Toon posts:

Machinegeweer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lees ik het ICT-directies nieuwstopic (met 13 reacties).

Druk ik op refresh, staan er ineens nog maar 2 reacties met 2 punten en zijn alle andere reacties (niks mis met de meeste) ineens op 0 punten.

Is er een of andere gek langsgekomen met teveel modpoints die dacht de hele thread even op te gaan ruimen.

Ik weet niet hoe jullie erover denken, maar volgens mij werkt jullie moderatiesysteem niet best. Er wordt veel te veel omlaag gemod als iemand iets niet aanstaat. Volgens mij krijg je gewoon teveel punten. Sommige mensen krijgen er blijkbaar een kick van om die als een machinegeweer over een thread heen te sproeien.

Update: Komt er iemand anders langs die iedereen weer omhoog gaat modden...

Wat een land ;-)

X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 15:14:

Druk ik op refresh, staan er ineens nog maar 2 reacties met 2 punten en zijn alle andere reacties (niks mis met de meeste) ineens op 0 punten.

Is er een of andere gek langsgekomen met teveel modpoints die dacht de hele thread even op te gaan ruimen.

Ik weet niet hoe jullie erover denken, maar volgens mij werkt jullie moderatiesysteem niet best. Er wordt veel te veel omlaag gemod als iemand iets niet aanstaat. Volgens mij krijg je gewoon teveel punten. Sommige mensen krijgen er blijkbaar een kick van om die als een machinegeweer over een thread heen te sproeien.

Update: Komt er iemand anders langs die iedereen weer omhoog gaat modden...

Wat een land ;-)

X.
je moet altijd even wachten wat er gebeurd... soms komen de O-) engelen de }) kicken.. en mocht het niet lukken is er altijd een PM in de buurt..

// edit: welke Grapjas heeft alles op grappig gezet :( die krijgt ervan langs hoor.. @! in zo'n serieus topic alles op grappig zetten.. zet het anders naar overgewaardeerd of offtopic.. maar niet naar grappig.. ik kan geen humor hierinzien

[ Voor 11% gewijzigd door TweakBoy op 04-05-2004 15:21 . Reden: grapjas ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou wel makkelijk zijn als je dan ook meteen de link daarnaartoe geeft :>
nieuws: ICT-directies vorig jaar er tien procent op vooruit gegaan
Druk ik op refresh, staan er ineens nog maar 2 reacties met 2 punten en zijn alle andere reacties (niks mis met de meeste) ineens op 0 punten
Het draadje is nu beina een uurtje oud, dus dat trekt wel weer bij (door de gebruikers zelf die modden, maar ook de lurkers hier, de LM's de andere TMF bezoekers en mocht het echt nodig zijn de PM.)
Ik weet niet hoe jullie erover denken, maar volgens mij werkt jullie moderatiesysteem niet best.
Op zich is het een heel mooi systeem (en aan elk systeem zitten wel haken en ogen). Echter zitten in de users altijd wel rotte appels die het voor de rest verzieken (vergelijkbaar dus met de normale samenleving). Als 1 iemand even grappig wil zijn en alles naar beneden gooit (omhoog komt ook voor hoor) dan hebben die mensen daar meteen nadeel van. Echter als het draadje nog maar een uurtje oud is dan wordt daar echt nog wel een stuk meer doorheen gemod.

Met je vermelding zal dit eerder opvallen, waardoor er wel sneller iets aan gedaan wordt, maar over het algemeen trekt dit vanzelf wel recht.
Wat een land ;-)

X.
een smiley schrijf je zonder streepje ertussen, dan krijg je dus een ;)

Verder staat in de FAQ dat iedereen hier elkaar met iedere post begroet. Dat hoef je dus niet meer in de post zelf te zetten. Eventueel heb je daar in je Signature plaats voor.

Verder zal ik nu even door dat draadje heen lopen!!

/edit
/me heeft geschaafd
ik moet ook wel zeggen dat de reacties van Xenna niet echt van hoge kwaliteit zijn. het gaat om deze en deze waarbij laatste zelfs evt nog een flame mag zijn (toch?)

