Toon posts:

wireless mag geen i-net, wired wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
opstelling:

mijn pc:

multi-pc modem met ADSL als DHCP. aan multi-pc modem zit mijn (deze dus) pc en die van me bro. wij krijgen IP's in de 10.0.0.x serie.

aan het multi-pc modem hangt nu ook een wireless access point van linksys. ook die is DHCP.

mijn multi-pc modem geeft mijn WAP een IP, ook in de 10.0.0.x reeks. waarna het WAP ook een 10.0.0.x reeks uitzend.

overburen:

daar staat een PCI WLAN kaartje te ontvangen. zij hebben echter hun eigen internetverbinding. het WLAN moet alleen gebruikt worden voor data.

ontdekt:

als je hun kabel van internet eruit haalt, kunnen ze nog internetten, via ONZE lijn...

vraag:

hoe dit op te lossen?

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:56

Nobby

Nuts!

poort 80 dichtgooien?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
:/

wat heb ik daar nou aan. waar moet ik nou poort 80 op dichtgooien. op die van hun of die van mij? heeft niemand wat aan lijkt me he 8)7

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik denk dat je het moet zoeken bij MAC-adres restrictie, een precieze aanpak zou ik niet zo 123 weten

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:15
Het voordeel van IP-verkeer, het zoekt de makkelijkste weg. :)

Misschien kun je het mac-adres weigeren om verbinding naar buiten op te bouwen, maar ik ben bang van niet. Als dat niet mogelijk is moet je de AP een fixed ip geven en die blocken naar buiten toe. Dit kunnen de meeste routers wel.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

Topicstarter
als AP met vast ip geen toegang geef naar buiten, is er toch ook geen data uitwisseling mogelijk?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je vanaf je wireless helemaal geen inet hoeft te hebben volstaat het weghalen van de default route al. Dan stel je dus alleen een route in naar 't netwerk zelf. Moet je 'm dus wel uit bridge mode halen en een apart subnet geven.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1