Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Eigenlijk maak ik maar weinig gebruik van Bluetooth, maar het viel me laatst op dat 't me eigenlijk nog geen enkele keer gelukt was (meestal stuur ik ff IR want anders moet je eerst apparaten zoeken en dat wou elke keer niet zo gemakkelijk).
Nu heb ik het vanmiddag nogmaals geprobeerd, maar volgens mij werkt BT op mijn toestel niet.
Het volgende voer ik uit:
Opties --> Zenden -> Zenden via BT
"Apparaten worden gezocht"
"Zoekt"
"Gevonden appar.: P800"
"Selecteer"
"Kan geen verbinding maken"

Hebben meer mensen hier problemen mee? Ik heb het al bij meerdere toestellen uitgeprobeerd en het ligt volgens mij echt aan mijn SX1. :(

Edit:
En anderen kunnen mij overigens ook niet vinden als ze zoeken. Terwijl mijn Bluetooth dus gewoon "aan" staat en de waarneembaarheid op: "Waarneembaar".

[ Voor 17% gewijzigd door wout-hugo op 21-06-2004 17:06 ]

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wout-hugo schreef op 21 juni 2004 @ 16:58:
Eigenlijk maak ik maar weinig gebruik van Bluetooth, maar het viel me laatst op dat 't me eigenlijk nog geen enkele keer gelukt was (meestal stuur ik ff IR want anders moet je eerst apparaten zoeken en dat wou elke keer niet zo gemakkelijk).
Nu heb ik het vanmiddag nogmaals geprobeerd, maar volgens mij werkt BT op mijn toestel niet.
Het volgende voer ik uit:
Opties --> Zenden -> Zenden via BT
"Apparaten worden gezocht"
"Zoekt"
"Gevonden appar.: P800"
"Selecteer"
"Kan geen verbinding maken"

Hebben meer mensen hier problemen mee? Ik heb het al bij meerdere toestellen uitgeprobeerd en het ligt volgens mij echt aan mijn SX1. :(

Edit:
En anderen kunnen mij overigens ook niet vinden als ze zoeken. Terwijl mijn Bluetooth dus gewoon "aan" staat en de waarneembaarheid op: "Waarneembaar".
probeer je bleutooth uit te zetten, en dan weer aanzetten en probeer het dan opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

wout-hugo schreef op 21 juni 2004 @ 16:58:
"Kan geen verbinding maken"[/i]
Ze moeten de bluetooth verbinding wel accepteren. Als jij ze ziet en iets stuurt dan moeten zij een bevestiging geven. Maar het is wel raar dat ze de jouwe niet kunnen vinden, heb je hem ook al een unieke naam gegeven en zoekt hij lang naar de apparaten?

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 17:23:
[...]
probeer je bleutooth uit te zetten, en dan weer aanzetten en probeer het dan opnieuw
Al meerdere malen geprobeerd, maar BT werkt volgens mij vanaf het begin af aan al niet (ook niet met SW 7).
Mighty schreef op 21 juni 2004 @ 19:28:
[...]
Ze moeten de bluetooth verbinding wel accepteren. Als jij ze ziet en iets stuurt dan moeten zij een bevestiging geven. Maar het is wel raar dat ze de jouwe niet kunnen vinden, heb je hem ook al een unieke naam gegeven en zoekt hij lang naar de apparaten?
Er is geen mogelijkheid om de verbinding te accepteren, aangezien dit niet eens gevraagd wordt. Ik heb met mijn vorige toestellen vaak genoeg met BT werkt, dus weet wel hoe het werkt. Ja, ik heb hem ook al een unieke naam gegeven en er wordt eveneens wel lang naar de andere apparaten gezocht, maar het werkt gewoon niet.
Volgens mij wordt het opsturen naar Siemens? :(

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm, dan moet ik 'm ook opsturen, denk ik.

want bij mij heb ik dezelfde problemen als hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eveneens BT geprobeerd. met mijn Headset (B-Speech Elect) lukt alles perfect. Ik heb mij nu ook zo een USB BT DONGLE aangekocht van het merk Widcomm Bluetooth USB Adapter Class 2 #950 en dat krijg ik langs geen kanten aan de praat. Het BT apparaat wordt herkend en aanvaard, maar ik kan de synchronisatie via BT met mijn PC niet doen. Heeft iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostytosty1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09-2022
Heb ik ook weer een vraag. Ik heb al eens gepost dat ik bij de knoppen van mijn sx1 aan de ene kant meer speling heb dan aan de andere. Ook het klepje van mijn accu is net 2 mm te kort. kan je zeggen. boeiend. maar ook daar zit speling op. Nu zat ik vanochtend te kijken. en toen viel me op dat op de achterkant bij de antenne versterker (waar je die op kan zetten bedoel ik dan he) ook ruimte zit. En eigenlijk best veel ruimte. dit is balen natuurlijk. want dat is een ramp met betrekking tot stof. Zijn er meer mensen die "constuctie" foutjes/fouten hebben in hun sx1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

yoh hiero >:) ...accu klepje is bij mij ook erg gammel. Heb het opgelost door een stukje papier opgevouwen tussen m'n accu en klepje te leggen. Zit nu enigsinds vast. Toetsenvalt wel mee maar daar kan ik anders tegenaan kijken. Ja, stof dat is onvermijdelijk ik ben in bezit van een prima tasje/hoesje van siemens speciaal voor de sx1( die 2kleuren leren) verder ben ik superzuinig op het ding en toch zit er stof rechtsonder in m'n display

Zal de mee moeten leven 8)

edit: ook speling op ext antenne :(
jostytosty1 schreef op 22 juni 2004 @ 08:20:
Heb ik ook weer een vraag. Ik heb al eens gepost dat ik bij de knoppen van mijn sx1 aan de ene kant meer speling heb dan aan de andere. Ook het klepje van mijn accu is net 2 mm te kort. kan je zeggen. boeiend. maar ook daar zit speling op. Nu zat ik vanochtend te kijken. en toen viel me op dat op de achterkant bij de antenne versterker (waar je die op kan zetten bedoel ik dan he) ook ruimte zit. En eigenlijk best veel ruimte. dit is balen natuurlijk. want dat is een ramp met betrekking tot stof. Zijn er meer mensen die "constuctie" foutjes/fouten hebben in hun sx1

[ Voor 4% gewijzigd door silitek op 22-06-2004 10:49 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pffffffffff als ik al die slechte reacties lees over firmware 12 dan update ik maar niet van 10 naar 12 :/

wat is eigenlijk een sat update ???
want voor de rest heeft firmware 12 toch niks nieuws te bieden ?!?!
of wel ?!?!?
lees dat de nieuwe camcorder ook aardig sucks :?

nee ik w8 nog wel ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:13
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 10:51:
pffffffffff als ik al die slechte reacties lees over firmware 12 dan update ik maar niet van 10 naar 12 :/
Check de changelog naar fw12 even, daar staat alles in. Maar waar haal jij uit dat fw12 bagger is? Die bluetooth problemen had degene al voor FW12!

