Ik wou graag zo een playstation schermpje in mijn pc bouwen maar heb geen tv out is het mogelijk om hem dan op me gewone monitor out te plaatsen? Zijn hier schema`s voor in omloop heb helaas weinig kunnen vinden. Alvast bedankt
jahoor, dit kan gewoon.
Kijk even hier
Hier zie je hoe je je sony psone schermpje aan je vga out moet doen. Bovendien word dan de kwaliteit ook nog beter.
Ik had echter een ander vraagje, ik heb wel een tv out op mijn pc, alleen hoe sluit je deze aan? (3,5 mm jack video ----> s-video kabeltje, maar deze kan ik nergens vinden.) wat denken jullie?
Kijk even hier
Hier zie je hoe je je sony psone schermpje aan je vga out moet doen. Bovendien word dan de kwaliteit ook nog beter.
Ik had echter een ander vraagje, ik heb wel een tv out op mijn pc, alleen hoe sluit je deze aan? (3,5 mm jack video ----> s-video kabeltje, maar deze kan ik nergens vinden.) wat denken jullie?
[ Voor 17% gewijzigd door ppleeuw op 04-05-2004 17:30 ]
das nog een hele klus!ppleeuw schreef op 04 mei 2004 @ 17:29:
jahoor, dit kan gewoon.
Kijk even hier
zijn er geen vergelijkbare schermpjes te krijgen die out-of-the-box VGA in ondersteunen?
Dat noemt dan lcd scherm, die zijn er alleen in grotere maten. 10" heb ik al eens ergens gezien. (ik weet niet meer waar)
Verwijderd
Is het het waard om zo'n psone schermpje te kopen en hem om te bouwen naar vga? Kan me niet voorstellen dat de je echt iets kan lezen op zo'n 5" schermpje.
Wow dat ziet er wel heel erg gaaf uit zeg
offtopic:
waar waren die schermpjes ooit voor bedoeld en de prijs?
Verwijderd
Ze staan op bol.com voor 50 euro (hier).DopdeDouwer schreef op 04 mei 2004 @ 18:02:
Wow dat ziet er wel heel erg gaaf uit zeg
offtopic:
jammer dat die printplaat in de psone schermen zo rond is. Ik heb het idee dat het schermpje niet te modden is naar een klein strak rechthoeking schermpje.
[ Voor 22% gewijzigd door j-w op 04-05-2004 18:08 ]
Volgens mij moet het op deze manier:ppleeuw schreef op 04 mei 2004 @ 17:29:
http://www.hut.fi/Misc/El...rcuits/svideo2cvideo.html
waarbij de RCA/composite video het punje is van je 3,5 mm connector en RCA/composite ground het onderste stukje.
Je hebt dan een 3,5mm mono connector nodig die 2 ipv de vaker voorkomende 3 aansluitingen heeft.
Modding is nooit makkelijk... Dat maakt het juist een uitdaging en bovendien leuk!j-w schreef op 04 mei 2004 @ 17:39:
[...]
das nog een hele klus!
zijn er geen vergelijkbare schermpjes te krijgen die out-of-the-box VGA in ondersteunen?
Volgens mij nog net te lezen tis toch voor linux pctje. OF voor een mp3 speler. Maar bedankt voor de reacties hier was ik naar opzoek
Ik heb trouwens gevonden hoe je hem moet aansluiten: via een (gewoon voor je stereo) 3,5mm jack stereo naar 2x composiet tulp (het is dan de witte). Ik koop morgen even een s-video-->composiet blokje (mijn tvkaart is alleen s-video out). Als hij dan goed werkt, houd ik het zo. Ik wil wel fatsoenlijk tekst kunnen lezen, dus als het niet werkt dan mod ik eventueel het lcdtje zodatie naar vga kan via die guide. Dan kan ik daar echter geen monitor op
Wat ik het meest wazige vind is dat het scherm gewoon vga heeft (ook al is het een speciale resolutie/frequentie), of kan je op deze manier alles met een tv in aan je pc hangen, of is het gewoon omdat het schermpje eerst van tv naar vga naar lcd gaat?
weet iemand of het thrustmaster psone schermpje ook ergens te koop is? Dit schermpje is een stuk vierkanter dan het sony scherm.
