Toon posts:

Cd brander stopt bij 2% met branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een liteon 16x10x40 brander. Van de een op de andere dag deed deze het niet meer. Inlezen wil hij wel, maar bij het branden stopt hij constant bij de 2 of 3 procent. Met andere brandprogramma's hetzelfde probleem.

Het lijkt mij toch niet dat dit aan de brander ligt, ik heb er een andere in gezet die het in ieder geval wel deed, maar die gaf dezelfde problemen.

Kan dit aan mijn IDE controller liggen?

Verwijderd

Heb je DMA (direct memory access) wel aanstaan?
En wat voor foutmelding krijg je eigenlijk? Is wel van belang...

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 10:47
Heb je het met branden van data vanaf HDD, of met het kopieeren van CD´s?
En hoe heb je de apparaten aangesloten op de IDE-kabels?

Verwijderd

Topicstarter
Dat DMA zou ik niet weten, heb ook geen idee hoe ik dat moet zien eerlijk gezegd.
Ik krijg niet echt een foutmelding, hij blijft gewoon uren op 2% staan, op een gege3ven moment sluit ik hem dan maar af.

Het gebeurt zowel als ik een data als dat ik een muziekcd wil branden. De brander zat eerst als slave aangesloten. Heb hem nu op master staan.

In ieder geval alvast bedankt dat jullie mee willen denken!

Verwijderd

DMA aanzetten:
Windows 98 of Millennium
Rechtermuisknop op deze computer --> eigenschappen
tabblad Apparaatbeheer
Dan klik je op CD-ROMs oid, ik weet niet precies meer, en daar staat dan je brander ook tussen. Dubbelklik erop, en daar staat dan ergens DMA, die vink je aan.
Windows 2000/XP
Rechtermuisknop op deze computer --> eigenschappen
tabblad hardware, knop apparaatbeheer
IDE/ATAPI controllers, en dan even bij alle apparaten DMA indien beschikbaar selecteren.

Je kunt ook eens kijken naar nieuwe drivers voor je chipset. Weet je zo welke chipset je op je moederbord hebt zitten?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 11:13 ]