Ik ga 'm morgen waarschijnlijk halen!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 10:51:

wat is eigenlijk een sat update ???
want voor de rest heeft firmware 12 toch niks nieuws te bieden ?!?!
of wel ?!?!?
lees dat de nieuwe camcorder ook aardig sucks :?

nee ik w8 nog wel ff
Nou, er zijn eigenlijk juist veel positieve reacties.. Bij heel veel deed fw12 heel erg goed, en bij andere na het formatteren..

En waar lees je dat de nieuwe camcorder sucks? Hij is juist nu beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb ook geen problemen met nieuwe fw, sindsdien nog geen enkele vastloper gehad en ik heb nog geen negatief puntje kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmm las op clubsiemens forum dat de nieuwe camcorder echt slecht is.......

mischien dan toch een update? :?
ik vindt het k*t dat je na een update niet meer terug kan naar de vorige versie die je had......

mischien toch maar proberen.

heb trouwens dat wayfinder pakket op de siemens sx1 en ik moet zeggen dat het echt perfect werkt!!!! Kan het iedereen aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb fw06 service (winswup) niet (meer).
Waar kan ik deze nog vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 23:07:
Heb eveneens BT geprobeerd. met mijn Headset (B-Speech Elect) lukt alles perfect. Ik heb mij nu ook zo een USB BT DONGLE aangekocht van het merk Widcomm Bluetooth USB Adapter Class 2 #950 en dat krijg ik langs geen kanten aan de praat. Het BT apparaat wordt herkend en aanvaard, maar ik kan de synchronisatie via BT met mijn PC niet doen. Heeft iemand hier ervaring mee ?
Ik heb ook een USB BT Dongle. Heb 'm alleen ff uitgeleend en heb het daarom ook nog niet geprobeerd met m'n SX1. Zal het binnenkort eens doen.
Begin me trouwens af te vragen of de BT problemen software- of hardwarematig zijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Wie heeft een werkende BT-Dongle met SX1? Dat merk ga ik dan nl halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou..... toch maar geupdate naar firmware12

ik hou mijn hartvast :? 8)7

- punt
Menu lijkt me iets trager te reageren.

+ punten
volume van mp3 speler klinkt harder (speaker)
tijdens het bellen klinkt tie ook beter (speaker)
gprs lijkt iets sneller te werken.

Dat laatste vindt ik een enorm plus punt want bij dat wayfinder pakket kan hij nu iets sneller de route herbereken.

Tot nu vind ik firmware 12 wel oke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

megter

Ik zeg maar zo....

DiedX schreef op 22 juni 2004 @ 13:29:
Sitecom werkt.

"Gravitation cannot be held responsible for people falling in love"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DiedX schreef op 22 juni 2004 @ 13:29:
mijn muis, logitech mx 900. Werkt perfect!!! altijd verbinding, heel makkelijk enz!!
Echt een aanrader!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KolNedra
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-04-2020

KolNedra

...

Ik heb hem besteld, morgen is hij hopelijk binnen !!!
JEUJ, kan niet wachten..

::: flickr.com/kolnedra ::: Nikon D80 + Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC + Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-08 19:05
hmmmm, had de SX1 voor een maat van me besteld, een aanbieding van 2 jaar voor 19,95 per maand! Kreeg ik $@%# gisteren bericht dat ie door Vodafone is AFGEKEURD! wat nou?? afgekeurd?? Je mag toch meerdere abonnementen hebben, of niet dan? Dat scheen volgens de Vodafone helpdesk geen probleem te zijn. Nou ja, bij gsmtrack.nl moet je 38 euro bijbetalen voor een t-mobile 150 abo van 22,50 per maand maar hier heb ik hopelijk minder kans op gezeur van hun kant... afwachten maar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 12:59:
Ik heb fw06 service (winswup) niet (meer).
Waar kan ik deze nog vinden?
Over illegale (want dat zijn winswup versies) firmware versies hebben we het hier liever niet.

fw12 is inderdaad door velen - ook door mij - in eerste instantie (zeer) negatief in de publiciteit gekomen. Sinds het formatteren van mijn SX1 werkt alles echter perfect op de nieuwe firmware versie. Gezien de verbeteringen en snelheidswinst is het upgraden dus de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
Hoi Barca,

Als Siemens deze tip ook kent zou FW12 idd naderhand gezien een betere firmware kunnen zijn dan FW07. Ik heb nu al 2 volle dagen geen problemen meer gehad dus dat formatteren moet gewoon de gouden tip zijn! :)

edit: ik moet ook zeggen dat sinds de upgrade (en format) m'n BT connects met m'n Logitech MX900 hub VEEL beter gaan dan met FW07. Ik verloor vaak het contact en/of hij wilde gewoonweg niet meer online gaan; het lukte dus maar soms. Nu lukt t bijkans altijd een connect te maken en deze ook vast te houden... petje af hoor! _/-\o_

[ Voor 48% gewijzigd door porto33 op 22-06-2004 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi allemaal,
Zou iemand nog even willen aangeven hoe ik mijn SX1 moet formateren of waar ik dat kan vinden. Want ik wil voor de zekerheid weten hoe dat moet, want wil fw 12 erop zetten en als dat niet werkt die meteen formateren en weer fw 7 erop zetten of opnieuw proberen fw12 erop te zetten.

Alvast bedankt voor jullie reacties, _/-\o_
Keith

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FW12

ik vind hem ook weer vooruit gegaan met 12!

vastlopers heb ik eigenlijk nooit gehad, nou ja, zelden, maar hij wordt steeds stabieler en sneller!

je kunt gewoon door de menu's bladeren zonder te wachten!
ook met internetbrowsen en BTverbinden is het nu sneller!
camera is weer verbeterd, met de video nog niet veel ervaring.

PRIMA!

ps: ik geef toe, heb alleen maar legale en officiele software ingebruik....
scheelt misschien???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
keith1971,

Hoe te formatteren staat ook in de FAQ! ;)
maar zet je gsm uit, blijf * en # tegelijk ingedrukt houden en zet de gsm aan. Je ziet bovenin dan een balkje lopen dat aangeeft dat ie aan t formatteren is. Hierna gaat de gsm uit en kun je weer normaal opstarten. Dus een format wist NIET je huidige firmware!!