Op zich vind ik het draadje nu wel redelijk staan!!
(en jullie??)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:44

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

deze reactie is wel een duidelijke overbodig:
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1025497

verder is het moderatiesysteem geen 'vaste waardeoordeel' maar kunnen gebruikers gewoon hun wardering uiten voor posts.
dat kan in het begin inderdaad betekenen dat een groot aantal posts eerst een 'overbodig' toegewezen krijgt, soms is dat onterecht, maar dat trekt vanzelf binnen korte tijd aan, aangezien anderen weer deze posts op kunnen waarderen.

de realiteit is ook dat echter zeker in het begin van een thread ook redelijk veel 'minder nuttige' korte opmerkingen worden gemaakt en een deel daarvan komt ook terecht op een nulscore:
het moderatiesysteem is ook een methode om juist de invloed van weinig toevoegende opmerkingen te minimaliseren en juist ruimte te bieden voor interssante discussies over een onderwerp.

daarover kan je een mening hebben, die van mij is juist dat dit moderatiesysteem de beste methode is en goed functioneert om van een dusdanig druk bezochte nieuwspost site ook nog een interssant discussiemedium te maken.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 15:36:

ik moet ook wel zeggen dat de reacties van Xenna niet echt van hoge kwaliteit zijn. het gaat om deze en deze waarbij laatste zelfs evt nog een flame mag zijn (toch?)

Op zich vind ik het draadje nu wel redelijk staan!!
(en jullie??)
Die laatste van Xenna is duidelijk off-topic, maar die eerste vind ik wel grappig en zeker on-topic als 'omhooggevallen' ambtenaar zonder papiertje.

Ik vind toch dat het moderatiesysteem hier veel slechter werkt dan bij slashdot. Om de haverklap modereren mensen hier niet-welvallige meningen down. Vind ik slecht...

Eigenlijk vind ik dat omlaag modereren tot de uitzonderingen zou moeten behoren.

Daarnaast ben ik persoonlijk nogal gehecht aan de klassieke smileys en blij dat ik in ieder geval nog ;-) kan tikken zonder dat er een infantiel plaatje voor in de plaats komt ;-)

X. (oeps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:48

botoo

💀 too old to die young

Het is je goed recht om een mening te hebben over het modereren (dat hebben we allemaal), maar het is not done om de frontpage daarmee te vervuilen, en wmb al helemaal onnuttig om onderstaande flame (door jouzelf ook als 'duidelijk off-topic' beschouwde) reactie op +2 te starten.
Cool, staan hier 13 posts, komt er een of andere mafkees langs met teveel modpunten. Die mod 2 posts omhoog en 11 omlaag. Staan er nog maar twee postjes boven de nul...

Werkt lekker dat moderatiesysteem hier...

[ Voor 3% gewijzigd door botoo op 04-05-2004 16:17 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
botoo schreef op 04 mei 2004 @ 16:15:
Het is je goed recht om een mening te hebben over het modereren (dat hebben we allemaal), maar het is not done om de frontpage daarmee te vervuilen, en wmb al helemaal onnuttig om onderstaande flame (door jouzelf ook als 'duidelijk off-topic' beschouwde) reactie op +2 te starten.

[...]
Dat zorgt er in ieder geval voor dat hij niet met een puntje regelrecht naar 0 kan worden gebonjoured met al die trigger happy downmodders in de buurt. Als legitieme reacties met enige regelmaat omlaag gemod worden is je motivatie om je netjes aan de regels te houden natuurlijk ook niet helemaal optimaal.

Als ik mijn postje niet op +2 mag starten, waarom kan ik het dan?

Die 290 modpoints die ik heb mag ik zeker ook niet naar eigen goeddunken gebruiken, neem ik aan... Waarom dan in vredesnaam zoveel?

Ik vind die post wel degelijk op z'n plaats al is hij wellicht off-topic. Het gaat tenslotte over het massaal downmodden van posts in die thread. Blijkbaar zijn hier halve modoorlogjes gaande. Het zou me ook niet echt verbazen als er mensen zijn die met meerdere accounts zichzelf structureel opmodden en iedereen die ze niet zint omlaag. Groot nadeel van de idiote hoeveelheid punten die je krijgt.

