Ivm met langdurig gebruik van de pc van kinderen wil ik dit afschermen/controleren. Het idee is om ze per dag/week een bepaald aantal uren te geven dat deze te gebruiken is. Heeft iemand ideeen hoe dit het beste aan te pakken? Is er software voor die hiervoor geschikt is en zo ja, welke is het beste?
Verschillende accounts instellen lijkt me goed. Nu kan je de kinderen ook rechten geven en toegang tot bepaalde mapppen. Qua tijd komt het ook wel een beetje aan op Papa
[ Voor 4% gewijzigd door UTM op 04-05-2004 15:56 ]
Dat is nu net het probleem, het zijn niet mijn kinderen en ze hebben (zoals de meeste jeugd tegenwoordig
) een eigen pc op de kamer. Het lijkt me dat er wel software voor is wat dit kan controleren en afschermen/beperken. Dat van rechten instellen enzo is geen optie (om bepaalde redenen).
Er bestaat sowieso software (maar soms zit het ook in de firewalls zelf) om bepaalde websites te blocken. Maar als de pc's op hun kamer staan dan heeft het imo toch vrij weinig nut aangezien ze er op een gegeven moment toch achter komen hoe ze om die software heen moeten komenVerwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 16:06:
Dat is nu net het probleem, het zijn niet mijn kinderen en ze hebben (zoals de meeste jeugd tegenwoordig) een eigen pc op de kamer. Het lijkt me dat er wel software voor is wat dit kan controleren en afschermen/beperken. Dat van rechten instellen enzo is geen optie (om bepaalde redenen).
Ik vraag mij af in wat voor omgeving je dit wil gebruiken, wat je netwerkstructuur op dit moment is, hoeveel computers het om gaat, wat de verstandhouding is tussen jou en de kinderen.. Genoeg vraag ik mij af dusVerwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 15:54:
Ivm met langdurig gebruik van de pc van kinderen wil ik dit afschermen/controleren. Het idee is om ze per dag/week een bepaald aantal uren te geven dat deze te gebruiken is. Heeft iemand ideeen hoe dit het beste aan te pakken? Is er software voor die hiervoor geschikt is en zo ja, welke is het beste?
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Wat doen ze op de pc? Volgens mij kun je in XP tijden en dagen aangeven waarop de internetverbinding tot stand kan worden gebracht.
[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 04-05-2004 16:12 ]
Ik dacht dat ze XP Home gebruiken.
Het gaat om het pc gebruik in het algemeen, zowel internet danwel spellen etc. Bij bijvoorbeeld een internet-cafe word je ook een bepaalde tijd uitgelogd. Het is dus de bedoeling dat die kinderen bv. hooguit een uurtje per dag kunnen computeren.
Het zijn stand-alone computers die via een breedbandroutertje toegang tot internet hebben, dus geen domein of iets dergelijks waar ik met gpo's kan werken.
Het gaat om het pc gebruik in het algemeen, zowel internet danwel spellen etc. Bij bijvoorbeeld een internet-cafe word je ook een bepaalde tijd uitgelogd. Het is dus de bedoeling dat die kinderen bv. hooguit een uurtje per dag kunnen computeren.
Het zijn stand-alone computers die via een breedbandroutertje toegang tot internet hebben, dus geen domein of iets dergelijks waar ik met gpo's kan werken.
Voor internet lijkt me Winroute een goede oplossing. Verder kan je mischien hier wat mee? Software om internet te disablen na bijv. 23:00?Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 16:23:
Ik dacht dat ze XP Home gebruiken.
Ik heb even snel gegoogled en wellicht is dit iets.... Het is me duidelijk dat het niet alleen om intenet gaat, maar om het hele systeem.
NB. geen enkele beveiliging is perfect en elke kan worden onzeild (al is het maar door een bios reset en het opniew installeren). Het maakt daarom nogal uit of je dicht moet zetten voor een peuter, of een informatica wizz-kid.
NB. geen enkele beveiliging is perfect en elke kan worden onzeild (al is het maar door een bios reset en het opniew installeren). Het maakt daarom nogal uit of je dicht moet zetten voor een peuter, of een informatica wizz-kid.
Claude
Het gaat idd om het hele systeem en ik snap dat geen enkel systeem 100% is.reinhrst schreef op 04 mei 2004 @ 16:34:
Ik heb even snel gegoogled en wellicht is dit iets.... Het is me duidelijk dat het niet alleen om intenet gaat, maar om het hele systeem.
Ik heb even vlug over de pagina gekeken en zal de shareware versie eens bekijken om te zien of dit precies is wat ze willen. In ieder geval mijn dank.
Tevens wil ik ook even aangeven dat het niet om vaste tijden gaat (bv na 23.00 in de avond) maar om het totaal gebruik per dag/week (bv max 1 uur/dag).
Pagina: 1