Denk goed na voordat je naar FW12 gaat want DOWNgraden is nog niet mogelijk, althans niet met een officiele (lees: betrouwbare) firmware. Maar eerlijk gezegd ga je er toch op vooruit met FW12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

En nogmaals wijs ik erop wel een backup te maken voordat je formatteert, gebruik makende van de Siemens Data Suite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb sinds vanochtend firmware 12 en ik was vanmiddag nog erg te spreken over de nieuwe firmware.....

Het is nu avond en ik moet zeggen dat ik onderhand wel een beetje begin te balen van de vastlopers op de sx1!!! :( 8)7 twee keer toen iemand mij belde en drie keer tijdens een wapsessie!!! :(

ik hoop dat de sx1 ooit een keer stabiel zal worden anders wordt het mischien toch een andere symbian gsm want er is niets irritanter dan wanneer ik mijn wayfinder gebruik en de software vastloopt om maar een voorbeeld te noemen :(

zucht :?

vind het toch een leuk toestelletje

we w88 voorlopig maar weer af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 23:10:
heb sinds vanochtend firmware 12 en ik was vanmiddag nog erg te spreken over de nieuwe firmware.....

Het is nu avond en ik moet zeggen dat ik onderhand wel een beetje begin te balen van de vastlopers op de sx1!!! :( 8)7 twee keer toen iemand mij belde en drie keer tijdens een wapsessie!!! :(

ik hoop dat de sx1 ooit een keer stabiel zal worden anders wordt het mischien toch een andere symbian gsm want er is niets irritanter dan wanneer ik mijn wayfinder gebruik en de software vastloopt om maar een voorbeeld te noemen :(

zucht :?

vind het toch een leuk toestelletje

we w88 voorlopig maar weer af
kheb echt bijna geen vastlopers gehad met de sx1 *ff afkloppen* , dus zeg maar voortaan : "...ik hoop dat MIJN sx1 ooit een keer stabiel zal worden..." :P
want volgens mij ben jij één van de weinigen die daar veel last van heeft :)
(jammer genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
Koolenboer,

heb je wel al geformatteerd? Het is wel geen wondermiddel en (nog) geen bewezen feit maar t aantal negatieve reacties die ineens positief werden na een format spreken voor zich! Ik zal je nog sterker vertellen. Ik speelde vaak Splinter Cell - Ext OPS onder FW07, had toen minstens 1x per spelsessie (tijd tussen opstarten en afsluiten v/h spel) een vastloper. Met de FW12 zonder format steeg t aantal vastlopers naar 3x per spelsessie wat mij aardig pissig maakte op den duur. Na de format met FW12 (eergisteren) heb ik, en je raadt t misschien al, nog geen vastloper gehad en heb al zeker 6 spelsessies achter de rug. Het eea draait dus ineens veel stabieler wat ook geen toeval meer kan zijn.

ps. Ik wacht toch maar ff op Route66, ik houd niet zo van onoverzichtelijke GPRS connecties! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke ik zal hem eens formateren dan....

ik las hier ergens dat je van de radiofunctie een aparte back-up moest maken....
hoe doe je dit precies..... en hoe ik moet formateren kan ik hier ook ergens terug vinden neem ik aan ?!?!?

en ik hoop dat er ook geen dingen fout kunnen gaan ?!?!!?
heb geen zin in een defect sx1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het lukt me gewoon niet dit ding op te daten... kheb het nu 2 pcs geprobeerd en in allerlei verschillende USB poorten. Ik heb FW7 en FW12 geprobeerd allebei Benelux.... kwordt gek van dit ding.... Iedere keer vind de pc de telefoon wel alleen als dan Update 1/4 in het beeld van mn SX1 staat kapt ie af en dan staat er update mislukt op mn pc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 09:19:
ik las hier ergens dat je van de radiofunctie een aparte back-up moest maken....
hoe doe je dit precies..... en hoe ik moet formateren kan ik hier ook ergens terug vinden neem ik aan ?!?!?
Het bestand radio.cfg staat ergens onder C:\system. Die moet je gewoon even op je PC zetten. (kopiëren) Ik zit op mijn werk dus kan de exacte directory even niet zien maar zoek dus even naar dat bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barca schreef op 23 juni 2004 @ 11:56:
[...]

Het bestand radio.cfg staat ergens onder C:\system. Die moet je gewoon even op je PC zetten. (kopiëren) Ik zit op mijn werk dus kan de exacte directory even niet zien maar zoek dus even naar dat bestand.
Ik neem aan dat deze back-up alleen nodig is als je radio zenders hebt geprogrameerd, anders heeft het toch geen waarde!

Gr. Keith

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megter

megter

Ik zeg maar zo....

Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 09:53:
het lukt me gewoon niet dit ding op te daten... kheb het nu 2 pcs geprobeerd en in allerlei verschillende USB poorten. Ik heb FW7 en FW12 geprobeerd allebei Benelux.... kwordt gek van dit ding.... Iedere keer vind de pc de telefoon wel alleen als dan Update 1/4 in het beeld van mn SX1 staat kapt ie af en dan staat er update mislukt op mn pc....
Heb ik ook gehad. Probeer eens een andere usb poort te gebruiken en zorg dat je absoluut niet aan je telefoon zit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 12:48:
Ik neem aan dat deze back-up alleen nodig is als je radio zenders hebt geprogrameerd, anders heeft het toch geen waarde!
Hehe uiteraard. Ik zeg het er alleen even bij omdat ik het irritant vond dat ik alle radiozenders weer opnieuw in moest stellen na de format. Voor de rest is de backup functie perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens,

Weten we het al? Kan je downgraden naar Firmware 07? Ik heb nu de gepatchte Firmware 12 geinstalleerd... Maar ik wil Firmware 07.

Hoe kunnen we dit oplossen? Er moet toch een manier bestaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barca schreef op 22 juni 2004 @ 16:24:
[...]

Over illegale (want dat zijn winswup versies) firmware versies hebben we het hier liever niet.

fw12 is inderdaad door velen - ook door mij - in eerste instantie (zeer) negatief in de publiciteit gekomen. Sinds het formatteren van mijn SX1 werkt alles echter perfect op de nieuwe firmware versie. Gezien de verbeteringen en snelheidswinst is het upgraden dus de moeite waard.
Inderdaad, moet ik ook niet niet om vragen.
Overigens heb ik geprobeerd om de gepatchte fw07 versie met de Bene-retail fw12 te updaten, maar dat lukt niet. Wel geprobeerd de FW10 international met gepatchte versie van fw12 bene-retail te updaten, maar helaas na 3/4 de melding: update mislukt. Wie weet hier meer van of heeft hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje; Als ik m'n sx1 formateer, blijft dan m'n huidige software versie er op staan of wordt het teruggezet naar de versie toen ik de sx1 kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha Porto;

Ik heb eindelijk mijn carkit ingebouwd en werkt prima.