@PPLeeuw & TS: Let er op dat niet alle PS One schermen composiet in hebben. Ik heb zelf ook een PS One scherm en deze heeft geen composiet in. Het was mij nooit gelukt om hem aan te slingeren op mijn vga-aansluiting, maar ik denk dat ik dit binnenkort maar weer eens ga proberen met de handleiding van KickAssAMD.
edit: ik heb overigens geen origineel Sony scherm, maar één van BigBen interactive...
edit: ik heb overigens geen origineel Sony scherm, maar één van BigBen interactive...
[ Voor 14% gewijzigd door Rum op 05-05-2004 10:29 ]
Eeh hoe wil je een ps-1 scherm maken zonder composite inRum schreef op 05 mei 2004 @ 10:22:
@PPLeeuw & TS: Let er op dat niet alle PS One schermen composiet in hebben. Ik heb zelf ook een PS One scherm en deze heeft geen composiet in. Het was mij nooit gelukt om hem aan te slingeren op mijn vga-aansluiting, maar ik denk dat ik dit binnenkort maar weer eens ga proberen met de handleiding van KickAssAMD.
een ps1 heeft geen andere uitgang...
hij kan misschien geen echt cinch aansluiting hebben voor video in maar een ps1 aansluiting, maar het is net zo goed composite
moet je maar ff de kabel doormeten ofzo de pinout van de ps1 connector (gezien vanaf de voorkant van de stekker) heb ik even uitgemeten en die zit zo:
code:
1
2
3
4
5
6
| -------------------- | | | |.| . . . . _ | | |_| | -------------------- 123 4 5 6 7 8 |
1+3+buitenkant = Audio/Video ground
2 = audio links
4 = audio rechts
5 = video (composite dus)
6+7+8 = N/C
1 en 3 zitten zichtbaar doorverbonden
ik weet niet of 6-8 een functie hebben aangezien deze neit verbonden zaten bij het snoertje wat ik heb.
beetje vage connector
Ah, dit zocht ik dus. Ik ben me aan het voorbereiden op een mooie mod, met als voorbeeld orac3, hoewel die hier helemaal niet op gaat lijken, wil ik wel deze kwaliteit aanhouden. Ik ben al bezig om op mn werk wat met plexiglas 15mm te testen hoe het materiaal zich laat bewerken. Ik ben nu bezig met een 40 m fan naar 80 mm verloopstuk van 15 mm plexiglas. en het ziet er strak uit, ik zal volgende week een howto op mn website plaatsen met veel fotos. Meteen maar even het ps1 scherm besteld. Mijn idee is overigens om zon mini mini bordje te kopen van via of zo, met ingebouwde vga enz en deze de fan temp controller en overige bestuur funkties op zich te laten nemen. Het geheel moet ook te besturen zijn via de "echte" PC. Hier door zit ik ook niet vast aan een vierkant scherm, maar kan ik het rond, ovaal of een andere vorm geven. samen met schermgraphics kan dit best een toffe mod gaan worden. Ik heb trouwens nog een hoop meer orginele ideeen, maar ik ben al erg offtopic aan het worden, dus ik zal er maar een eind aan maken.
What is impossibility but a challenge
ehm, heb jij maar 8 aansluitingen? Ik heb er namelijk 12! Een PS1 heeft namelijk ook gewoon RGB op dezelfde uitgang zitten!SA007 schreef op 05 mei 2004 @ 17:52:
[...]
