Toon posts:

Problem SMC router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
Ik heb zojuist mijn PC opnieuw geinstalleerd. Ik heb Win XP pro SP1. Ik heb ook Norton firewall geinstalleerd. Nu krijg mijn router echter niet meer aan de praat. Het is een SMC baricade router. Ik heb een chello account.
Wanneer ik de router aansluit branden all lampjes op mijn modem en ook router. Echter ik kan het localadress 192.168.2.1 voor deze router niet pingen. 127.0.0.1 pingen werkt prima. Als ik mijn IP probeer te releasen en te renewen doet ie dat niet en krijg ik een melding dat er een probleem is met de DHCP server. Dan krijg ik dus een 169.x.x.x ip. Resetten van de router helpt ook niet. Alle instellingen staan goed en als ik mijn modem direct op mijn NIC aansluit heb ik direct internet. Mijn firewall staat disabled. Heeft iemand tips of ligt dit misschien aan de instellingen van de firewall bij installatie? Of is mijn router dood? (lijkt mij onwaarschijnlijk)

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 17:21
* Norton firewall (ipv firewall op je NIC) al uit gezet?
* Vast IP 192.168.2.2 al geprobeerd op je PC?
* Reset van meer dan 6 seconden gedaan op de SMC?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Norton gedisabled staan. misschien tijdelijk deinstallatie nodig?
Ik heb de router gedurende meerdere keren gedurende 30 sec gereset als aangegeven in handleiding.
Daarnaast kan mijn router in combi met chello bij TCP/IP instellingen op automatisch staan. Heeft eerder ook gewerkt. Denk je dat het met een vast ip 192.168.2.2 gaat lukken als ik 192.168.2.1 niet kan pingen? (heb hier niet echt verstand van) Normaal gesproken krijgt mijn router een ip dat op x.x.x.197 eindigt

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 15:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
oeps! dubbele post

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 15:15 ]

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 17:21
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 15:11:
Denk je dat het met een vast ip 192.168.2.2 gaat lukken als ik 192.168.2.1 niet kan pingen?
Je kunt (op een lokaal netwerk zonder werkende gateway) 192.168.2.1 pas pingen als je PC in dezelfde range 192.168.2.x zit.

Dat je 169.x.x.x krijgt, betekent dat DHCP niet werkt.
127.0.0.1 pingen betekent alleen dat je lokale IP-installatie OK is.
Zie ook: FAQ Network Troubleshooting

Als je geresette router inderdaad op 192.168.2.1 draait en geen DHCP aan heeft staan, zul je op je PC een vast IP moet instellen, bijv 192.168.2.2.

Of je router verder goed ingesteld staat, kun je pas zien als je bij de router kunt komen.

Verwijderd

Topicstarter
ontzettend bedankt voor je snelle reactie. Wel raar dat ie geen verbinding met de DHCP kan maken. Zal id wel een instelling zijn. Ik zal je oplossing vanavond gelijk uit testen en zo zie je maar weer dat ik nog een hoop heb te leren. Als het niet lukt laat ik dit nog wel even weten. Maar tot zover bedankt!

Verwijderd

Madoc, ik heb dezelfde modem.. en een soortgelijk probleem gehad. Er zit een bug in de (embedded) software. Ik weet niet in hoeverre je de modem als DHCP server wilt gebruiken.. bij mij was het probleem echter totaal opgelost toen ik in de modem ging VIA TELNET en DAAR de DHCP server uitschakelde. NB ==> toen ik dit in de web-interface deed hielp dit niet. Probeer dus eens via telnet in de modem te komen en dit uit te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het inderdaad om een soort technisch probleem gaat metde router. Ik heb zeker nog een keer of 10 diverse methoden gebruikt om de router aan de praat te helpen. En in een keer werkte alles weer toen ik alles op automatic had ingesteld. Vaag maar probleem is dus verholpen. In ieder geval bedankt voor de hulp

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 20:33:
Ik denk dat het inderdaad om een soort technisch probleem gaat metde router. Ik heb zeker nog een keer of 10 diverse methoden gebruikt om de router aan de praat te helpen. En in een keer werkte alles weer toen ik alles op automatic had ingesteld. Vaag maar probleem is dus verholpen. In ieder geval bedankt voor de hulp
Ik heb inderdaad het idee dat de modem nog niet helemaal doorontwikkeld is.. Ik raad je aan eventuele instellingen aan de modem via TELNET te doen. Wanneer je van VPN of andere gebruik wil maken zou ik de modem gebridged zetten en er een 3Com onder hangen die dat soort zaken behartigd.. is veel betrouwbaarder.

Verwijderd

Hallo,

Ik heb hier hetzelfde probleem. Kan er niet inkomen, maar ook niet via telnet.
Ik gebruik hiervoor de volgende syntax:
telnet \\192.168.2.1

Ik krijg geen verbinding, kan niet pingen, etc. Doe ik iets fout? (Het is voor mij allemaal een tijd geleden, dus mijn kennis is nogal verwaterd... :-( )

Tnx!

Verwijderd

Ja, het is gewoon telnet 192.168.2.1

zonder de \\

Verwijderd

ook daarmee kom ik er niet in :S
Moet ik misschien de poort en l/p aangeven?
Zo ja, hoe?

Dank je.

Verwijderd

Het probleem is opgelost.

De router gaf alleen toegang aan een bepaald MAC-adres. Inmiddels heb ik het probleem verholpen. Als iemand vergelijkbare problemen heeft, probeer het dan iig vanaf dezelfde NIC, via telnet.

Nu is het alleen nog zo dat af en toe de verbinding verbroken wordt met het WAN. Een bekend probleem met deze router, maar weet iemand de oplossing?

Tnx!
Pagina: 1