Ik heb ook weinig opties, betreffende de instellingen.

Is dat al verholpen / verbeterd met FW12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
wkienhuis: je HUIDIGE firmware blijft gehandhaaft! :)

Gagstar: ik snap dan niet waar t carkit boekje t over heeft met die extra menu's! Ik ga toch es Siemens CS bellen hierover want vind t wel vaag! Met FW12 is het iig niet verbeterd!

SymbianRulez: Ik heb ook allerlei manieren geprobeerd (incl hex editten) om te downgraden maar t resultaat is alleen maar corrupte flashes met een foutmelding dat de gsm's 'selftest' niet afgerond kon worden; gelukkig kun je blijven flashen dus hij werkt weer. :)
Maar ik volg ook andere forums en tot nog toe nog niets vernomen over een evt. downgrade mogelijkheid.

tmotion: behalve een andere usb poort proberen kun je ook zoveel mogelijk achtergrondprogjes zoals virusscanners, screensavers etc disablen, kan makkelijk dat deze de flash onderbreken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 16:09:
hoe zit t met de camera van SX1..

-hoe lang doe je erover om m uit je broekzak te halen en een foto vast te leggen?
-hetzelfde voor het maken van een filmpje?
-kan je in het donker foto's maken met een speciale nachtmodus?

verder vroeg ik me af of de SX1 met het sybian systeem boven de nokia 6230 is te verkiezen; ik zie nog geen speciale meerwaarde, wat voegt dat sybian systeem nu eigenlijk egt toe??
je doet er ongeveer 2 seconde over om video of foto te kunnen maken...

aan de rechterkant van de foon zit een knopje voor foto, en je kunt een van de snel menu keys uitkiezen om video te maken, dus beide ongeveer 2 tellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Downgraden is op Club Siemens wel meerdere keren gelukt. Dit lukt echter alleen met een "niet van Siemens gedownloade versie". Dus ja, het is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
ja, dat zijn die Winswup versies maar ik wil liever weten WAT er precies in die firmware is veranderd, het liefst een schema a la Three2five (hexedit INT -> BENE) zodat je precies weet wat, waar en waarom je iets zit te wijzigen ipv dat je met een onbekende patch de kans loopt je gsm te mollen door een ingebouwd 'grapje' van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensies,

sw update mislukt (12) en

sw update mislukt (3).

nog een hint misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow ja naar fw07 ging wel gelijk perfect.
Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 18:37:
mensies,

sw update mislukt (12) en

sw update mislukt (3).

nog een hint misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Ok,

Ik heb de SX1 vandaag gehaald: hij is met 1 woord: WAUW!

1 vermoedelijke vastloper gehad, maar ik heb 'm nog niet kunnen flashen, omdat mijn PC in puin ligt en deze laptop op Linux draait :)

Ik heb vlak na het kopen van de mobiel een geheugenkaart gekocht. 128MB Sandiskje, maar de SX1 ziet 'm niet! That is: via Extra's -> Memory 'm laten detecteren, maar no go. Moet dat ding nog geformatteerd worden, en zo ja, hoe doe ik dat? En zo nee: Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiedX schreef op 23 juni 2004 @ 20:19:
Ok,

Ik heb de SX1 vandaag gehaald: hij is met 1 woord: WAUW!

1 vermoedelijke vastloper gehad, maar ik heb 'm nog niet kunnen flashen, omdat mijn PC in puin ligt en deze laptop op Linux draait :)

Ik heb vlak na het kopen van de mobiel een geheugenkaart gekocht. 128MB Sandiskje, maar de SX1 ziet 'm niet! That is: via Extra's -> Memory 'm laten detecteren, maar no go. Moet dat ding nog geformatteerd worden, en zo ja, hoe doe ik dat? En zo nee: Wat nu?
Misschien is het makkelijk om eerst de FAQ door te lezen :) voorkomt hierna ook weer een boel vragen en ja hij moet geformatteerd worden idd :)
En ben het totaal met je eens dat het toestel wauw is!! Alleen zo nu en dan loopt hij ook vast tijdens het bellen :S daar ben ik minder tevreden over...
Maar voordat ik mn aankoop deed was ik al op de hoede dat symbian telefoons op dit moment nog niet 100% stabiel zijn, dus mag naderhand niet klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik mijn gsm formateer ..........
ben ik dan ook al mijn instelling kwijt zoals orange world enzo !?!?!? mail instellingen?? of maakt tie met het back-up programma hier ook een back-up van?

en hoe zit het met mijn smsjes en mijn telefoonboek?!?!
maakt tie hier ook een back-up van !?!

ga het morgen ff proberen dat formateren
dus ik hoop dat er nog iemand op reageert.

en nu nog ff iets offtopic !!!
WE ZIJN DER DOOR !!!!!!!! _/-\o_
DUITSERS NAAR HAUSE!!!!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
Je verliest wel enige instellingen maar een backup maken is natuurlijk sowieso aan te raden; daaruit kun je het meeste wel weer mee terughalen... iiig je smsjes en telefoonboek. Wel backuppen dus met de Datasuite! En als hij Contacts.cdb niet wilt backuppen, download dan het programma 'contacts manager'. Backup hiermee je contactlist incl foto's etc naar een bestand en lees die na de format weer in mbv hetzelfde programma.

Nu ff wat anders:

is het iemand gelukt om onder FW12 voice tags aan een contact te koppelen? Ik spreek ze in, hij saved ze maar als ik ze daarna wil afspelen is er niets!?! Als ik in de c:\sivos\prompts directory kijk zie ik alleen maar een 'prompt1.wav' bestand staan met de voicetag van de laatst opgenomen contact, maar werken doet hij ook niet. Ik meen dat onder FW07 voor elke contact een aparte record wordt gemaakt in, ik geloof, een .amr bestand maar weet dat niet meer zeker. Ik heb hier met de format helaas genoeg geen backup van gemaakt! :(

Weet iemand hoe dit is op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 22:49:
[...]

