Toon posts:

WLAN (Wireless to Wireless)

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geachte heren (en dames?),

ik ben relatief nieuw binnen GoT maar heb nu toch de moed gevonden een vraag te stellen. Een paar weken geleden de volgende spullen gekocht en in het bijvermelde netwerk ingesteld:

tornado 840, wireless access point, adsl modem, 4 poort switch .... alles in één apparaat
tornado 211 PCMCIA kaarjte voor de laptop
tornado 212 PCI kaart voor het normale werkstation

1 laptop (windows xp pro)
1 werkstation (windows xp home)

het aansluiten van het adsl modem en het in gebruik nemen van de internet verbinding is vrijwel zonder problemen verlopen. Waar ik nu tegen aanloop is dat ik niet met mijn laptop in staat ben het werkstation te benaderen of andersom.

Heeft iemand een suggestie wat ik fout doe? (firewalls staan uit dus dat is het niet)

Hoogachtend,

Idde (itzdesign)

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-05 11:32
Ieder werkstation een eigen ip nummer (vast of dhcp) zelfde subnet mask, kunnen ze pingen??

Edit
eerst slecht gelezen.

[ Voor 44% gewijzigd door jbcyber op 04-05-2004 16:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
en via dhcp geprobeerd, en (volgens mij ook) via vast ip.
en nee ze kunnen niet pingen en dat is waar ik vast loop.

bedankt voor je reactie

Verwijderd

Maak je gebruik van de switch of router functie?

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 16:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 16:05:
uhhh, kan je dat instellen op de router dan? Ik heb wel gezocht maar nog niet gevonden. Ik ga toch nog maar eens beter kijken. B)

• jbcyber
Hij kan dus niet pingen. Heb je proberen te pingen naar alle het access point of naar de andere pc??

Dan lijkt het alsof er iets mis is met je verbinding zelf.

Heb je op je access point router etc apparaat een web key of een andere vorm van beveiliging aan staan??
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 16:05:
Hij gebruikt z'n alles in 1 apparaat voor zowel internet te delen (router) als verbinding te maken en als access point lijkt me voldoende info.

[ Voor 37% gewijzigd door jbcyber op 04-05-2004 16:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel pingen naar mijn access point (de router/modem/ap/dhcp server dus) maar niet naar mijn andere wireless pc (vanaf mijn laptop).

tnx

• jbcyber
Alles werkt dus op zowel de laptop als op het werkstation behalve dat ze elkaar zien.

Kun je even posten wat je instellingen zijn.

Kun je zo doen ga via start naar run en type cmd.

Vervolgens type je ipconfig /all.

Als je dat op beide werkstations doet en even post wat er staat daar komen we misschien weer wat verder mee.

Verwijderd

Topicstarter
op dit moment ben ik alle computers met een gelijk OS aan het uitrusten en moet het netwerk dus nog instellen. Ik zal daarna gelijk de instellingen doorgeven. Ik had namelijk gehoopt dat één van jullie een lumineuze ingeving zou hebben ;).

In ieder geval alvast bedankt :D

Verwijderd

Topicstarter
8)7 :o |:( Dom dom dom,

op de wireless connectie stond de firewall van windows aan! (heb ik niet ingesteld, was waarschijnlijk default instelling ofzo? iemand enig idee)

bedankt voor jullie hulp en tot ziens

Idde

Verwijderd

Dan heb je zeker ook sp2 van WindowsXP zelf geinstalleerd? Ik vrees dat we steeds meer van dit soort vragen zullen krijgen, alles staat dicht in SP2 (ook de dingen je wel gewoon gebruikt)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen sp2 geinstalleerd. Waarschijnlijk wordt het default ingesteld omdat het een wireless connectie is ofzo. (ik weet overigens niet zeker of ik het handmatig heb ingesteld of niet maar volgens mijn niet)

cheers

• jbcyber
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 09:19:
Nee, geen sp2 geinstalleerd. Waarschijnlijk wordt het default ingesteld omdat het een wireless connectie is ofzo. (ik weet overigens niet zeker of ik het handmatig heb ingesteld of niet maar volgens mijn niet)

cheers
Is altijd de standaard instelling.

Maar jah omdat je zeker was van geen firewall heb ik er in ieder geval niet meer aan gedacht.

Maar jah hij doet het weer en das zeker zo belangrijk :D. Beveilig je het wel goed je wireless verbinding anders zitten zo de buren erop en denk niet dat je dat wilt.

Verwijderd

Topicstarter
nee, dat klopt (dat je niet wilt dat de buren via jouw ADSL internetten) maar daar heb ik ook al wat problemen mee gehad.
WPA ingesteld en vervolgens knalt mijn laptop en mijn werkstation er uit bij het laden van de drivers (denk ik) want Windows start gewoon opnieuw op (met op mijn laptop een blauw scherm, in windows XP!!!). Raar verhaal maar misschien ook iets met die firewall dus ik ga het later nogmaals proberen.

Tnx
Pagina: 1