[suse 8.2/samba] geen verbinding met server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een linux server draaien met daarop samba. Ik wil dat gebruiken voor backups van mijn windows pc. Onder linux maak ik een share aan die ik vanuit windows wil benaderen. Dit ging eerst goed, ik kon gewoon verbinding maken met de samba server, alleen had ik daar geen schrijfrechten.

Dus ben ik wat gaan prutsen in de instellingen van samba en het resultaat was dat ik helemaal geen verbinding meer kon krijgen met de server. Ik heb toen alle instellingen teruggezet, maar ik kan nog steeds geen verbinding met de server krijgen. Wel kan ik via ping gewoon de linux server pingen.

Ik heb een logfile aangemaakt om te zien of er wat mis is, maar daarin staat alleen maar dat de server is gestart en hij wacht op connecties.

Gegevens

Linux: suse 8.2 pro
Samba: versie 2.27 (update van gister 3-5)

Mijn configuratie bestand:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
[global]
  workgroup = @HOME
  netbios name = BACKUP
  server string = backup
  interfaces = 192.168.2.101/24
  log level = 2
  log file = /home/backup/log.txt
  os level = 2
  guest account = backup
  read only = no
  guest ok = yes

[backup]
  comment = backup
  path = /home/backup/backup

Als iemand weet wat hiervan de oorzaak zou zijn, alvast bedankt.
Als je nog meer info nodig hebt dan vraag je maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rechten goed zetten op de gedeelde map.

chmod 777 maakt map volledig toegankelijk voor iedereen.

En hoe benader jij die share? Via netwerklocaties? Zonder ook maar te hoeven connecten met username en wachtwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is al opgelost. De fout lag in linux zelf. Er moest via YAST nog ingesteld worden dat gebruikers rechten hadden om mappen te delen en daarna moest de map zelf nog gedeeld worden vanuit konqueror.
En ik maar prutsen in webmin :)