Toon posts:

Twilight cd maakt cd-rom speler gaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De afgelopen twee jaar heb ik 2 cd-rom spelers naar de schroothoop kunnen brengen.
Ik kreeg continue de melding "device is not responding". Daarna heb ik die cd-rom spelers nooit meer aan de gang gekregen.

Ik heb het vermoeden dat dit is gekomen door twilight-cd's. Deze waren altijd moeilijk te lezen. De kop van de cd-rom ging dat een tijdje heen en weer, vervolgens werd de draaisnelheid verhoogd en verlaagd. Daarna kwam bovenstaande melding. Ze gingen dus kaduuk als er een tl'letje in zat.

Zijn er nog meer mensen die dit probleem wel eens hebben gehad. En zo ja, hoe heb je dit opgelost of is ie definitief kaduuk? Hoe kan ik 'm eventueel repareren.

Het merk en type zijn:
- Vuego (acer, www.acercm-eu.com)
- type 636A-005 36x

Verwijderd

Let maar op... hier gaat een slotje op.

Zo gaat dat tegenwoordig :(

Wel een paar opmerkingen:

1.gaat het om een copie of origineel?

Copie= kan, cd's lezen soms heel moeilijk.
Origi= mag niet in feite, ze lezen soms kut.

2.zet 'auto insert notification'* aan zodat
de speler de nieuwe cd's ook daadwerkelijk gaat 'zien'. dit werkt meestal.

3.die tl's hebben echt je drives niet gemolt dat kan niet. probeer ze eens uit met een normale (zilvere) audio/cd.

Ik hoop dat er nu enige onduidelijkheden uit de wereld geholpen zijn.

* R.M. Deze Computer -> Eigenschappen -> Apperaatbeheer (tab) -> Eigenschappen cdspeler(S) -> Instellingen (tab) en dus 'bericht bij automatisch invoegen AAN'.

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Dat is de kopieerbeveiliging geloof ik van TL..

Iedere keer als er een TL in je spelertje kompt sterft tie een stuk, totdat tie helemaal aan gort is! >:)

ken meerdere mensen die zo hun speler gemold hebben..

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:44

Opa

Nu Multifocaal!

Je mag van geluk spreken dat je TL Cd's niet gewist zijn...
|:(

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
Tegenstrijdige bericht tot nu toe....
De spelers waren op geen enkele mogenlijkheid meer aan de gang te krijgen. Andere kabel, voedingskabels, ide-poort, master, slave, auto-insert notification aan/uit.

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd wat er nu eigenlijk kapot gegaan is.

Btw. die andere was een TEAC CD-55A

• SanduTje
typische geval van tl..

moet je al je tlcd's maar eens nalopen, geheid dat je een paar met strepen tegen zult komen..

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 07:56
Op dinsdag 19 december 2000 19:40 schreef victorvo het volgende:
Je mag van geluk spreken dat je TL Cd's niet gewist zijn...
|:(
Gewist nogwel ;)

Verwijderd

twilight is gaar :( eniligaal >:)>:)>:)

• SanduTje
Of probeer eens de andere kant van de cd te lezen, heb ik goeie reacties over gehoord..

Als tie bij mij niet lezen wil breek ik hem meestal een keer door..

werkt prima!

:P

Verwijderd

Heb ik nogal een keer gehoord! ik koop dus geen DVD's van twilight veel te duur dvd

Verwijderd

wees maar blij dat ie je mobo niet aantast 8-)

• Edgar wolf
  • Laatst online: 18-09-2020
Lijkt mij onmogelijk dat cds je cdspeler slopen dat kan immers toch niet?????:?

Gebruik zelf al jaren alle cds die god verboden heeft, zowel zilver als copie en bij mij is nog nooit een cdspeler stuk gegaan.;)
Sinds kort ook de dvd's geen enkel probleem.

OOK in mijn vrienden kring heb ik nog nooit mensen horen klagen over warez cds of het nu silver of kopie is.

• SanduTje
Kijk maar uit, voor je het weet is de jouwe aan de beurt!

Verwijderd

Op dinsdag 19 december 2000 20:58 schreef SKSEBASTIAN het volgende:
twilight is gaar :( eniligaal >:)>:)>:)
Ja het blijft moeilijk... dat nederlands.
Sorry hoor ben heel precies, maar dit is zowiezo een rare reactie. Jij hebt dus nooit een cd'tje gecopierd van TL? Yeah right

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Heb er nooit de moeite voor genomen, nee. Waarom Twilight kopieeren als elke flip dezelfde zooi zo van een BBS kon halen?

