[WinXP] Welke bestanden kunnen weg?

Pagina: 1
Acties:

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-05 15:17
Ik heb een oude P1 waarop XP draait, dat is mijn server. Ik gebruik hem om internet mee te verdelen, en om Apache mee te draaien. Nu is een tijd geleden de 4 gieg HDD die er erin zat overleden (handdoek omheen gedaan voor de stilte, maar Windhoos update maakte de schijf gloeiend heet). Toen heb ik er een Samsung 1.6GB HDD ingedaan en XP enzo allemaal weer op gezet, werkt nu ook weer zoals hij dat altijd deed. Maar nu is het grote probleem dat ik veel te weinig schijfruimte heb op die computer, ik krijg vaak meldingen dat er dus onvoldoende ruimte is op de HDD. Vanwege die sasser-uitbraak ben ik mijn server maar weer eens gaan updaten, maar nu passen de updates er niet meer bij omdat de HDD dus vol is.

Mijn vraag is dus, welke bestanden kunnen er allemaal weg? Ik heb in de windows dir al de complete map HELP weggegooit omdat ik die toch niet gebruik, ook heb ik de system volume information dir al geleegt, maar wat kan er nog meer weg?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
[rml][ Tweak] Windows XP < 100MB[/rml]

Verder lijkt het me handig je swap file redelijk klein te maken.

[ Voor 38% gewijzigd door sdomburg op 04-05-2004 15:05 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als je het geld hebt voor een licentie om Windows XP op je router te zetten, zou je hier eens naar kunnen kijken. Windows XP in 350mb. Met netwerkdingen zal het wat groter worden, maar het wordt in ieder geval kleiner als dat het was.

Verwijderd

Even bij explorer aangeven dat ie ook systeem files, hidden files etc. laat zien.
In je WINNT map kan je dan alle (meestal blauwe) mapjes met een $ ervoor
verwijderen. Houdt er wel rekening mee dat je dan geen un-install meer kan doen van service packs & updates. Verder je temp mappen legen onder mijn documents. Zoek ook eens op .dmp files, die kunnen er ook vanaf. Verder je systeem logboeken legen.

Suc7 ermee.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-05 15:17
Thanks! _/-\o_ Ik heb nu weer 387 MB vrij op de hardeschijf, zo kan ik wel weer een tijdje vooruit :).

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.