[XP]C schijf verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:17
Ten eerste: ik post dit voor een vriend van me.
Ben wel niet zeker als het een hardware of een software probleem is, dus ik post het hier...

Een vriend van me heeft Windows XP Home met alle essentiële windows updates.
Hij heeft 2HD's in zijn pc zitten, eentje van 20GB (ongeveer 5 jaar oud) en eentje van 40GB (3.5 jaar oud) (Weet overigens niet van welk merk).
De 40GB HD is de D schijf, de 20GB HD is de C schijf.
Op de D schijf staat zijn Windows en al zijn programma's en op de C schijf staan losse bestanden zoals websites waar hij aan bezig was e.d.
De laatste 2-3 maanden doet zijn PC nogal veel raar.
Vandaag was dat nog maar eens het geval een tijdje nadat hij hem had opgestart.
Had nog niet gekeken naar de C schijf in die tijd.
Toen hij een reboot had gedaan en op zijn C schijf aan een website wilde werken was zijn C schijf nergens meer te bekennen.
Hij heeft een paar keer zijn PC gereboot zonder resultaat.
Die 20GB is nu dus ook verdwenen.

Heeft er iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Hij wil als het mogelijk is namelijk nog zijn bestanden die erop staan houden, of toch tenminste die 20GB terugkrijgen.
Is dit een Windows Probleem? Ik denk zo dat format C niet echt gaat lukken omdat de C schijf verdwenen is ...

Ik heb met de search gezocht op verdwenen schijf, maar kreeg allemaal resultaten ivm verdwenen partitie's...

PS: Als dit inderdaad een Hardware probleem is, wil een modje hem dan verplaatsen?

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 08:39

blizt

Wannabe-geek

Kan je met de disk manager (computer management) 'ns kijken of ie daar staat? Herkend de bios de schijf nog wel? Als je met FDISK ff kijkt, wat zie je dan?

United we stand, and divided we fall

Verwijderd

Ik denk zo dat format C niet echt gaat lukken omdat de C schijf verdwenen is ...
Denk dat wanneer een format C wel zou lukken jouw kennis niet echt blij met je is |:(

Wil je in de BIOS eens kijken of de juiste HD's zijn ingesteld (of automatisch gevonden kunnen worden) én of de datum en tijd wel goed staan.
Dat laatste is meestal een symptoom van een lege batterij van de BIOS.

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:17
Hij zegt dat de batterij nog niet echt leeg kan zijn in 4 jaar nog niet echt leeg kan zijn.
Hij wordt niet herkend met fdisk.
Hij heeft hem net getest in een andere pc en daar werkt ie ook niet ...
Ik denk dat we het antwoord zo wel gevonden hebben. Dat wordt een nieuwe schijf kopen.