WebServer + ST 510 met Sitecom WL-122 Wireless Router 100G+

Pagina: 1
Acties:

• dustin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-04 22:01
Hoi, na wat na zoeken op GoT heb ik niet echt iets kunnen vinden wat mij kan helpen.

Mijn probleem is het volgende... ik heb ADSL via Xs4all op het KPN netwerk. De SpeedTouch modem werkt en ik kan op Internet komen. De Sitecom Wireless Router 100G+ werkt ook prima want ik zit Wireless op het Internet.

De Sitecom zit op het modem aangesloten en mijn web server zit op de Sitecom aangesloten.

Waar het nu om gaat is dat het verkeer naar buiten prima gaat maar het verkeer naar binnen niet. Ik heb een webserver draaien en die wil ik beschikbaar maken voor buiten.

Standaard als ik mijn website opvraag via IE dan krijg ik de configuratie te zien van mijn Modem. Als ik een record aan maak in de NAPT van het modem (In: 192.168.1.x:80, Out:82.92.89.x:80, tcp) dan kan ik intern pingen maar van buiten uit werkt de ping niet. Laat staat dat de site zichtbaar word.

Heeft iemand een idee hoe ik de webserver (port:80) zichbaar kan maken voor de buiten wereld via de sitecom en de speedtouch?

MacMini M1, 15" Mac Book Pro, 16GB Memory, Canon 5D Mark II, Commodore 64

Verwijderd

Niets kunnen vinden... ;) In je SpeedTouch forward je alles (DMZ of default server) naar het outside IP van je router 10.0.0.150 (gokje). In je Sitecom forward je poort 80 naar het interne adres van je webserver.
Ik zie niet in hoe je door te pingen kan contoleren of je webserver werkt. Als je van buitenaf pingt naar je externe IP kan je hooguit je modem pingen en dat staat waarschijnlijk zelfs uit.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

soms doet de ST automatisch alles forwarden naar een router maar soms ook niet(uit ervaring). 10.0.0.150 is het IP dat de eerste nic krijgt die erop aangesloten is. Het kan dus ook 10.0.0.151 en hoger zijn(te vinden onder DHCP, staat mac adress)

82.92.89.x is overigens ook niet je outside adress. Dat is je eigen IP adres en dat zou betekenen dat alleen je eigen IP adres op je eigen IP adres poort 80 mag zien. Dit moet waarschijnlijk 0.0.0.0 of any worden.

• dustin
To Fodder:

Dat jij zegt dacht ik ook al en heb ik ook al gedaan maar werkte niet. Ik blijf het vreemd vinden.

To SSH:

Mijn Router (sitecom) staat wel op 10.0.0.150 en zover ik weet is mijn extern ip wel 82.92.89.x. Tenminste dat krijg ik terug van een ping naar mijn xs4all account (ping dvogel.xs4all.nl)

In de sitecom kan ik geen forward doen van 0.0.0.0 (of any) maar kan alleen een port opgeven en die door linken naar een ip/port.

Voor mij blijft het dus nog even een raadsel.

Verwijderd

Dan doe je toch iets fout. Je kan in de Speedtouch geen forwards maken naar 192.168.1.x omdat deze niet weet waar dat net zich bevind. Wat je wel kan doen is twee keer een forward maken:
0.0.0.0:80 -> 10.0.0.150:80 (in de SpeedTouch)
0.0.0.0:80 -> 192.168.1.x:80 (in de SiteCom)
Als je een outside IP moet invullen gebruik dan 0.0.0.0 soms hoef/kan je geen outside invullen.
Andere optie is om de SpeedTouch niet als NAT router te configureren maar alleen als modem en de PPPoA verbinding op te laten zetten door de SiteCom router. Dit onderwerp is echt eerder behandeld.

• dustin
Fodder,

Ik dacht al zo iets geprobeerd te hebben maar ik ga het vanavond nog eens doen.. kijken of het werkt met volgens je beschrijving. Ik had overigens al gezocht om die SpeedTouch alleen als modem te zetten maar ik kon niets vinden.

Heb jij toevallig een link naar het topic? Ik zou dat zeer op prijs stellen.

groeten
Dustin
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 09:46:
Dan doe je toch iets fout. Je kan in de Speedtouch geen forwards maken naar 192.168.1.x omdat deze niet weet waar dat net zich bevind. Wat je wel kan doen is twee keer een forward maken:
0.0.0.0:80 -> 10.0.0.150:80 (in de SpeedTouch)
0.0.0.0:80 -> 192.168.1.x:80 (in de SiteCom)
Als je een outside IP moet invullen gebruik dan 0.0.0.0 soms hoef/kan je geen outside invullen.
Andere optie is om de SpeedTouch niet als NAT router te configureren maar alleen als modem en de PPPoA verbinding op te laten zetten door de SiteCom router. Dit onderwerp is echt eerder behandeld.

• dustin
Nou, Het is nog steeds niet gelukt. Vanavond ga ik even de sitecom router er tussen uithalen en zo kijken of dat in iedergeval werkt.. ik heb namelijk geen idee waar de verbinding stopt.. misschien laat router 1 al niets naar binnen toe dan.

