wilt post ik die hier wel even.
tnx