Toon posts:

Abit NF7-S problemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,
Ik heb onlangs een nieuwe Abit mobo gekregen van abit omdat mijn oudere was gestorven, waardoor is onbekend maar er was iets met een sirene 8)7.
Maar nu mijn problemen,
Het 1ste probleem is dat ik problemen heb met mijn Netwerk kaart (die onboard zit).
Nu even wat uitleg hierover, Als ik windows opstart (ookal was het netwerk uitgeschakeld daarvoor) staat het netwerk weer aan, maar dat is nog nie het ergste.
Als ik het netwerk uitzet bijv, voor gamen en daarna weer aan wil zetten, dan zegt windows dat de verbinding is verbroken terwijl het netwerk gewoon werkt.
Alsik dan na systeembeheer ga en kijk of het netwerk nog werkt, staat er een gele vraagteken voor.
En dan herstart ik windows en werkt hij gewoon weer, nu is dat natuurlijk erg irritant om elke keer opnieuw op te starten dus wou ik vragen of jullie hierop wat wisten (ik heb de Nforce drivers als opnieuw geinstald).

Mijn 2e probleem is dat ik problemen heb met mijn performance, het loopt noggal tamelijk langzaam soms, behalve als ik mijn geheugen overclock.
Zal dit nu aan het geheugen liggen of aan iets anders?.
Ik heb Kingston PC2100 geheugen, maar alsik dat op normale snelheid laat lopen dan werkt het enorm langzaam, en als ik het overclock in de bios na 11,2,2,2 dan is het wel ineens goed.
Ook hebbik wat stotteringen in spellen, ookal loopt het gewoon in 60 fps, zou dit door mijn voeding kunnen komen van 300 watt?.

Ook hebbik nog gekraak in mp3 muziek etc. als ik bestanden kopieér op mijn harde schijf, bijv. een film van 600 MB.

Ik ben echt radeloos met deze problemen en dat hadtik ookal met mijn vorige abit modo (die is gestorven) maar zou er nu graag een antwoord op willen waardoor dit kan komen.
Wat ik nie op mijn vorige mobo had was de probleem met het netwerk.

Als jullie wat informatie willen ergens over, kunnen jullie het me vragen om me te helpen bij dit probleem.
Ik zal dan mijn best doen om het hier zo duidelijk mogelijk te posten, ookal zijn er wat screenshots bij nodig.

Pc specs.

NF7-S Rev. 2.0.
AMD Athlon 2200+ XP.
Hercules ATI Radeon 9700 non-pro 128 MB DDR.
Soundstorm 5.1 audio.
Kingston PC2100 DIMM (2 x 256 MB DDR RAM).

Alvast bedankt, en ook bedankt voor het lezen.

Matty,

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 19:47 ]

Verwijderd

Waarom wil je ingodsnaam je NIC uitzetten? En waar zet je hem uit? In de bios? In windows? Save je de bios settings wel?

PC2100 mem is rete traag..vandaar je trage systeem.

PC2100 = 133MHz
PC3200 = 200MHz

Zie je het verschil? ;)

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Ik zou zeggen, flash je bios eens, ik denk dat dat gekraak dan wel gedaan zal zijn, je hebt een s-ata schijf zeker? Die stotteringen in spellen kan niet aan je voeding liggen hoor, nog maar eens de steeds wederkerende vraag:
Heb je al de laatste drivers geïnstalleerd, dus ook de chipsetdrivers (nForce-drivers dus), de laatste Catalysts (of Omega's), service pack en updates voor XP, etc.?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn netwerk wil ik uitzetten omdat het mijn spellen vertraagt, Ja tuurlijk save ik mijn bios settings, en ik heb de laaste bios al.
Dat heeft Abit voor me gedaan toen die daar was.
En jah ok met dat geheugen zie ik het verschil, dus het word nodig tijd dak nieuw geheugen krijg.
Ik heb trouwens de nieuwste drivers en windows updates, En nee ik heb jmmr genoeg geen S-ata schijf nog gewoon IDE :|.

Alvast bedankt,

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 20:48 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 19:45

lordsnow

I know nothing

De NIC zelf vertraagt je systeem?

Of het feit dat andere van je bak zitten te leechen op momenten dat je zit te gamen?

Ik heb ook een NF7-S, en ondervindt geen problemen.
(Ik heb trouwens FSB op 200, met PC3200 geheugen op 3, 2, 2, 7)

Dat van het stotteren - ik vermoedt geheugen of videokaart. Iig niet je voeding.

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Waarom moet je steeds je netwerk aan en uitzetten, denk je nou echt dat dat zoveel vertraagt ofwat ?
Dat gekraak van je geluid kan ook gewoon komen door de dingen die je allemaal open hebt staan of de traagheid van je harde schijf, dit had mn neefje altijd als hij scrollde

[ Voor 47% gewijzigd door h3ll op 04-05-2004 20:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee, op dat moment zit ik niet te leechen nee,
En ik weet echt nie waar het door komt.. ook hebbik de DMA al veranderd etc.
Nouja ik kijk nog wel ff verder.

Matty,
Pagina: 1