[winxppro/home] shared folders meldt aan als guest

Pagina: 1
Acties:

• AAC
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb het halve forum doorzocht, op de kb van microsoft gekeken en google groups doorzocht... maar nog steeds heb ik geen oplossing voor mn probleem gevonden.

Dit is de situatie en wat ik al geprobeerd heb:
2 windows xp home computers en 1 winxp pro computer.
winxp pro staat ingesteld met simple filesharing off, en ik heb er een netwerkuser op aangemaakt genaamd: 'user' met een password. 2 fileshares aangemaakt met permissions voor 'user'.
Als ik nu vanaf de laptop xphome computer mijn computer benader (vanuit netwerklocaties) krijg ik netjes een user/pass prompt en kan ik me aanmelden als 'user' met bijbehorend password. Maar als ik van de desktop xphome computer mn procomp benader krijg ik geen password prompt en meteen een foutmelding dat ik niet gemachtigd ben om aan te melden (iets in de geest dat de xppro computer deze manier van aanmelden niet toestaat).
Ik kan op die computer wel via Netwerkverbinding maken, ander user gebruiken een netwerkverbinding met een sharedfolder maken. Maarja dat is niet zo handig en ik wil gwoon een password prompt krijgen.

ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen, als je meer info nodig hebt moet je het maar zeggen...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wilde gok; disable het guest account eens op die PC waar het mis gaat ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• AAC
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Is al disabled