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

twilight, zucht...
crazy bytes
digital stealth
oh no more games
warez x
blade

zucht...

denk niet dat een cd je cd-rom drive molt.. nooit last van gehad trouwens.. :)

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:56
hiero een serieuze reply:
Tl's zijn alleen een beetje moeilijker te copyen (winoncd3.7 ken het) maar als je je cd spelertje zouden mollen, dan had ik er allang een zooi versleten.
ik brand die dingen nl ook voor andere mensen >:)

Verwijderd

een keer een cdrom versleten met Diablo1 spelen..telkens een nieuwe game starten, dus nieuw level genereren, waarvoor de cdromspeler gigantisch tekeer moet gaan.
CRASH...:(

Verwijderd

Bij mij draaien de kopietjes lekker, errug lekker zelfs >:)
Maar ook originele draaien goed hoor!

zal wel aan mij liggen, maar vogges mij izet gelul
sorry hoor

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

Twilight zijn crap cd's.
De content is even worse, allemaal geripte warez-crap zonder muziek, filmpjes of hi-res graphics. |:(
Koop gewoon een origineel (kopietje) van een spel, verkrijgbaar op elke straathoek vanaf F7.50, dat werkt tenminste. }:O

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Op woensdag 20 december 2000 12:24 schreef Metzie het volgende:
Twilight zijn crap cd's.
De content is even worse, allemaal geripte warez-crap zonder muziek, filmpjes of hi-res graphics. |:(
Koop gewoon een origineel (kopietje) van een spel, verkrijgbaar op elke straathoek vanaf F7.50, dat werkt tenminste. }:O
Ojoj !:) let maar op dat nu geen slorjte.anaal komt

Verwijderd

Topicstarter
Waardoor gaan cd-rom spelers dan kapot, als het niet aan de cd's kan liggen??? (of dit nou twilights zijn of iest anders, maakt dan niet meer uit)

En waarom houdt mijn mitsumi 8x het wel lang uit?????

Verwijderd

Ik kreeg dat device not responding ook met m'n oude cd-rom spelers, ik heb het alleen kunnen oplossen door alles te formatteren en windows opnieuw te installeren,
Maar daar werd ik zo stront ziek van dat ik maar gewoon een nieuwe heb gekocht

Verwijderd

en ik heb nog nooit problemen gehad met twilight cd's, als die je cd-rom speler al verneuken, dan ligt het eerder aan de kwaliteit van de cd's, of je hebt een buchte cd-rom speler.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Lollie.
misschien kom je zo nog in het guiness book of records onder het record aantal cdrom drives verneuken met een TL cdtje

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Twilight zijn crap cd's.
De content is even worse, allemaal geripte warez-crap zonder muziek, filmpjes of hi-res graphics.
haha LOL dus jij denkt dat een spel vanaf CDROM er beter uitziet (dit ligt niet aan de gebruikte videokaart he 8-)) dan een geripte game..eeeeehm..wat geript is, zijn geluid/filmpjes *D

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Kan aan mij liggen maar volgens mij is de Teac-55a nogal een OUd spelertje, aangezien ik er een in mijn 486 heb zitten.

Hij werkt met een aparte controller en is quad speed.

En brak in lezen van cd's dus mischien is dat het probleem?

Eppie

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Lord_spawn:
haha LOL dus jij denkt dat een spel vanaf CDROM er beter uitziet (dit ligt niet aan de gebruikte videokaart he ) dan een geripte game..
Niet zo hard blaten als je ergens te weinig vanaf weet: Op twilights en andere 'verzamelaars' worden filmpjes en high-res elementen inderdaad vaak weggelaten om ruimte te maken voor iets anders. Brak, maar daardoor passen er wel veel spullekes op een schijfje... Overigens vind ik Twilight ook zaad, niet alleen hierom maar ook omdat ze (inderdaad) vaak slecht te lezen zijn. (Edit: speling)

Zoef

Verwijderd

Nou je het er over hebt.. ikzelf heb ook 2 cd-rom spelers gemolt met twilight cd's de merken van de cd-rom spelers waren Philips en samsung/creative..
deze hadden al heel veel moeite de twilight cd's te lezen en na een poosje hielden ze er allebei mee op.. dit is ondertussen 3 jaar geleden.. k'gebruik dus geen twilight cd's meer .. wie wil er nou rips ;)

Verwijderd

schoonmaken misschien een ideetje?
(cd-rom drives krijgen moeite om een cd-rom te lezen als de lens vuil is en er dan krassen op de cd-roms zitten)

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Kan iemand mij misschien het de menu95.exe oid file mailen???
Ik wil ff weten wat er op de nieuwste Tl staat........(53 ofzo)

Bonsai@dolfijn.nl
Thanks

systeem specs

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ok, en nou is het genoeg
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.