Misschien is het makkelijk om eerst de FAQ door te lezen :) voorkomt hierna ook weer een boel vragen en ja hij moet geformatteerd worden idd :)
En ben het totaal met je eens dat het toestel wauw is!! Alleen zo nu en dan loopt hij ook vast tijdens het bellen :S daar ben ik minder tevreden over...
Maar voordat ik mn aankoop deed was ik al op de hoede dat symbian telefoons op dit moment nog niet 100% stabiel zijn, dus mag naderhand niet klagen :)
Zo is dat. Maar: zonder te willen zeuren: het staat niet in de faq! :X
Wel vreemd dat het niet in de handleiding staat BTW. Die heb ik gister al doorgespit!
edit:
Probleem gevonden: De lijers hebben SD ipv MMC meegegeven :(

Vanmiddag eens FW12 erin ketsen.

[ Voor 5% gewijzigd door DiedX op 24-06-2004 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BELANGRIJK!!:
IK WIL GRAAG VAN INT. SVN 12 NAAR BENELUX SVN 12. IK HEB DE GEPATCHTE BENELUX SVN 12 GEDOWNLOAD, MAAR BIJ HET INSTALEREN KRIJG IK DE VOLGENDE FOUTMELDING: "U HEEFT AL EEN NIEUWERE VERSIE OP UW GSM (2)". NU HEB IK M'N SX1 GEDOWNGRADE NAAR INT. SVN 10, OM VERVOLGENS WEER DE GEPATCHTE BENELUX SVN 12 ER OP TE ZETTEN. NU GEEFT IE WEER DE FOUTMELDING: "U HEEFT AL EEN NIEUWERE VERSIE OP UW GSM (2)".

WAT MOET IK DOEN OM TOCH DE BENELUX SVN 12 OP M'N SX1 TE KRIJGEN???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megter

megter

Ik zeg maar zo....

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 11:43:
BELANGRIJK!!:
IK WIL GRAAG VAN INT. SVN 12 NAAR BENELUX SVN 12. IK HEB DE GEPATCHTE BENELUX SVN 12 GEDOWNLOAD, MAAR BIJ HET INSTALEREN KRIJG IK DE VOLGENDE FOUTMELDING: "U HEEFT AL EEN NIEUWERE VERSIE OP UW GSM (2)". NU HEB IK M'N SX1 GEDOWNGRADE NAAR INT. SVN 10, OM VERVOLGENS WEER DE GEPATCHTE BENELUX SVN 12 ER OP TE ZETTEN. NU GEEFT IE WEER DE FOUTMELDING: "U HEEFT AL EEN NIEUWERE VERSIE OP UW GSM (2)".

WAT MOET IK DOEN OM TOCH DE BENELUX SVN 12 OP M'N SX1 TE KRIJGEN???
Sowieso geen hoofdletters in je post gebruiken!

Enige oplossing die ik kan verzinnen om je telefoon het toch te laten doen is te formatteren. Neem anders eens contact op met three2five, aangezien we het hier niet over gepatchte software mogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostytosty1
Soooww.... ben jij even belangrijk. en ik maar denken dat die hoofdletters door caps komen. maar dat is om dat jij zo belangrijk bent.

tja. dit is te doen via een hexedit in de fw. maar hoe dit moet en verdere uitleg hierover is niet toegestaan. vanaar dat die post ook verwijderd is. maar als je dit topic een beetje hebt gevolgd wist je dat natuurlijk al.

als je nou nog zoiets belangrijks hebt. doe dan gewoon net als de rest. je doet net of je phoon zonder fw 12 gaat ontploffen. caps is nergens voor nodig en je kan gewoon wachten tot er iemand even tijd maakt om antwoord te geven (iemand die er meer verstand van heeft als ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry jongens van die caps; ik weet dat ik O-) niet ben, maar ik hoop wel dat jullie me verder willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, ik wil graag mijn telefoon formateren (draait FW12). Voordat ik dat wil gaan doen, wil ik eerst in iedergeval mijn telefoonboek na het formateren terug kunnen zetten. Nu probeer ik met de standaard tool van Siemens een backup te maken van mijn telefoon naar de computer, maar dat lukt niet. Hij kopieert alle bestanden, behalve het belangrijkste bestand (C:\System\data\Contacts.cdb). Ook met fexplore (terwijl mn tel niet met de pc is verbonden) op de telefoon het bestand kopieeren naar een andere directory wil niet lukken. Tot slot heb ik via windows (Windows verkenner) het bestand geprobeerd te kopieren, wat ook niet lukte. Bij die laatste kreeg ik de melding: unspecified error.

Ik neem aan dat het bestand in gebruik is (en exclusief is gelockt voor andere leesacties). Ik heb alle programma's afgesloten die op de telefoon draaien en heb ook alle geinstalleerde software verwijderd (onder andere fscaller). Dit alles heeft het probleem nog niet opgelost.

Wie weet raad? wie weet hoe ik mijn contacten kan backuppen en straks na het formateren weer terug kan zetten?

NB: ook het synchroniseren van contacten met outlook lukt niet (via de siemens sync software)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
Taoufik,

check je email.

wat je hierbij nodig hebt is het programma 'contact manager'. Hiermee kun je de hele database incl thumbnails etc exporteren naar een bestand. Na de format kun je dit weer importeren zodat je database weer up to date is. Dat ie contacts.cdb niet wilt backuppen/kopieeren is een bekend probleem, bij de een lukt t bij de ander weer niet.

edit: oh ja, als je database na de format niet is gewist dan natuurlijk niet importeren want dan zit je met een dubbel database!

[ Voor 18% gewijzigd door porto33 op 24-06-2004 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KolNedra

KolNedra

...

tnx Barca :)

[ Voor 128% gewijzigd door KolNedra op 24-06-2004 19:26 ]

::: flickr.com/kolnedra ::: Nikon D80 + Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC + Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

KolNedra schreef op 24 juni 2004 @ 18:58:
Weet iemand hoe ik in 1x mijn complete contacten lijst kan leeg halen?
Hij heeft ze namelijk gedupliceert tijdens het synchroniseren
Opties / Markeren / Alle Markeren
Opties / Verwijderen

Edit:
We naderen de 1000 posts. Deel 4 zal beginnen met een openingspost en daarachter een FAQ in 2 delen; gezien de maximale grootte van een bericht op GoT. (66,000 bytes) De FAQ zal up-to-date zijn. :)

Deze keer is de eer aan mij de openingspost voor mijn rekening te nemen. :) _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door Barca op 24-06-2004 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KolNedra

KolNedra

...

Nog iets, weet niemand een site waar ik GRATIS javagames kan downloaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als eerste:
hoe kan ik ook alweer op dit forum wat gerichter zoeken??

ten tweede:
ik kan misscien aan TomTom navigator 3 komen...
werkte dit nu met de SX1??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
Zijn alle Java appz niet gratis dan? Ik download zat javagames en nergens hoef ik een regkey oid in te vullen terwijl wel alle opties beschikbaar zijn. Wie kan hier meer over zeggen?

