Toon posts:

Probleem met tv out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een kabelsetje (van Belkin) aangeschaft om pc op m'n tv te checken. Setje bevat: S-Video kabel, audiokabel en scartaansluiter. Goed, alles aangesloten dus, maar er gebeurde niks. Vervolgens geprobeerd pc op te starten zonder monitor aangesloten. Nu zag ik 'm wel opstarten op m'n tv maar zodra hij windows probeerde te laden kreeg ik sneeuw, ruis en meer van dat soort ongein. Leek helemaal nergens meer op.

Daarna geprobeerd met TV Tool het een en ander te fixen. Na een tijdje gekut kwam ik erachter dat het probleem is dat hij mijn tv om de een of andere reden niet herkent/vindt (wat raar is omdat ik nu wel naar winamp zit te luisteren vanuit m'n tv-speakers, maar dat ter zijde). Op dit plaatje zie je de situatie zoals ie hoort te zijn in TV Tool. Bij mij is het echter niet mogelijk het TV-hokje aan te vinken. Dat is het grote probleem dus. Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat dat kreng m'n tv gewoon detecteert?

Overigens heb ik Geforce 3 Ti 200 (met TV chip CX25871, die naar ik vernomen heb uitermate geschikt is voor tv out, zelfs op 1024x768) en de nieuwste drivers inclusief alle nView-onzin.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-08 10:31

ralpje

Deugpopje

Staat je tv-out wel aan in je bios?
Dat je speakers het doen is niet zo gek trouwens, die gaan gewoon via je geluidskaart en hebben dus niets met je tv-out te maken.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Makusu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-03 14:28
heb je De grote tv-out FAQ al gelezen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb de FAQ gelezen en daar kon ik niks vinden over het niet gevonden worden van je tv.

Of m'n tv out aanstaat in m'n bios... hehe ik ben een behoorlijke n00b dus ik zou het niet weten... hoe check/verander ik dat?

• Makusu
Dus, als ik het goed begrijp, vindtie de TV-niet, maar als je opstart zonder monitor zie je wel wat op de tv :?
Je kan ook niet gewoon als je windows aan hebt staan zonder dat tv tool iets bijv naar de tv verschuiven, dat de tv als 2e monitor staat bij beeldschermeigenschappen-->instellingen?
Ik gebruik zelf nooit tv tool, doe het altijd via beeldschermeigenschappen, werkt goed bij mij!

Verwijderd

Topicstarter
Bij m'n desktopinstellingengedoe staat maar 1 monitor.

Overigens lees ik net in een faq op nvidia.com het volgende:

"If it does display the video signal onto your TV but stops once you boot into Windows, it may simply be a driver issue."

Aangezien dat precies is wat er bij mij gebeurt, zal het toch wel een drivers probleempje zijn. Al zou ik dan bij god niet weten welke drivers ik nog moet downen want ik heb vrijwel alle nieuwe video drivers van nvidia.com geplukt.

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 20:28
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 14:33:
Ja ik heb de FAQ gelezen en daar kon ik niks vinden over het niet gevonden worden van je tv.

Of m'n tv out aanstaat in m'n bios... hehe ik ben een behoorlijke n00b dus ik zou het niet weten... hoe check/verander ik dat?
Als je je pc opstart, dan kan je direct in het begin op "Del"drukken om je bios in te gaan. Het kan ook "F2" of "F10" ofzo zijn, dat staat er wel.

Dan kom je in de BIOS en daar moet je zoeken of er ergens ook TV-OUT enable of disable staat. Verander dat, sla op en start opnieuw op.

Het lijkt me overigens sterk dat het er staat, want je hebt een losse videokaart. Probeer eens een andere driver. Dat wil ook wel eens helpen.

Probeer gewoon eens de laatste detonator op www.nvidia.com

edit:
heb je al gedaan, probeer dan eens een oude driver zoals hieronder wordt gezegd. Bij mijn oude Gef3 werkte de detonator 31.11 wel goed

[ Voor 30% gewijzigd door MacDokie op 04-05-2004 14:58 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Makusu
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 14:54:
Al zou ik dan bij god niet weten welke drivers ik nog moet downen want ik heb vrijwel alle nieuwe video drivers van nvidia.com geplukt.
staan er geen oude drivers op :)
khad het eerst ook, met nieuwe drivers werkte het niet meer, terug naar de oude en het werkte weer
Pagina: 1