Op slashdot krijg ik (met excellent karma) af en toe 5 modpunten. Als je er zo weinig krijgt kijk je wel uit wat je er mee doet, maar met 290 punten kun je nog eens een leuk stuntje uithalen. Bombs away...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 19:36:
[...]
Dat zorgt er in ieder geval voor dat hij niet met een puntje regelrecht naar 0 kan worden gebonjoured met al die trigger happy downmodders in de buurt.
Nou laat ik je uit de droom helpen: dat gaat hij toch wel... desnoods met niet reguliere tools. Zo'n reactie hoort daar gewoon niet. Dat je dit subforum hebt weten te vinden en hier een discussie start is helemaal correct. *Hier* hoort discussie over moderaties, over het moderatiesysteem, over moderators, en soms ook over dingen die niets met dat alles te maken hebben. Maar het punt dat * botoo maakt is gewoon heel eenvoudig en duidelijk: een dergelijke reactie hoort niet op de FP en zeker niet op een score van 2. Quite simple... en dat is nu iets dat in behoorlijke mate buiten alle discussie is. :)
Als legitieme reacties met enige regelmaat omlaag gemod worden is je motivatie om je netjes aan de regels te houden natuurlijk ook niet helemaal optimaal.
Er is maar één manier om dat recht te trekken, zelf de goede kant op modden, eventueel door extra hulp in te roepen via de modders hier in /16. :)
Als ik mijn postje niet op +2 mag starten, waarom kan ik het dan?
Omdat het modsysteem van te voren niet weet wat voor inhoud jij daar neer gaat typen wellicht? * botoo zei niet dat het niet *mocht,* hij zei dat het not done is, omdat het een ongepaste score is voor een reactie die daar niet thuishoort. En de discussie 'mogen' en 'kunnen' is natuurlijk moeilijk te voeren. Ik kan ook m'n 180 rijden op de snelweg, maar het enkele feit dat het *mogelijk* is, betekent nog niet dat het juist is om dat te doen.
Die 290 modpoints die ik heb mag ik zeker ook niet naar eigen goeddunken gebruiken, neem ik aan... Waarom dan in vredesnaam zoveel?
Die mag je gebruiken volgens de regels van de TMF FAQ. :)
Op slashdot krijg ik (met excellent karma) af en toe 5 modpunten. Als je er zo weinig krijgt kijk je wel uit wat je er mee doet, maar met 290 punten kun je nog eens een leuk stuntje uithalen. Bombs away...
Wij zijn Slashdot nu eenmaal niet. Ik zou overigens niet weten waarom je 'leuke stuntjes' uit zou halen... je benadeelt je medegebruikers, óf jezelf ermee. In beide gevallen zou ik het niet doen. :P

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:48

botoo

💀 too old to die young

Superdeboer heeft al e.e.a. helder toegelicht, dus ik zal dat niet gaan herhalen,
maar:
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 19:36:
. . . Die 290 modpoints die ik heb mag ik zeker ook niet naar eigen goeddunken gebruiken, neem ik aan... Waarom dan in vredesnaam zoveel? . . .
Natuurlijk mag je ze naar eigen goeddunken gebruiken, maar als dat betekent dat je het systeem gaat ondermijnen dan wordt dat geneutraliseerd. Eigen mening is (heel) prima :) maar toch zien we graag dat de moderaties conform de faq uitgevoerd worden, nogmaals, ruimte voor andersdenkende, en onderbouwde(!), interpretatie is welkom.

Het is imho volstrekt onmogelijk om een moderatiesysteem te ontwikkelen dat voor iedereen een goede oplossing is, daarvoor verschillen mensen nu eenmaal veel te veel.
Dat hoeft ook niet, zolang je maar een werkbaar systeem hebt en als het werkt naar de wensen van de beheerders.

Helaas is de praktijk dat er veel mismoderators zijn, en dat proberen we vanuit TMF te ondervangen door het aanmelden van mismoderaties zodat we daar gezamenlijk iets aan kunnen doen (iets wat je best wel weet gezien je reactie hier en gezien het feit dat je daar al eens middels een mailtje op gewezen bent).

Overigens is er niks mis met een discussie zolang we de moderatie-discussies maar hier houden, want zeg nu eerlijk, wat voegt klagen over het modereren nu toe in een nieuwsitem dat over ICT-directies gaat?
offtopic:
Zou op \. ook niet gewaardeerd worden toch? :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1