[ Voor 14% gewijzigd door porto33 op 24-06-2004 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 20:53:
als eerste:
hoe kan ik ook alweer op dit forum wat gerichter zoeken??
Voor alles wat niet in de FAQ staat... maar daar (hoop ik, let me know if not) wel in komt in Deel 4:

Zet de tekst ?limit=999 achter de URL van deze post en alle posts zullen in één scherm verschijnen. Vervolgens kan je middels CTRL+F zoeken.

Edit: Ik ben er nu al klaar voor en ga deel 4 morgenavond openen. Moet nog even wachten want jullie posten niet genoeg :+ (<1000) en als ik nu al post worden de mods boos ;) :7

[ Voor 18% gewijzigd door Barca op 24-06-2004 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KolNedra

KolNedra

...

porto33 schreef op 24 juni 2004 @ 21:19:
Zijn alle Java appz niet gratis dan? Ik download zat javagames en nergens hoef ik een regkey oid in te vullen terwijl wel alle opties beschikbaar zijn. Wie kan hier meer over zeggen?
Waar dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
Google is my best friend! _/-\o_

Maar het gaat erom dat ik nergens zie staan of het gratis software (freeware) is of niet. Als je een idee hebt welke spellen je zoekt kan ik ff zien of ik t heb en je eea emailen. Ik vind Javagames in de regel wat leuker en soepeler spelen dan .sis games.

[ Voor 10% gewijzigd door porto33 op 24-06-2004 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Even serieus, ik las ergens dat Rightone is gebanned......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poster
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Waarom dat dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

offtopic:
Rightone_ is inderdaad gebanned tot dinsdag 29 juni. Hij postte me de URL van de post waar dit ontstond maar deze bleek toen net te zijn verwijderd. Ik heb dus geen idee wat zich heeft afgespeeld, maar goed je wordt niet zomaar gebanned. :| De pure Siemens liefde en het feit dat hij altijd de eerste is kan wellicht sommigen irriteren? ;)

Belangrijker is dat Deel 4 er weer prachtig uit zal gaan zien. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Barca op 26-06-2004 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn accuklepje is kapot....Er is 1 stukje afgebroken waarmee deze aan de telefoon haakt...Weet iemand waar ik een nieuwe kan kopen? Ik vind namelijk dat mobiltec best duur is. 7 euro voor t klepje, maar ook nog eens 8 om te verzenden!

Dwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 10:18:
Mijn accuklepje is kapot....Er is 1 stukje afgebroken waarmee deze aan de telefoon haakt...Weet iemand waar ik een nieuwe kan kopen? Ik vind namelijk dat mobiltec best duur is. 7 euro voor t klepje, maar ook nog eens 8 om te verzenden!
Siemens zelf al gebeld? Lijkt me dat die dingen niet vanzelf afbreken... maar goed niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
Mobiltec is niet duur, verzendkosten zijn hoog! :)
En ik zou het op garantie gooien, zo'n klepje mag idd niet binnen een paar weken/maanden afbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostytosty1
tenzij je er gekke dingen mee hebt gedaan natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megter

megter

Ik zeg maar zo....

Ben vrij tevreden over de FW12 update. Enige verbetering die ik tot nu toe gemerkt heb is dat de gprs connectie verbeterd is.
Stabiliteit is nooit echt heel erg goed geweest bij mij, verschilt ook per telefoon denk ik.

offtopic:
Jammer van rightone_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barca schreef op 25 juni 2004 @ 10:41:
[...]

Siemens zelf al gebeld? Lijkt me dat die dingen niet vanzelf afbreken... maar goed niet geschoten is altijd mis.
email is de deur uit... heb t gegooit op de speling die iedereen heeft, dat dit de oorzaak kan zijn en dat het dus een fabrieksfout is...ben benieuwd en ik houd jullie op de hoogte..

Dwin

PS zijn er meer mensen (zonder hoesje) waarbij het zachte blauwe gedeelte aan de buitenkant van de telefoon geel is uitgeslagen? Het lijkt wel of mijn telefoon een kettingroker is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou..... mijn sx1 geformateerd. (twee dagen terug)
alles er terug opgeknikkerd.
Het lijkt iets te helpen.
ipv 4 vastlopers per dag nu nog maar een keer per dag 8)7 |:(

Vind het echt irritant worden die vastlopers :(
Nokia 6600 bijvoorbeeld heeft hier zelden tot nooit last van (zeggen ze)

I have a dream
that one day
my siemens sx1
will be stabile :*)

maar ik moet wel toe geven dat siemens wel vooruitgang boekt. Want toen ik de gsm net had was het nog veel erg.

ff wat anders
ik heb nog een leuk programmatje gevonden voor mensen die willen msn-en en icq-en. AgileMessenger
het is hier te downloaden
http://www.agilemobile.com/agile_messenger.html
GRATIS !! _/-\o_

Vindt het toppie werken

maar dat was het weer voor deze keer

oudoeweej!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar goed het gaat om het volgende.
Mijn sx1 loopt nog steeds vast na dat ik hem heb geformat.

Wanneer komt de volgende update uit.
Zodat ik mijn telefoon weer kan gebruiken?

Modbreak:
Ik heb al die andere posts van je weggehaald, nergens voor nodig om tig keer achter elkaar te posten binnen 2 minuten :X

[ Voor 32% gewijzigd door Korakal op 25-06-2004 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Beste SX1'ers, om weer terug naar de orde van de dag te gaan...
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 21:12:
Maar goed het gaat om het volgende.
Mijn sx1 loopt nog steeds vast na dat ik hem heb geformat.

Wanneer komt de volgende update uit.
Zodat ik mijn telefoon weer kan gebruiken?
Bedoel je fw13? :? Dat is nog niet bekend. Wanneer loopt ie precies vast? Heb je nu fw12?

[ Voor 52% gewijzigd door Barca op 25-06-2004 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Ja hoor, blaas de boel nog even op... wie zat hier nou fout, jij toch zeker. Jij negeert gewoon onze aanwijzingen, vind je het gek dat we de boel dan corrigeren?
En je bent wederom fout bezig door gewoon weer zwaar offtopic te posten en net te doen alsof de fout bij ons ligt. Dát vind ik pas laag. Denk de volgende keer even na voordat je dat soort onzin post.

Ik wil er in dit topic niks meer over horen, alleen on-topic over de SX1 aub.

[ Voor 11% gewijzigd door Korakal op 25-06-2004 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Backup gemaakt, fw12 erop gezet, format gedaan, backup terug...

en nu mis ik allerlei foto's.

