[XP] RPC foutmelding bij schijfbeheer

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als ik op een win XP pro machine naar schijfbeheer ga krijg ik na enkele seconden een foutmelding: Kan RPC niet uitvoeren en verder niets.

Voordat de foutmelding komt zie ik in de statusbalk van de management console het volgende: Bezig met verbinding maken met de Logical Disc Manager Service.

In het logboek zie ik de volgende melding:

De Logical Disk Manager Administrative-service-service is onverwacht beëindigd.
Eventid: 7034

In deze PC is ong. een maand geleden een extra harde schijf geplaatst, deze is normaal geinstalleerd en doet het verder goed. Als ik nu de IDE kabel van deze schijf lostrek en de PC opnieuw opstart kan ik _wel_ in schijfbeheer komen. Sluit ik de kabel weer aan krijg ik dezelfde foutmelding weer.

Misschien nog belangrijk om te vermelden is dat de eigenaar van de computer vanwege wat problemen een systeemherstel actie heeft gedaan. Of dit naar een datum voor of na de installatie van de extra hd is, is niet bekend.

Iemand enig idee hoe ik dit op zou kunnen lossen?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Is je Remote Procedure Call service (start -> run -> services.msc) wel gestart? :)

• P_de_B
  • Niet online
Sorry vergeten te vermelden: jep die is gestart. Staat op automatisch en de status is gestart.

De RPC Locator services was niet gestart, maar het starten daarvan heeft geen effect op de foutmelding.

edit: (aanvulling)

Als ik terug ga (via systeemherstel) naar een punt dat zeker ligt voor de installatie van de nieuwe hd, de hd verwijder en de PC opnieuw opstart kan ik wel weer bij schijfbeheer. Als ik de nieuwe hd inschakel en de PC opstart krijg ik een ballon met de mededeling dat er een nieuwe schijf is gevonden en deze klaar is voor gebruik. Op dat moment kan ik weer niet bij schijfbeheer komen.

Als ik in apparaatbeheer de nieuwe hd uitschakel kan ik wel weer bij schijfbeheer komen. Dus met de nieuwe schijf ingeschakeld kan ik niet bij schijfbeheer en krijg ik dus bovenstaande fout.

[ Voor 61% gewijzigd door P_de_B op 04-05-2004 20:29 ]

• P_de_B
  • Niet online
*Kick*

Ik heb me helemaal lens gezocht maar kan echt niets vinden....

• flippertw
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11-2021
Klinkt misschien simpel maar heb je het Master Slave principe goed toegepast?

Verwijderd

Als je met een dos-diskette opstart, en dan FDISK uitvoert, ziet die wel gewoon 2 schijven zonder te crashen? Wat zegt ie over de partitie op de 2e schijf?

Probeer ook even alle updates van windowsupdate opnieuw te installeren.

Werkt een programma als partition magic wel onder windows? of klapt die er ook uit?

• P_de_B
  • Niet online
flippertw schreef op 06 mei 2004 @ 02:36:
Klinkt misschien simpel maar heb je het Master Slave principe goed toegepast?
Ja, de schijf heeft het al een maand goed gedaan. Na wat andere problemen is er een systeemherstel gedaan, daarna trad het probleem op.
Als je met een dos-diskette opstart, en dan FDISK uitvoert, ziet die wel gewoon 2 schijven zonder te crashen? Wat zegt ie over de partitie op de 2e schijf?
Hmm, zal ik idd even proberen.
Probeer ook even alle updates van windowsupdate opnieuw te installeren.
Dat heb ik al gedaan.

Ik zal nog even met Fdisk proberen, anders hang ik de schijf wel in m'n eigen PC, kijken of het daar ook gebeurt. Bedankt voor de reacties tot dusver, en als iemand nog een helder idee heeft hoor ik het graag.

• flippertw
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11-2021
Ik herinner me dat ik ongeveer dezelfde symptonen gehad heb met Maxtor schijven die ik voorheen als Raid geconfigureerd had.

Met het tooltje Maxblast heb ik deze schijf volledig gecleaned van diverse mbr instellingen.

Hierna werkte het perfekt.

Het proberen waard........................

http://www.maxtor.com/en/support/downloads/maxblast3.htm

[ Voor 11% gewijzigd door flippertw op 06-05-2004 13:35 ]

• P_de_B
  • Niet online
Nou, ik begrijp nog niet hoe het precies kwam maar ik heb het kunnen oplossen door de schijf aan m'n eigen PC te hangen. Schijfbeheer gaf aan dat het dynamische volume afwijkend was. Ik heb de schijf op m'n eigen PC opnieuw geformatteerd en hij werd direct herkend in de andere PC. Geen problemen verder.

Pagina: 1