Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

sinds kort hebben we een mini-itx pc met touchscreen (van de IA op laupro) en een haicom 204 gps muis (serieel, met usb-adapter kabeltje) in onze boot, om te kunnen navigeren op open water.

Echter wanneer ik windows XP opstart krijg ik eens in de zoveel tijd dat de muis over het scherm begint te dansen, dit heeft dan met de GPS-muis te maken. Ik kan me ook ooit herinneren dat hij bij het installeren het over een "human-interfacing"-apparaat had, als ware het een gewone muis of andersoortige controller was. Hetgeen het uiteraard niet is.

Nu is mijn vraag, weet iemand hoe ik dit op kan lossen? De pc wordt hoofdzakelijk door mijn ouders gebruikt, maar die snappen er helemaal niets van en het is dan ook wat vervelend als het eens in de zoveel tijd gebeurt. Ik heb al geprobeerd het touchscreen uit te schakelen en andere trucjes, maar het enige wat meestal helpt is ofwel de pc opnieuw opstarten, of de GPS in een andere usb-poort steken, niet echt duidelijke middelen dus.

De pc is een via epia 800mhz, gps is haicom 204 met serieel naar usb converter (dus DIN naar usb). Verder geen noemenswaardige toeters of bellen.

Is het eventueel ook mogelijk zo'n GPS in een van de ps/2 poorten te steken, of is dit puur toeval dat zo'n DIN dezelfde aansluiting heeft? Ik neem aan dat dit niet werkt, anders zou ik het graag horen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 20:13 ]

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:21

Sabbi

je denkt aan mij.

Is het niet mogelijk om het ding via de seriele poort eraan te hangen? dat schijnt beter te werken, kan je altijd nog ruw data van de seriele poort afsloppen.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 07:48

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

is een bekend probleem, en is ook makkelijk een oplossing voor te vinden op internet, eerste hit via google, 'jumping mouse gps'

http://www.gpsoz.com.au/jumping_mouse.htm

via ps/2 aangsluiten gaat niet werken denk ik.,

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt, dit verhelpt inderdaad het probleem!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was helaas iets te snel, ik wil namelijk wel de mogelijkheden van mijn touchscreen kunnen gebruiken, welke dus serieel zijn :S

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

/NoSerialMice - Disables the detection of serial mice on
all COM ports.

/NoSerialMice:COMx - Disables the detection of serial mice on
COM x, where x is the number of the port.

/NoSerialMice:COMx,y,z - Disables the detection of serial mice on
COM x, y and z.
bron: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;131976

dus alleen de com port van je gps uitzetten moet denk ik dit probleem oplossen

Verwijderd

Topicstarter
dat is nu net het probleem, ik wil dus de GPS muis wel gebruiken (zit overigens via een usb-serial adapter op een USB-poort aangesloten!), en graag ook nog mijn touchscreen (welke dus wel serieel zit aangesloten).

Een van de 2 uitzetten is dus geen optie. Het probleem lijkt te zijn dat windows de output van de GPS muis (de coordinaten) als muis-input ziet, niet goed dus.

Vreemde is echter ook dat het lang niet altijd zo is, maar echt werkbaar is het zo voor mijn computeronhandige ouders niet. Zou er zelf trouwens ook geen genoegen mee nemen.

edit: alleen aangeven dat op de compoort van mijn seriele poort dus geen muis zit maar wel een ander apparaat zal waarschijnlijk inderdaad wel werken, ik ga het vanavond proberen! Iets te snel overheen gelezen (compleet uitzetten van seriele poorten |:( )

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 13:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beide geprobeerd, maar geen van de oplossingen werkt?! Ten einde raad :S

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 02:36:
Beide geprobeerd, maar geen van de oplossingen werkt?! Ten einde raad :S
welke beide ?

gps zal wel op com3 of 4 oid zitten, die heb je ook geprobeerd ?

misschien weten ze bij www.mp3car.com wat meer, zijn veel mensen met touchscreen en gps in hun auto.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb het uiteindelijk opgelost door device manager te openen, en te wachten tot het probleem van het verspringen zich weer voordeed. Toen dit het geval was als een speer de stekker van de gps losgetrokken en nog voordat ie de zgn. "microsoft serial Ballpoint Mouse" uit de lijst had gehaald deze gedisabled.

Als windows de gps muis nu weer als ballpoint probeert te herkennen is deze disabled en blijft de rest gewoon werken.

De /NoSerialMouse opties werken alleen in NT, niet in XP zoals abusievelijk staat vermeld op de site van de GPS-maker hierboven.
Pagina: 1