[ervaring] Video encoderen in Adobe Premiere Pro

Pagina: 1
Acties:

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:42

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Hey Tweakssss ,

ik een beetje met een kwestie . Ik heb de search al gebruikt en ook de FAQ's van dit topic al doorgewandeld maar het heeft mij niet erg veel geholpen .

De stelling :
Voor het bedrijf waar ik werk hebben wij een soort van "promotie-video"gemaakt. Allemaal lache enzo . Deze video bestond uit stukjes video en allerlei geluiden . Nu is het de bedoeling dat deze natuurlijk 1 geheel worden .

Echter .... in tegenstelling tot wat de meesten willen hoef ik geen klein bestand (hij mag maarliefst 680 mb groot zijn) maar ik wel een MOOI filmpje . 1 Waarvan dus de kwaliteit voorop staat .

Wat ik heb gedan is binnen Adobe Premiere Pro de timeline geexporteerd naar een geweldig leuke MPEG met de Xvid codec . Dit levert een redelijk klein bestandje op maar de kwaliteit lijkt geenszins op wat het programma zelf voorschoteld.

Nu wil ik dus een groter bestand met kwaliteit nagenoeg even goed als het in het programma Premiere zelf op het beeld tovert.

Heeft iemand enig ID welke codec op welke instellingen ik daarvoor het best gebruiken kan ?

P.s. : Het gebruikte programma is Adobe Premiere Pro (de trial , met nog 6 dagen op de klok dus er is haast bij ;) ) .
Ik draai Windows XP Prof. en heb alleen Codec Xvid geinstalleerd.

bvd

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe lang duurt dat filmpje?
je kunt DV avi proberen, dat is wel groot maar wel prachtig van kwaliteit.
maar het is 200+ MB per minuut.

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 04 mei 2004 @ 15:57:
Hoe lang duurt dat filmpje?
je kunt DV avi proberen, dat is wel groot maar wel prachtig van kwaliteit.
maar het is 200+ MB per minuut.
Filmpje is circa 3 minuten .
Jouw DV-avi is daarom perfect om eens te testen ! :D

Thnx voor de tip ... ik ga even googlen :)

Verwijderd

Khaine666 schreef op 04 mei 2004 @ 15:52:
[...]

Wat ik heb gedan is binnen Adobe Premiere Pro de timeline geexporteerd naar een geweldig leuke MPEG met de Xvid codec . Dit levert een redelijk klein bestandje op maar de kwaliteit lijkt geenszins op wat het programma zelf voorschoteld.

[...]
Dat kan dus niet. Mpeg is al een lossy codec; daar zul je dus geen xvid of iets dergelijks meer overheen kunnen gooien.
Beter is het als je voor een .avi kiest. Dit is namelijk een zogenaamd 'container-format' waar je een compressie ( bijv. XviD ) overheen kunt gooien.
Mijn advies is dan ook: reder je film in full kwali avi via premiere pro ( let op! dit zal een behoorlijk aantal gig's van je HD slurpen :) ). Hierna open je het met VirtualDub. Ga naar de video-settings -> compression. Kies hier voor de XviD codec en de gewenste bitrate.
Zorg er hierbij trouwens voor dat je de laatste XviD-codec hebt. Deze biedt namelijk de mogelijkheid om hem in te stellen op filesize: "zo van ik wil dat ie 680mb wordt; welke bitrate moet ik dan hebben?". ( Spijtig genoeg heb ik het programma nu even niet bij de hand, weet dus niet exact waar het staat, maar met wat zoeken moet dit te vinden zijn ).
Vergeet tenslotte niet bij audio-settings -> compression te kiezen voor bijv. een 192khz mp3 encodatie.

Alvast succes!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Khaine666 schreef op 04 mei 2004 @ 15:59:
[...]

Filmpje is circa 3 minuten .
Jouw DV-avi is daarom perfect om eens te testen ! :D

Thnx voor de tip ... ik ga even googlen :)
even opgezocht, 1 minuut is 217MB, dus je kunt iets over de 3 minuten gaan.
Als grootte geen prob is (zal wel op een cd gefikt worden ofzo :P) is dit ieaal.
DV zit standaard in premiere trouwens.

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 16:08:
[...]

Dat kan dus niet. Mpeg is al een lossy codec; daar zul je dus geen xvid of iets dergelijks meer overheen kunnen gooien.
Beter is het als je voor een .avi kiest. Dit is namelijk een zogenaamd 'container-format' waar je een compressie ( bijv. XviD ) overheen kunt gooien.
Mijn advies is dan ook: reder je film in full kwali avi via premiere pro ( let op! dit zal een behoorlijk aantal gig's van je HD slurpen :) ). Hierna open je het met VirtualDub. Ga naar de video-settings -> compression. Kies hier voor de XviD codec en de gewenste bitrate.
Zorg er hierbij trouwens voor dat je de laatste XviD-codec hebt. Deze biedt namelijk de mogelijkheid om hem in te stellen op filesize: "zo van ik wil dat ie 680mb wordt; welke bitrate moet ik dan hebben?". ( Spijtig genoeg heb ik het programma nu even niet bij de hand, weet dus niet exact waar het staat, maar met wat zoeken moet dit te vinden zijn ).
Vergeet tenslotte niet bij audio-settings -> compression te kiezen voor bijv. een 192khz mp3 encodatie.

Alvast succes!
Dankje voor de tip . De vorige keer lukte het mij echter niet om naar AVI te exporteren ! Ik ga nu even uitzoeken waarom dat mij niet lukte .

Ik maak 2 versies . 1 Zoals jij deze beschrijft en 1 zoals Terw_Dan dat doet .
Dan kijk ik wel welke versie er het best uit komt te zien !

Beide mensen iig hartelijk bedankt voor de reacties . Ik laat weten wat het beste uit de bus komt !

Pagina: 1