[V&A] Shop reageert op advertentie in V&A

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Topicstarter
Niet echt vervelend maar wel vreemd dat ik nav. een AD in 'gevraagd', de onderstaande mail krijg:
Mail je vraag dan zoeken wij het graag voor je uit.

met vriendelijke groet,

Het DataByte team
verkoop@databyte.nl
Even gekeken op de site van www.databyte.nl en dit blijkt dus een shop te zijn.

Is dit soort acties toegestaan en zoniet, hoe zou men van T.Net dit tegen kunnen houden?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GuardianAngel schreef op 04 mei 2004 @ 17:44:
Niet echt vervelend maar wel vreemd dat ik nav. een AD in 'gevraagd', de onderstaande mail krijg:

[...]

Even gekeken op de site van www.databyte.nl en dit blijkt dus een shop te zijn.

Is dit soort acties toegestaan en zoniet, hoe zou men van T.Net dit tegen kunnen houden?
Ik zie niet zo in waarom het tegengehouden zou moeten worden :)
Als het bij af en toe een aanbod blijft dan lijkt het me juist handig als een winkel je mailt die heeft wat je zoekt. En als het maar niet met bots of scripts van winkels gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 17:46:
[...]
Ik zie niet zo in waarom het tegengehouden zou moeten worden :)
Als het bij af en toe een aanbod blijft dan lijkt het me juist handig als een winkel je mailt die heeft wat je zoekt. En als het maar niet met bots of scripts van winkels gaat :)
Als je vraagt om gebruikt en je krijgt een link naar een site die nieuw verkoopt (en niet eens goedkoop) is dat nu niet echt een correcte reactie op mijn vraag.

Daarnaast zit ik niet op evt. reacties van webshops uit de shopsurvey te wachten, er staan er net iets teveel in.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Wij raden shops zelfs aan om eerst contact op te nemen met een user als het misgaat bij een SS. Waarbij ik wil benadrukken dat we dit alleen vertellen als de user zijn emailadres op zichtbaar heeft staan. We geven geen gegevens uit handen of e-mailadressen door ofzo.

Het is namelijk zo dat wij niet als bemiddelaar willen functioneren, vandaar dat we shops aanbevelen om de user te mailen of om een reactie te plaatsen als shop. Het is voor ons niet te doen om alle shop surveys op waarheid te beoordelen, vandaar dat we reacties binnen de criteria beoordelen en verder het liefst zien dat shops en users het onderling proberen te regelen. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
@Renegade
Dat is me duidelijk.

Deze shop mailde mij n.a.v. een AD in V&A... maar dat staat in de topicstart :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wij _kunnen_ er niets aan doen lijkt me. Hoogstens zeggen dat het niet mag, maar ik zie niet in waarom we dat zouden zeggen. Als een shop jou denkt te helpen door te mailen dat zij het product ook verkopen, dan lijkt me dat gewoon iets dat moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Mja, ergens is het misschien een vorm van spam omdat je niet vraagt om mailtjes. Aan de andere kant ben je volgens je V&A ad wel op zoek naar het product, en dat een winkel je vervolgens mailt om je te vertellen dat ze het product hebben.. Kweet niet, helemaal goed vind ik het niet voelen, maar aan de andere kant is het ook niet echt iets dat ik expliciet in de regels wil gaan verbieden ofzo. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Ok, daarmee is dan mijn vraag afdoende beantwoord.

Voor de duidelijkheid, ik had geen probleem met dit hulpvaardige mailtje maar het kán worden gezien als een milde vorm van spam.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Als de shop met een directe aanbieding was gekomen was ik er wel blij mee geweest, maar dit is een te vaag mailtje.

Als ik een winkel had zou ik eerst wat opzoeken, en dan pas een aanbieding doen ;)
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die zo'n 'vraag het ons, dan zoeken wij' mailtje.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1