Eeh hoe wil je een ps-1 scherm maken zonder composite in
een ps1 heeft geen andere uitgang...
hij kan misschien geen echt cinch aansluiting hebben voor video in maar een ps1 aansluiting, maar het is net zo goed composite
moet je maar ff de kabel doormeten ofzo de pinout van de ps1 connector (gezien vanaf de voorkant van de stekker) heb ik even uitgemeten en die zit zo:
code:
1 2 3 4 5 6 -------------------- | | | |.| . . . . _ | | |_| | -------------------- 123 4 5 6 7 8
1+3+buitenkant = Audio/Video ground
2 = audio links
4 = audio rechts
5 = video (composite dus)
6+7+8 = N/C
1 en 3 zitten zichtbaar doorverbonden
ik weet niet of 6-8 een functie hebben aangezien deze neit verbonden zaten bij het snoertje wat ik heb.
beetje vage connector
Bron: MP3Car.com (let vooral op de 3e post van M pro)
Vooral deze pagina vond ik wel boeiend...Rum schreef op 06 mei 2004 @ 08:56:
[...]
ehm, heb jij maar 8 aansluitingen? Ik heb er namelijk 14! Een PS1 heeft namelijk ook gewoon RGB op dezelfde uitgang zitten!
Bron: MP3Car.com (let vooral op de 3e post van M pro)
Opzich niet zo ingewikkeld om hem op de RGB aan te sluiten en een stuk betere kwaliteit dan composite..
Hier trouwens de tutorial op M Pro's site.
[ Voor 8% gewijzigd door Vermicellisoep op 06-05-2004 13:27 ]
Nooooh! Stahp!
zit er dan een tv in op zon schermpje ?
lijkt me ook wel wat namelijk
wat is "tv in"?megatronic schreef op 06 mei 2004 @ 14:50:
zit er dan een tv in op zon schermpje ?
ik bedoel een aansluiting waar een kabel aan kan die aan mn tv out kan
dan moet je gewoon de thread even lezen.megatronic schreef op 06 mei 2004 @ 15:42:
ik bedoel een aansluiting waar een kabel aan kan die aan mn tv out kan
Ok, ff duidelijk maken,
Je kan met dat schermpje dus dit doen:
Er zit een composiet in? Dit houdt in, dat ik met de tv-out van mijn videokaart hierop kan aansluiten ?
Dus regelrecht, zonder iets open te slopen ofzo... (Ga ik wel doen, lelijke behuizing, maar ben slecht in elektro en schema's) kan ik die dus aansluiten.
2. Hoe krijg ik daar nou info op ? gewoon bij mijn videokaart als 2e scherm laten gebruiken, en zo bijv samurai laten draaien daarop met alle info van mijn pc, Temp enzo en huidig mp3tje van die shit jhe weet wel.
3. Is dit beeld duidelijk?
4. Zit ik nu maar te zeveren enzo, want anders lijkt me dit een vrij goedkoop LCDschermpje
Je kan met dat schermpje dus dit doen:
Er zit een composiet in? Dit houdt in, dat ik met de tv-out van mijn videokaart hierop kan aansluiten ?
Dus regelrecht, zonder iets open te slopen ofzo... (Ga ik wel doen, lelijke behuizing, maar ben slecht in elektro en schema's) kan ik die dus aansluiten.
2. Hoe krijg ik daar nou info op ? gewoon bij mijn videokaart als 2e scherm laten gebruiken, en zo bijv samurai laten draaien daarop met alle info van mijn pc, Temp enzo en huidig mp3tje van die shit jhe weet wel.
3. Is dit beeld duidelijk?
4. Zit ik nu maar te zeveren enzo, want anders lijkt me dit een vrij goedkoop LCDschermpje
http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!
1) juist
2) juist
3) Het beeld is redelijk duidelijk, je kan msnen wanneer je het lettertype groot genoeg heb staan en winamp visualisations zijn goed te doen. Verwacht echter niet erg veel praktisch nut, het is meer voor de show. Ik ga denk ik wel in de toekomst het scherm aansluiten op mijn vga voor betere kwaliteit.
4) juist
p.s.: mijn scherm werkt nog niet tegelijk met mijn monitor, dit ga ik nu ff proberen te fixen.
2) juist
3) Het beeld is redelijk duidelijk, je kan msnen wanneer je het lettertype groot genoeg heb staan en winamp visualisations zijn goed te doen. Verwacht echter niet erg veel praktisch nut, het is meer voor de show. Ik ga denk ik wel in de toekomst het scherm aansluiten op mijn vga voor betere kwaliteit.
