Toon posts:

DivX op vcr zonder TV-out kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een aantal divx films liggen die ik graag op video wil.

Helaas heb ik een Diamond Stealth S540, zonder TV-out dus, en geen geld voor een andere kaart.

Nu heb ik gehoord dat er een soort kastje op de markt is dat VGA naar PAL omzet. Weet iemand waar zoiets verkijgbaar is? (als het al bestaat). En wat zoiets kost?

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 18:52
heb je al op www.conrad.nl gezocht ?

Hoe meer je drinkt, hoe korter je leeft, hoe minder je drinkt

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06-2025
Op dinsdag 19 december 2000 19:30 schreef Lawclaw het volgende:
Ik heb hier een aantal divx films liggen die ik graag op video wil.

Helaas heb ik een Diamond Stealth S540, zonder TV-out dus, en geen geld voor een andere kaart.

Nu heb ik gehoord dat er een soort kastje op de markt is dat VGA naar PAL omzet. Weet iemand waar zoiets verkijgbaar is? (als het al bestaat). En wat zoiets kost?
Dat wil je echt niet. Die kastje doen het best aardig, maar je bent dan al gauw 400 piek kwijt. Volgens mij kan je dan beter een nieuwe videokaart kopen. Zo duur zijn die videokaarten met tv-out nou ook weer niet.

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

Verwijderd

Topicstarter
Bij Conrad heb ik al gekeken, geen resultaat.
Als die kastjes inderdaad 400 piek kosten is het inderdaad goedkoper om een nieuwe kaart te kopen :'(

Maar goed, als iemand nog iets weet.....

Verwijderd

losse MPG kaart ?

kost nog geen 200 piek en is veel beter dan een TV-out of een VGA converter.

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-03 14:52
Je zoekt de trust televiewer. Die kan wat jij wilt.

mnt, zoek ff of er wat info van dat ding op inet te vinden is.

http://194.151.197.227/products/frame-product.htm?artnr=11672

Key features

VGA to video (PAL) converter
Ideal for playing PC games on large screen televisions and also perfectly suitable for presentational use
Outlet for RGB, S-video and composite video
All cables included, easy to connect
Position and size of image adjustable with buttons on front
Supports 640 x 480, 800 x 600 and 1024 x 768 resolution without any need for drivers

Yup, dit ism. Kostte op de HCC 250 piek ofzo.....en ik heb er maar 1 gevonden :)

• Xenomes
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-03 20:49
Op dinsdag 19 december 2000 21:13 schreef Garp het volgende:
Je zoekt de trust televiewer. Die kan wat jij wilt.

Yup, dit ism. Kostte op de HCC 250 piek ofzo.....en ik heb er maar 1 gevonden :)
Bij de kijkshop liggen ze voor 199,- (Roosendaal dan !!).

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die een ander kastje kent? Voor 200 pieken kan ik (bijna) net zo goed een nieuwe videokaart met TV-out kopen.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Voor zon 100 piek koop je een Ati Rage Pro LT 2 met TV-out 8mb agp kaartje.. perfect voor 2D en tv-out, alleen niet echt geschikt voor spellen zoals q3.

Maar als het je alleen om DIVX kijken gaat zou ik voor dit kaartje gaan, gaat tot 1024x768 op de tv out, je kan ook op je tv en monitor tegelijk kijken.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 december 2000 15:10 schreef tbusquet het volgende:
Voor zon 100 piek koop je een Ati Rage Pro LT 2 met TV-out 8mb agp kaartje.. perfect voor 2D en tv-out, alleen niet echt geschikt voor spellen zoals q3.
Is dat een verder een beetje een fatsoenlijke kaart, of kan ik beter even sparen? Zoals het er nu naar uit ziet is het wel de goedkoopste oplossing. Of weet iemand nog een andere? :?

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2025

CORVETTE

---- American V8 ---

zoek een 2e hands kaartje......er zijn bestwel a70 kaartjes te koop voor zoŽn 50 piek. of koop een of andere noname gf2 mx met tv out.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Verwijderd

Bij dynabite kost zo'n kasje 199.- en is van trust deze kan je VGA uitgang opdelen in in comp.video (normal video) en vga video dus je op allebij te gelijk kijken.

Verwijderd

Weet iemand of je naast een AGP kaart, zonder TV-OUT een PCI kaartje met TV-OUT kan stoppen zodat ik toch Video's op kan nemen.

Zo ja, wat voor een kaartje is dan het goedkoopst?

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-03 15:27

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Eeej,

Ik heb het nog nooit uitgeprobeerDD, maar bij die matrox kaarten zit zo'n verloop kabeltje (ook los verkrijgbaar), kun je die niet op een 1 of andere manier gebruiken om van je VGA signaal een tv-signaal te maken??

Gr:):)tZZ

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Beetje jammer om een paar meijer voor zoiets neer te tellen (zou ik niet doen)

als je een beetje handig bent kun je dit proberen:
kijk ff op hier Je moet vaak wel een convertertje bouwen, maar "Costruisci un convertitore VGA to SCART" (bijna onderaan de pagina) is erg klein. die van Paulo (eronder) valt ook wel mee.
Misschien kun je de schakeling ook wel kwijt in de scart of VGA connector zelf!

ePanorama is sovieso, ook voo video connectors/kabels etc errug handig

suc6

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Pagina: 1