Toon posts:

Explorer & Mediaplayer Problemen in XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het weghalen van al mijn audio in apparaatbeheer (vanwege vorig probleem: SBLIVE! + Radeon 9700PRO = crappy geluid -> nu KXdrivers maar nog steeds probleempjes) werkt hotmail, webaccess mail, windows update, tweakers.net, startpagina.nl.... niet meer (lege pagina). ActiveX instellingen gechecked -> geen resultaat, beveiliging + firewall gechecked -> ook geen resultaat. Explorer 6 update -> geen resultaat, Explorer opnieuw geinstalleerd idem. DirectX9.0b idem... Overigens heb ik GoT goed doorgespit en Google gebruikt, maar zonder een werkend resultaat.

Netscape werkt wel (dit bericht via Netscape :) )

Ook doet WindowsMediaplayer het niet meer en kan hem zelfs niet meer installeren, aan het eind van installatie de melding: "An application Error has occured"

Winamp werkt overigens prima.

Nu weet ik dat dit alles neigt naar een totale reinstall van XP, maar dat wordt dan de derde keer in 1 maand tijd en word vrij 8)7 daarvan -> 1 week bezig om alle proggies weer te instaleren. Heeft iemand enige ervaring met dit probleem? Scheelt mij een weekje werk.

Alvast onwijs bedankt _/-\o_

*Update* 1 dag later

Het probleem is opgelost. Windows Cd gebruikt voor upgrade (?). 3 fouten tijdens installatie -> system.inf errors, 3 keer is de installatie opnieuw opgestart, uiteindelijk liep de installatie door. Maar nu dus Windows over oude Windows gezet en alles werkt weer (Explorer, mediaplayer, vrijwel alle oude proggies werken nog...zelfs geen crappy geluid meer). :Y)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 18:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
...De problemen kwamen terug na de reinstall van Windows over de oude heen, toen alles er af, clean install en de problemen kwamen weer terug. Het probleem was een week later opgelost door een vriend van mij (It-er), hij deinstalleerde Internet Explorer via Windows Software, zonder IE er weer opnieuw op te zetten (toevals treffer), het was even werk om een icoontje op het bureaublad te krijgen (via 'zoeken naar bestanden of mappen' was Internet Explorer niet meer te vinden). Daarna werkte het weer perfect, en nu nog steeds. Hopelijk hebben andere tweakers met hetzelfde probleem wat aan deze oplossing :)