Hallo, ik heb al geprobeerd te zoeken maar kwam weinig tegen waar ik echt een antwoord uit kon halen.
Ik heb laatste een nieuwe 160GB HDD in m'n systeempje erbij gezet, maar nu komt het geval van indelen wat ik graag in 1x goed doe zodat ik er lang zonder problemen mee door kan. Het eerste idee was dat ik de 160GB SATA HDD als een logische schijf zou toevoegen naast mijn 40GB PATA HDD waarop windows door blijft draaien. Echter zit er nu een 7.8mb unallocated stukje op die 160GB waarop volgens mij de NTFS tabel staat.
Nu maakt het me niet zoveel uit dat de 7.8mb niet in gebruik is maar ik heb wel een manier gevonden om de volledige schijf te benutten, hieronder de twee mogelijkheden:
Ik zou graag beargumenteerde dingen horen welke oplossing het beste is, ook met het oog op eventuele uitbreiding in de toekomst.
Ik heb laatste een nieuwe 160GB HDD in m'n systeempje erbij gezet, maar nu komt het geval van indelen wat ik graag in 1x goed doe zodat ik er lang zonder problemen mee door kan. Het eerste idee was dat ik de 160GB SATA HDD als een logische schijf zou toevoegen naast mijn 40GB PATA HDD waarop windows door blijft draaien. Echter zit er nu een 7.8mb unallocated stukje op die 160GB waarop volgens mij de NTFS tabel staat.
Nu maakt het me niet zoveel uit dat de 7.8mb niet in gebruik is maar ik heb wel een manier gevonden om de volledige schijf te benutten, hieronder de twee mogelijkheden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| HUIDIG: 40GB PATA HDD (36 werkelijke grootte) winxp prof inc swapfile 8 primary-fat32 --------'extended'--------------primary winxp 64prof inc swapfile 8 logical-fat32 temp 20 logical-ntfs 160GB SATA HDD (150 werkelijk grootte) 'unallocated' 7.8mb primary --------'extended'--------------primary programs 50 logical-ntfs database 100 logical-ntfs |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| OPLOSSING: 40GB PATA HDD (36 werkelijke grootte) winxp prof inc swapfile 8 primary-fat32 --------'extended'--------------primary winxp 64prof inc swapfile 8 logical-fat32 temp 20 logical-ntfs 160GB SATA HDD (150 werkelijk grootte) programs 50 primary-ntfs --------'extended'--------------primary database 100 logical-ntfs |
Ik zou graag beargumenteerde dingen horen welke oplossing het beste is, ook met het oog op eventuele uitbreiding in de toekomst.
[ Voor 10% gewijzigd door mr._Anderson op 04-05-2004 16:40 ]
-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net