Instellingen komen ook niet terug, wat doe ik fout?

In de backup txt file zie ik de foto's staan, weet ook welke nummers van de dat files van de backup de foto's zijn.

Hoe krijg ik dit nu weer op mijn sx1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 22:39:
Backup gemaakt, fw12 erop gezet, format gedaan, backup terug...

en nu mis ik allerlei foto's.

Instellingen komen ook niet terug, wat doe ik fout?

In de backup txt file zie ik de foto's staan, weet ook welke nummers van de dat files van de backup de foto's zijn.

Hoe krijg ik dit nu weer op mijn sx1?
- Foto's
Ik heb even in de Data Suite gekeken... als je bij instellingen naar het tabje "Herstellen" gaat zie welke gegevens worden gebackupped. Staat daar "images" aangevinkt?
Tip: Waarom sla je ze op op het phone geheugen... gebruik toch je MMC! :?

- Kijk eens in de herstellijst welke backup je hebt gebruikt... misschien heb je er meerdere? Probeer dan gewoon eens een andere datum! :)

- Welke instellingen komen niet terug? Het klopt dat een hoop instellingen toch overnieuw moeten; dat is niet vreemd. Zijn je contacten en SMS'n wel terug???

Edit: Gagstar gooi niet je oude backups weg... probeer eerst eens een van die backups terug te zetten! 8)7 Misschien werkt dat!

[ Voor 13% gewijzigd door Barca op 25-06-2004 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat stond allemaal aan, in de textfile van de backup, heb ik iets van 313 dat.files....

mcc yep was het net van plan 8)7

zal het ff proberen, gooi ik de oude backups ff weg, maar ben er heilig van overtuigd dat ie de laatste backup heeft gebruikt :'(

Edit; wees gerust Barca, alleen ff van naam verandert.

Lijkt erop alsof ie de oude backup heeft teruggezet, heel apart.
Ga nu de backupmappen verplaatsen en de boel opnieuw formatten en opnieuw backup terugzetten, kijken of dat werkt O-)

Edit 2; nee dus |:( das fuckin vreemd want de andere, oude BU files, zitten in een andere map, en het lijkt wel of ik steeds de eerste backup aldoor terug krijg.

OK, data suite gaan we eens fijn uninstallen }) en opnieuw beginnen.
Siemens blijft natuurljk wel van de foto's van mijn zoon af, potverdikkie.

Iemand die weet hoe je .dat files omzet naar leesbare data? en nu :z

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:
Je vraag over de Blizzard installer is gewoon een vraag over warez.
Het volgende willen wij dan ook niet op Gathering of Tweakers zien.
* Warez, cracks NO-CD patches en dergelijke.

[ Voor 115% gewijzigd door Korakal op 27-06-2004 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

krak schreef op 27 juni 2004 @ 10:35:
Ik loop nu al 3 weken de posts hier te lezen en ik krijg helemaal zin in die SX1. Ik ga de SX1 op korte termijn bestellen. Ik ben benieuwd of het bij mij allemaal goed gaat :D
Waarom heb je besloten deze telefoon aan te schaffen en geen andere? Wat maakt de SX1 voor jou de beste cq. wat is voor jou de doorslaggevende factor geweest? :)
Als mijn SX1 vandaag stuk zou gaan zou ik weer een SX1 kopen. ;)

offtopic:
1. 66nicole66 check je mail :)
2. Het is logisch dat je nu reacties krijgt om maar snel bij de 1000 te komen want zo gaat het altijd. Desalniettemin vraag ik jullie ontopic te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barca schreef op 27 juni 2004 @ 11:08:
[...]

Waarom heb je besloten deze telefoon aan te schaffen en geen andere? Wat maakt de SX1 voor jou de beste cq. wat is voor jou de doorslaggevende factor geweest? :)
Als mijn SX1 vandaag stuk zou gaan zou ik weer een SX1 kopen. ;)
Tsja, ik heb gekeken naar een 6600; die krijg je tegenwoordig al bij een pak vla :D, maar als ik kijk naar 2 leuke functies die ik zeker ga gebruiken (radio en mp3), lijkt mij de siemens gewoon veel beter in mijn geval. Daarnaast gebruik ik al jaren siemens telefoons en ben ik er altijd tevreden over geweest.

S25-->S35-->S45-->S55 en nu dan hopelijk snel --> SX1

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
K#T K#T K#T

Sinds woensdag een SX1. Ik had al wat probs met de software (niet de laatste versie, in de FAQ vind je de meest recente versie). De laatste versie geinstalleerd op de PC van mijn vriendin (de laptop van de zaak is gaar, en mijn eigen PC ligt ook al in puin).

Werken als een trein, plaatjes, MP3's, alles werkte gewoon perfect.

Alleen: ik werkte nog met versie 05. Updaten naar V12 dus. International EN-DE-IT gedownload. Mobiel uit, prog opgestart, mobiel aan, USB Driver geinstalleerd, prog opgestart.

"We gaan updaten". 1/4 ging goed, 2/4, op +- een kwart van het proces klapt mijn mobiel eruit. "Fout bij updaten".

Hmmz. Mobiel uitdoen? Dan het risio dat het niet werkt. Ondertussen liep de balk op de mobiel wel door. Zou hij dan toch werken?

Eerst maar eens het proces op de PC opnieuw opstarten (die was ook geklapt met een foutmelding). Zie mobiel (ok, da's goed), we gaan updaten.... en updaten....... en updaten.......... Maar waarom gebeurt er niets?

Programma afsluiten? Mag niet!

Uiteindelijk maar de batterij uit de mobiel. Sinds dien dood. Gelukkig heb ik nog een backup op de PC en MMC, maar toch. 2 weken geen mobiel :(

Wat te doen? Terug naar de winkel (wat ik ga doen denk ik?) of direct een RMA bij Siemens aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 11:42:
[...]

Tsja, ik heb gekeken naar een 6600; die krijg je tegenwoordig al bij een pak vla :D, maar als ik kijk naar 2 leuke functies die ik zeker ga gebruiken (radio en mp3), lijkt mij de siemens gewoon veel beter in mijn geval. Daarnaast gebruik ik al jaren siemens telefoons en ben ik er altijd tevreden over geweest.

S25-->S35-->S45-->S55 en nu dan hopelijk snel --> SX1
Als je hem besteld laten even weten waar, want ik ga hem hopelijk volgende week bestellen incombinatie met T-Mobile 225 of 300

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megter

megter

Ik zeg maar zo....