4) juist
p.s.: mijn scherm werkt nog niet tegelijk met mijn monitor, dit ga ik nu ff proberen te fixen.
[ Voor 78% gewijzigd door ppleeuw op 06-05-2004 23:17 ]
**Gaat vanmiddag na school langs de speelgoedwinkel >:)**
Thanks for the idea doed!
http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!
Nogmaals: Niet alle PS One schermpjes hebben een composiet ingang!!! En geloof me ik weet t uit ervaring!!! Ik heb namelijk die "fout" zelf gemaakt. Ik ging er vanuit dat alle PS One LCD's composiet hebben, dus ik kocht gewoon een willekeurig PS One schermpje. Blijkt dat op het scherm wat ik gekocht heb géén composiet zit!kwaza schreef op 07 mei 2004 @ 07:20:
**Gaat vanmiddag na school langs de speelgoedwinkel >:)**
volgens jou klopt:Rum schreef op 07 mei 2004 @ 08:31:
[...]
Nogmaals: Niet alle PS One schermpjes hebben een composiet ingang!!! En geloof me ik weet t uit ervaring!!! Ik heb namelijk die "fout" zelf gemaakt. Ik ging er vanuit dat alle PS One LCD's composiet hebben, dus ik kocht gewoon een willekeurig PS One schermpje. Blijkt dat op het scherm wat ik gekocht heb géén composiet zit!
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/20669518
dus niet?
Orginele signaal van de playstation gaat via de composiet uit naar het lcd, al is het geen gele cinch stekker, het is composiet.Rum schreef op 07 mei 2004 @ 08:31:
[...]
Nogmaals: Niet alle PS One schermpjes hebben een composiet ingang!!! En geloof me ik weet t uit ervaring!!! Ik heb namelijk die "fout" zelf gemaakt. Ik ging er vanuit dat alle PS One LCD's composiet hebben, dus ik kocht gewoon een willekeurig PS One schermpje. Blijkt dat op het scherm wat ik gekocht heb géén composiet zit!
Nooooh! Stahp!
inderdaad, elk schermpje heeft dus composiet out, maar misschien bedoelt hij composiet in, ik kan me voorstellen dat sommige B merken dit niet hebben. Maar als je gewoon het originele sony schermpje hebt zit je zoiezo goed. En die zijn tegenwoordig ook harstikke el cheapo. Mijn schermpje werkt nu ook tegelijkertijd met mijn monitor via tvtool. Als ik binnenkort mijn nieuwe pc koop zoek ik even een goeie vid-kaar uit zodat ze ook als aparte schermen kunnen functioneren (met een andere resolutie ook, want nu moet ik mijn monitor ook in 800x600 zetten met tvtool).
Inderdaad volgens mij klopt die niet... Zoals ik hier al aangaf:j-w schreef op 07 mei 2004 @ 10:16:
[...]
volgens jou klopt:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/20669518
dus niet?
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/20673656
De playstation stuurt namelijk naast composiet ook RGB uit!
hier nog een link die aangeeft dat de playstation composiet uitstuurt:
http://www.google.nl/sear...-8&oe=UTF-8&start=10&sa=N
Maar als Kwaza nou gewoon een origineel Sony schermpje koopt is t altijd goed... Ik las op t forum van MP3Car.com dat de Sony schermpjes wel allemaal hetzelfde worden aangestuurd.
vraagje... wat moet een schermpje met composiet out?ppleeuw schreef op 07 mei 2004 @ 11:52:
inderdaad, elk schermpje heeft dus composiet out...
[ Voor 57% gewijzigd door Rum op 07-05-2004 12:46 ]
op je beeldscherm aansluiten via av multi out, het nut weet ik niet maar het kan zoiezo wel (ik heb dat ding thuis liggen)Rum schreef op 07 mei 2004 @ 12:24:
[...]
[...]
vraagje... wat moet een schermpje met composiet out?
Pagina: 1