Toon posts:

Ondertiteling bij film ook op tv krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met mn nieuwe pc bezig om films te downloaden.
Ik heb het beeld vanaf mn GeForce FX 5200 via een S-vhs kabel op mn tv.
Geen problemen verder beeld en geluid zijn goed.

Maar nu de ondertiteling erbij.
Op mn pc monitor heb ik dat, alleen op de tv niet.

Dit komt volgens mij omdat ik mn video kaart zo instel dat films op de pc altijd op de tv komen, ook als je het beeld van bv WMP verkleint of in de hoek zet.

Als ik hem zo instel dat ik mn buroblad op mn tv zie, dan zie ik wel de ondertiteling en bv de WMP, maar niet de film zelf in de WMP.

Hoe krijg ik nou allebij op mn tv??

Ook met andere afspeel programma's heb ik dit probleem, dus bv subtitled mediaplayer bracht ook geen uitkomst!!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Probeer eens de film af te spelen met bsplayer... www.bsplayer.org oid

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-02 16:50
Dat je op je monitor wel ondertiteling ziet heeft volgens mij te maken met overlay.
Met sommige players kan je instellen dat de ondertitels in het videosignaal worden weggeschreven waardoor je dan ook op je tv de titels kan zien.

Verwijderd

Topicstarter
Vorkie schreef op 04 mei 2004 @ 17:43:
Probeer eens de film af te spelen met bsplayer... www.bsplayer.org oid
ook met deze allen op de monitor ondertiteling en op de tv niet :(

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Hoe zijn de settings van je nVidia driver? Zorg dat die iig op "clone" staat. Probeer anders TVTool eens...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Je moet ervoor zorgen dat je tv primair beeldscherm is. Daarnaast moet je ervoor zorgen dat je volledig scherm bij het gelijknamige tabblad is uitgeschakeld en ook niet het vakje van spooroverlay-rotatie aanvinken. dan zou je gewoon je winXP beeld op tv kunnen zien en daarbij ook met een willekeurig afspeelprogramma de ondertiteling

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 18:31:
Je moet ervoor zorgen dat je tv primair beeldscherm is. Daarnaast moet je ervoor zorgen dat je volledig scherm bij het gelijknamige tabblad is uitgeschakeld en ook niet het vakje van spooroverlay-rotatie aanvinken. dan zou je gewoon je winXP beeld op tv kunnen zien en daarbij ook met een willekeurig afspeelprogramma de ondertiteling
thanx!!!
ik had de tv als secundair staan!
alles opgelost nu!
alleen dus switchen als ik wil kijken op mn pc begrijp ik?

Verwijderd

je kan ook overlay aanzetten in je nvidia opties dan hoef je niet eens je tv primair te zetten..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 21:20:
[...]

thanx!!!
ik had de tv als secundair staan!
alles opgelost nu!
alleen dus switchen als ik wil kijken op mn pc begrijp ik?
Dat switchen is nergens voor nodig als je BSPlayer gebruikt. Je kan daar instellen dat je ondertitels via overlay gaan en dus gewoon op de TV komen. Als je de ondertitels exact dezelfde naam geeft als de film, maar de extentie intact houdt en in dezelfde map als je filmbestand, zou WindowsMediaPlayer het ook moeten doen. Misschien moet je alleen een VobSub codec installen.

Verwijderd

zet de film en het ondertittel in hetzelfde map
de film en de ondertittels moeten dezelfde naam hebben (exact dezelfde)

dan open ge de film gewoon met media player

waar haalde gele ulle ned ondertittels
de sites dat ik heb zijn down :(

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 01:44:
[...]

Dat switchen is nergens voor nodig als je BSPlayer gebruikt. Je kan daar instellen dat je ondertitels via overlay gaan en dus gewoon op de TV komen. Als je de ondertitels exact dezelfde naam geeft als de film, maar de extentie intact houdt en in dezelfde map als je filmbestand, zou WindowsMediaPlayer het ook moeten doen. Misschien moet je alleen een VobSub codec installen.
Ah, hier moet ik ff vertellen dat dat ook met bsplayer moet.
Ik moet hem in clone-mode draaien en toch de tv als primaire draaien. Zodra ik dit doe kan ik alleen maar beeld op het primair device krijgen.

Verwijderd

wat zeg ik nou net.. je moet je overlay functies in Nview aanzetten.. *zucht* dan laat je gewoon je pcscherm primair en krijgt de tv de film beelden alsnog door.. dan heb je zelfs dat als je hem ergens in klein venstertje op je pc laat staan hij fullscreen op je tv komt..
Pagina: 1