Hoe DVD bekijken over netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-05 16:06
Ik zou graag DVD's bekijken over het netwerk, maar ik zou niet weten hoe het moet. Ik heb eerst de drive proberen te sharen en dat lukt maar dan zie je alleen de mappen audio TS en Video TS. Ook heb ik geprobeerd via de remote desktop connection die bij windows XP zit maar die geeft de foutmelding dat hij geen DVD's kan afspelen op die manier. Wie kan mij helpen? Voor meer inlichtingen geef je maar een schop

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Methode: een image maken op je server en die lokaal mounten mbv een programma als Daemon. Dat lijkt mij tenminste de simpelste manier :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

dvd decrypter om de dvd naar een iso image te rippen

deamon tools om de iso te mounten (over het netwerk)

zoekertje

If you choose to criticise you choose your enemies

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:29

UTM

Drive Sharen, en dan de film file afspelen
Ik heb eerst de drive proberen te sharen en dat lukt maar dan zie je alleen de mappen audio TS en Video TS.
Film file zou er toch bij moeten staan ;).
Waarom stop je niet gewoon een goedkoop kaartje in die andere computer (als het bv server is) die TVOUT ondersteunt. Kan je het gelijk op de tv bekijken ;)

• looin
Film file zou er toch bij moeten staan ;).
Waarom stop je niet gewoon een goedkoop kaartje in die andere computer (als het bv server is) die TVOUT ondersteunt. Kan je het gelijk op de tv bekijken ;)
Ik heb geen TV, dus dat is geen oplossing. En ik zou de DVD graag rechtstreeks kunnen bekijken zonder al de ander poespas, dus dvd in de PC en kijken in m'n bed via de laptop

@w03F welke filmfile is dat dan en hoe moet ik die afspelen via powerdvd, ik weet dat je die kan openen, maar dan loopt powerDVD vast.

[ Voor 37% gewijzigd door looin op 04-05-2004 18:45 ]

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 21:32
Met (cyberlink) powerdvd kun je de optie "open DVD file on hard drive" gebruiken om je gesharede dvd speler te benaderen om dvd's te spelen. Gewoon de video_ts folder selecteren en powerdvd speelt em als gewone dvd af.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:09

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ik heb het net nog geprobeert, met powerdvd is het best mogelijk. DVD-drive gewoon sharen in het netwerk en met powerdvd (5) kiezen voor open dvd on harddrive. vervolgens de netwerkshare opzoeken en klaar is kees :)

Hier staat tekst

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
powerdvd -> dvd on hard disk, en dan gewoon ff op je netwerk zoeken.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je zou ook gebruik kunnen maken van Videolan. In hoofdstuk 5 van de manual staat hoe je een DVD kunt streamen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Dat het mogelijk is wist ik, maar wat voor bandbreedte heb je daar ongeveer voor nodig? (voor het gebruik met een netwerkshare bedoel ik)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 18:58 ]

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-04 18:19
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 18:57:
Dat het mogelijk is wist ik, maar wat voor bandbreedte heb je daar ongeveer voor nodig? (voor het gebruik met een netwerkshare bedoel ik)
Als je er van uit gaat dat een gemiddelde dvd gemiddeld zo'n 6mbit trekt (denk ik), kan je LAN dat simpel aan :)

• looin
Met powerDVD lukt het dus niet, vanaf dat ik de file select en probeer te spelen loopt hij vast.

• looin
Daedalus schreef op 04 mei 2004 @ 18:52:
Je zou ook gebruik kunnen maken van Videolan. In hoofdstuk 5 van de manual staat hoe je een DVD kunt streamen.
gaat wel

[ Voor 10% gewijzigd door looin op 04-05-2004 19:37 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sjaak_Afhaak schreef op 04 mei 2004 @ 18:47:
ik heb het net nog geprobeert, met powerdvd is het best mogelijk. DVD-drive gewoon sharen in het netwerk en met powerdvd (5) kiezen voor open dvd on harddrive. vervolgens de netwerkshare opzoeken en klaar is kees :)
^^ zo dus ;)
Iig kan het op die manier met InterVideo WinDVD.
Het 'probleem' is, dat DVD afspeel software een gemounte share niet als een DVD rive ziet, je zult dus een DVD from dir/file moeten afspelen.

Anyway, dit heeft niets met NT te maken, en een beetje test/zoekwerk levert je zo het juiste antwoord.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.