Afmetingen 9600pro/XT en 5900XT

Pagina: 1
Acties:

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-08 22:22
Ik ben voor een huisgenoot bezig een videokaart te regelen, maar het probleem is dat hij een liggende Compaq heeft. Ikzelf heb een Point of View Geforce FX5900XT, maar deze past qua lengte er dus net niet in! (Onverplaatsbare HD zit in de weg). De PCB is al te lang (2 mm ongeveer), en om vervolgens de molex nog aan te kunnen sluiten moet er nog zeker 15 mm af lijkt me.

Ik ging dus maar een klasse lager zoeken en kwam bij de radeon 9600 serie uit... (deze heb ik helaas niet op voorraad :7 ) maar zoekend naar specificaties van deze kaart kwam ik nergens lengtes tegen, uberhaupt van geen enkele kaart overigens. Ik heb gekeken op de sites van Point of View, Ati, Club3d, Sapphire, ik heb hier ge-searched, en (hopelijk fout) ge-googled maar nergens afmetingen. Iemand suggesties?

Dan gaat het dus vooral om de 9600pro/xt en de 5900xt (5900 kan ik natuurlijk zelf opmeten, maar aangezien het om mm's gaat en ik niet weet vanaf waar ze meten, pcb of connectors..)??? Hulp is welkom!

pepernooot

• dinkelover
**kick**

pepernooot

• phizzie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-08 22:14

phizzie

always look on the bright side

Mocht je er nou helemaal niet uitkomen, bedacht ik net de volgende oplossing om het te kunnen schatten.
Meet bij je eigen (willekeurige PCI kaart) de montageplaat op. (Je weet wel, die waar je contactpunt zit met de buitenkant van de kast.)
Meet dan op je beeldscherm in een plaatje met hoge resolutie of een printje hiervan de andere maten die je wilt weten en gebruik de verkleinings / vergrotingsfactor.

Voorbeeld: De metalen plaat om te monteren is 10 centimeter. De metalen plaat in het plaatje is 5 centimeter. Dat is dus een factor 1/2. Dat betekent dat je iedere andere afmeting in het plaatje met een factor 2 moet vermenigvuldigen om je correcte schatting te krijgen.

Succes! 8)

aw snap, was dat het alweer?

Verwijderd

ik weet het niet zeker maar volgens mij zijn de snellere kaarten van Nvidia veel langer dan van Ati, dus ik zou het bij ati zoeken... de 9700 is ook niet egt lang (heb um zelf ook :))

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:53
http://www.pctuning.cz/ti...2&ArtId=18809&ChapID=4463

er van uitgaande dat een 5900XT dezelfde PCB heeft als een andere 5900:
Ja, dat gaat beter passen!

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• GH45T
  • Laatst online: 06-08 21:43
phizzie schreef op 09 mei 2004 @ 18:05:
Mocht je er nou helemaal niet uitkomen, bedacht ik net de volgende oplossing om het te kunnen schatten.
Meet bij je eigen (willekeurige PCI kaart) de montageplaat op. (Je weet wel, die waar je contactpunt zit met de buitenkant van de kast.)
Meet dan op je beeldscherm in een plaatje met hoge resolutie of een printje hiervan de andere maten die je wilt weten en gebruik de verkleinings / vergrotingsfactor.

Voorbeeld: De metalen plaat om te monteren is 10 centimeter. De metalen plaat in het plaatje is 5 centimeter. Dat is dus een factor 1/2. Dat betekent dat je iedere andere afmeting in het plaatje met een factor 2 moet vermenigvuldigen om je correcte schatting te krijgen.

Succes! 8)
Dat heeft toch niks te maken met de pcb lengte? Het gaat zich om de lengte van de kaart in de richting van het agp slot zo te lezen.

Verwijderd

GH45T schreef op 09 mei 2004 @ 18:17:
[...]

Dat heeft toch niks te maken met de pcb lengte? Het gaat zich om de lengte van de kaart in de richting van het agp slot zo te lezen.
lezen...
hij bedoelt dat als het rekje op het plaatje 2x zo klein is als in het echt je de lengte van de PCB op het plaatje x2 moet doen om de hele normale lengte te hebben

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 18:22 ]

• dinkelover
Althalus bedankt!! Zo te zien heeft elke serie dezelfde pcb lengte en er is ook te zien dat de 5900 ook wel extreem lang is... Ati's zijn idd stukken korter :)

De oplossing van phizzie kan ook wel idd. Maar je hebt altijd te maken met foto's die wellicht bewerkt zijn... lees: uitgerekt, dus meten heeft niet heel veel zin, en aangezien het om kleine verschillen gaat prefereer ik echte getallen. \

Maar de link is al voldoende! Toch bedankt :*)

pepernooot

• GH45T
  • Laatst online: 06-08 21:43
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 18:19:
[...]

lezen...
hij bedoelt dat als het rekje op het plaatje 2x zo klein is als in het echt je de lengte van de PCB op het plaatje x2 moet doen om de hele normale lengte te hebben
ah zo sorry indeed ;)

Maar als je je drukt maakt om de geresizede foto's zou je dit toch ook met de lengte van de agp aansluiting kunnen doen?
Pagina: 1