Al geprobeerd te formatteren?
Je kan je telefoon (ik kan het niet vaak genoeg zeggen) het beste via de winkel retour sturen, dan ligt het risico niet bij jou.

[ Voor 11% gewijzigd door megter op 27-06-2004 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er misschien ook een Equilizer voor de sx1 te vinden is?? Wil toch graag meer bass hebben.

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

megter schreef op 27 juni 2004 @ 13:47:
[...]
Al geprobeerd te formatteren?
Je kan je telefoon (ik kan het niet vaak genoeg zeggen) het beste via de winkel retour sturen, dan ligt het risico niet bij jou.
- Via de winkel is inderdaad aan te raden. Maar wat me opvalt in je verhaal is dat je de "International EN-DE-IT" installeerde. Is dat wel de juiste versie? Heb je gekeken of dat ook de versie was die er al op stond?
- Ik zou proberen te formatteren... op zich is daar namelijk niks mis mee... je probeert alleen maar het probleem te verhelpen. Als het mis gaat... tsja dan is je telefoon leeg maar dat is ie nu in feite ook.
- Heb je geprobeerd gewoon overnieuw de firmware te updaten?
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 16:32:
Weet iemand of er misschien ook een Equilizer voor de sx1 te vinden is?? Wil toch graag meer bass hebben.
Deze vraag is eerder gesteld, maar nog niemand heeft hier een antwoord op gegeven. Het lijkt er dus op dat deze niet beschikbaar is. Maar heb je al een beetje gezocht op my-symbian.com en google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megter

megter

Ik zeg maar zo....

Barca schreef op 27 juni 2004 @ 16:52:
[...]

Maar wat me opvalt in je verhaal is dat je de "International EN-DE-IT" installeerde. Is dat wel de juiste versie? Heb je gekeken of dat ook de versie was die er al op stond?
Dat viel mij inderdaad ook op. Als dit inderdaad de verkeerde versie is, is het niet onlogisch dat de update stopte na fase 1, want fase 1 is alleen het verwijderen van de software.
Verder vind ik dat het niet mogelijk moet zijn om de verkeerde versie op je telefoon proberen te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Barca schreef op 27 juni 2004 @ 16:52:
[...]

- Via de winkel is inderdaad aan te raden. Maar wat me opvalt in je verhaal is dat je de "International EN-DE-IT" installeerde. Is dat wel de juiste versie? Heb je gekeken of dat ook de versie was die er al op stond?
- Ik zou proberen te formatteren... op zich is daar namelijk niks mis mee... je probeert alleen maar het probleem te verhelpen. Als het mis gaat... tsja dan is je telefoon leeg maar dat is ie nu in feite ook.
- Heb je geprobeerd gewoon overnieuw de firmware te updaten?
Yup. Ik heb heel braaf de handleiding gevolgd van Siemens. Ik heb nog heel even gedacht om alle topics door te nemen en een (illegale) versie te installeren.
Vervolgens met *#06#-INFO gekeken naar de versie, en die was INT-EN-DE-IT. Die gedownload. Ik ga er vanuit dat hij toch een check vooraf doet?

Anyway: ik heb de tip geprobeerd: *+#+GROEN, en dan aanzetten, maar hij reageert nergens meer op: lees: alles blijft zwart. Ik ben bang dat de firmware nergens meer op reageert.

Uiteraard heb ik geprobeerd de firmware te upgraden met clitje-aanzetten, maar ook daar reageert de SX1 niet meer op.

Ik ga morgen terug naar Monditel in Rotterdam, tezamen met een brief naar Siemens om meteen de Benelux erop te zetten. Voorlopig ben ik alleen maar in een pestbui :( Ook omdat ik het idee heb dat ik alles goed gedaan heb, en ik geen andere negatieve threads gezien heb tot nu toe... Why me? ;)

Ohja, gister, voordat de boel plofte: nog even naar de radio geluisterd. 1 ding: _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door DiedX op 27-06-2004 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megter

megter

Ik zeg maar zo....

DiedX schreef op 27 juni 2004 @ 17:03:
[...]

Anyway: ik heb de tip geprobeerd: *+#+GROEN, en dan aanzetten, maar hij reageert nergens meer op: lees: alles blijft zwart.
Try the red button :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
hehehehe, en toen kwam er ineens weer leven in! :)

edit: ik struin om de paar dagen een aantal sites af waar zeer veel software is te vinden en heb tot nog toe geen equalizer gezien voor de SX1.

[ Voor 61% gewijzigd door porto33 op 27-06-2004 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook al gezocht, maar zonder resultaat. Ik vind eigenlijk dat dit er wel standaart in moet zitten, zoals bij de nokia 6230. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
megter schreef op 27 juni 2004 @ 17:05:
[...]

Try the red button :)
Waarmee wilde jij 'm aanzetten dan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

DiedX schreef op 27 juni 2004 @ 18:57:
[...]
Waarmee wilde jij 'm aanzetten dan?!
:?

Je moet gewoon de * en de # en de RODE toets indrukken. Niet de groene dus zoals jij in je post zei. Vandaar megter's reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds kort ook een trotse bezitter van de Sx1!!! 8)

Maar heb een probleem, ik heb nu als beltoon een wav-file ingesteld. Maar als ik gebeld wordt dan speelt hij de wav-file een paar seconde af en dan springt hij over naar de standaard beltoon van siemens!! Zijn er meerdere mensen met dit probleem??? Heb trouwens Firmware 12 bene-retail en had dit probleem niet bij FW 07

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
hier geen problemen met beltonen onder zowel FW07 als met FW12.... Ik gebruik ook de BENE versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 19:30:
Ben sinds kort ook een trotse bezitter van de Sx1!!! 8)

Maar heb een probleem, ik heb nu als beltoon een wav-file ingesteld. Maar als ik gebeld wordt dan speelt hij de wav-file een paar seconde af en dan springt hij over naar de standaard beltoon van siemens!! Zijn er meerdere mensen met dit probleem??? Heb trouwens Firmware 12 bene-retail en had dit probleem niet bij FW 07
Echt heel vaag... want dit was juist een bug in fw06. Sinds fw06 is het opgelost. Echt heel raar dit. Nog niemand anders heeft dit probleem naar voren gebracht sinds fw07.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djingiz Chan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2008

Djingiz Chan

koe zegt boe

Mijn SW 12 bug voor de Benelux versie, is als ik een sms binnen krijg en al aan het bellen ben dat de boel vast loopt. Soms na een tijdje de telefoon uit krijg ik een stuk 4 smsjes, voicemail dat soort onzin. En dan slaat ie gelijk vast.

http://specs.tweak.to/11052

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.