Zalman ZM80C-HP i.c.m. Tweakmonster BGA ramchips

Pagina: 1
Acties:

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-02 20:48

Apoca

Array Technology Industry

Topicstarter
Hallo ik heb een 9800pro die nu ook al kan draaien op XT speed maar voor mijn gevoel is het kaartje iets te warm. Nu wou ik wat koeling erop zetten om buiten de warmte tegen te gaan ook nog een paar mhz meer er uit te persen ;).

Maar nu komt mijn vraag ik heb eens ff gekeken en gelezen op dit forum of der meer mensen mijn idee ook al hadden bedacht en dat zijn der toch wel een paar. Maar ik kan nou nergens vinden of het nou wel of niet allemaal past. Ik ben ondertussen wel al zover dat ik weet dat er 8mm tussen de BGA chips zit en de Zalman. Maar is dat genoeg voor een tweakmonster tussen te plakken?

Ohh ja als iemand het weet en die heeft het zelf ook een kleine pic voor het idee kan geen kwaad :).

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / Radeon RX 9070 XT Red Devil / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / FSP Hydro Ti PRO 1000W

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik denk niet dat het gaat passen, en al zou het passen zit je met een ander probleem. De warmte van de heatsinks gaat direct naar je GPU koeler. Of anders om, je gpu is zo warm dat hij je Ram ook op warmt.

De beste keus in jouw geval zal denk ik gewoon de extra fan zjin, of de in de chieftec geinstalleerde kasten extra 80mm fan gebruiken :)

• Apoca
  • Laatst online: 10-02 20:48

Apoca

Array Technology Industry

Topicstarter
Ja het zal best warm worden, maar als de tweakmonsters de zalman toch niet raken dan maakt het niks uit lijkt me. Ik ga niet een socket A koeler der op knallen die tijd hebben we gehad :P. Dan past alles maar heb ik niks meer over van mijn pci slots.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / Radeon RX 9070 XT Red Devil / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / FSP Hydro Ti PRO 1000W

• White Dust
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Dit zal niet gaan lukken, heb op m'n 9700 ook van die Tweakmonster BGA heatsinks en die zijn net wat te hoog (heb ook gekeken om een ZM80 er bij op te zetten, vergeleken met één die op m'n oude gf3 ti200 zit), je zou natuurlijk kunnen overwegen om wat van de heatsinks af te slijpen, maar of dat ideaal is...