Verwijderd

dustin schreef op 04 mei 2004 @ 15:12:
Hoi, na wat na zoeken op GoT heb ik niet echt iets kunnen vinden wat mij kan helpen.

Mijn probleem is het volgende... ik heb ADSL via Xs4all op het KPN netwerk. De SpeedTouch modem werkt en ik kan op Internet komen. De Sitecom Wireless Router 100G+ werkt ook prima want ik zit Wireless op het Internet.

De Sitecom zit op het modem aangesloten en mijn web server zit op de Sitecom aangesloten.

Waar het nu om gaat is dat het verkeer naar buiten prima gaat maar het verkeer naar binnen niet. Ik heb een webserver draaien en die wil ik beschikbaar maken voor buiten.

Standaard als ik mijn website opvraag via IE dan krijg ik de configuratie te zien van mijn Modem. Als ik een record aan maak in de NAPT van het modem (In: 192.168.1.x:80, Out:82.92.89.x:80, tcp) dan kan ik intern pingen maar van buiten uit werkt de ping niet. Laat staat dat de site zichtbaar word.

Heeft iemand een idee hoe ik de webserver (port:80) zichbaar kan maken voor de buiten wereld via de sitecom en de speedtouch?
Even je een Virtuele server aanmaken voor poort <ipwebserver>:80 in je sitecom router en dan even naar www.whatismyip.com en dat ip even intypen in je browser intypen en dan zou het moeten gaan werken mits je je webserver natuurlijk goed hebt ingesteld.... daar heb je nl. ook nog virtuele servers... om het makkelijker te maken hahaha :Y)

• dustin
Vin4000, Ik dacht inderdaad dat het zo moest het dat heb ik ook direct in het begin gedaan. Maar helaas werkte dat niet. Mogelijk zit er iets anders fout.

Overigens heb ik het wel aan de praat gekregen zonder de sitecom erin. Vanavond ga ik weer verder stoeien en misschien nog met de link die Fodder gestuurd heeft.

En bovendien heb ik nog nooit (ook vroeger) het niet voor elkaar gekregen om van binnen het netwerk een site via buiten aan te roepen. Dus op mijn pc waar de server draaid een pagina aanroepen via mijn externe ip adres. Daarom heb ik het altijd in de hosts file gezet dat ze lokaal moeten gaan. Maar dat heeft even niets met dit probleem te maken. zolang iemand van buiten het netwerk de pagina maar kan oproepen.

gr
Dustin
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 13:36:
[...]

Even je een Virtuele server aanmaken voor poort <ipwebserver>:80 in je sitecom router en dan even naar www.whatismyip.com en dat ip even intypen in je browser intypen en dan zou het moeten gaan werken mits je je webserver natuurlijk goed hebt ingesteld.... daar heb je nl. ook nog virtuele servers... om het makkelijker te maken hahaha :Y)

[ Voor 23% gewijzigd door dustin op 07-05-2004 16:18 ]

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik gok zelf dat het probleem bij de speedtouch zit. Want die sitecom 100G+ (das intern dezelfde als de Medion WLAN router.. je zou het niet zeggen. Zie ook Medion WLAN Router (Aldi 23-12-2003) configuratietips ).. werkt hier prima.
Webserver draait hiero prima en is vanaf buiten bereikbaar.

Verwijderd

dustin schreef op 07 mei 2004 @ 16:14:
Vin4000, Ik dacht inderdaad dat het zo moest het dat heb ik ook direct in het begin gedaan. Maar helaas werkte dat niet. Mogelijk zit er iets anders fout.

Overigens heb ik het wel aan de praat gekregen zonder de sitecom erin. Vanavond ga ik weer verder stoeien en misschien nog met de link die Fodder gestuurd heeft.

En bovendien heb ik nog nooit (ook vroeger) het niet voor elkaar gekregen om van binnen het netwerk een site via buiten aan te roepen. Dus op mijn pc waar de server draaid een pagina aanroepen via mijn externe ip adres. Daarom heb ik het altijd in de hosts file gezet dat ze lokaal moeten gaan. Maar dat heeft even niets met dit probleem te maken. zolang iemand van buiten het netwerk de pagina maar kan oproepen.

gr
Dustin

[...]
Zo moet het ook!
Denk eraan dat je je webserver goed insteld geen goede URL ingevuld bij je virtuele webserver betekend in de meeste gevallen dat je je site niet kunt zien!
Verder staat er niet ergens nog een firewall aan?? Als dat het allemaal niet is dan zou ik kijken naar nieuwe drivers voor je NIC en eventueel je router flashen met nieuwe software. Maar je had hem wel werkend gekregen maar hoe had je dat voor elkaar gekregen dat kan ik niet echt goed opmaken uit je verhaal.

• dustin
Nou, beetje laat maar ik laat even weten dat het nu toch werkt.

Een vriend van me is er bij geweest en toen hebben we er nog eens goed naar gekeken. Hoewel het mij nu lijkt zoals ik het eerst had moet er wel iets anders zijn want het werkt.

Iets wat wel anders is is dat de DHCP uitstaat..... er waren er 2. In de router en het modem. Mogelijk was dat het probleem.

In iedergeval allemaal bedankt voor de moeite.

Pagina: 1