Toon posts:

HELP! MIJN BRANDER FIKT NIET MEER !

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een IOMEGA 4x4x24 CDRW en nu wil ik een cdtje kopieren en krijg ik de volgende errors:

-t0100: I/O error {06/c5/00)- Write error-Buffer underrun occured
-t0100: I/O error {06/c5/00)- Write error-Buffer underrun occured
-T7118: trackwriter error command retry failed

WAT BETEKEND DAT DAN WEER?

Any help?

Thanx alvast

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:52
dat je buffer leeg is ?
is je hd gefragmenteerd ?
en heb je wel al je memeory nog ?
of te weinig hd space ?

.

Verwijderd

Heb je al ns succesvol gebrand? Zo niet dan wordt het tijd om eens rustig het navolgende te doen;
- schijf deframenteren;
- is er voldoende bufferruimte op je hd;
- is je buffersetting groot genoeg.

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Misschien had je tegelijkertijd nog andere proggies draaien (bijv virusscanner) als die dan begint te scannen ... blijft er TE weinig snelheid over om het buffer te vullen ... buffer leeg = misbrander (tenzij die klaar is met branden natuurlijk!)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Kep het ook een keer gehad. Ik heb weliswaar scsi, maar toch. Bij mij gaf ie al een bufferunderrun voor die ook maar was begonnen. Ik weet nog steeds niet wat er was, maar opnieuw installeren van de scsi kaart was bij mij de truuk. Misschien in jouw geval je mobo drivers opnieuw installeren???

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

hier staat meer over bufferunderruns

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

trackwriter error command retry failed

Dit is waar het om draait, het probleem zit em niet in je systeem dat je een error krijgt op je burn command waardoor je een buffer underrun krijgt.
Wat dit namelijk betekend is dat je writer nog gelocked is in een vorig brandprocess. Ik heb het een keertje gehad en ik weet ook hoe ik het kan krijgen. Als je een burn cancelled dan zou je programmatuur het branden moete afsluiten. Easy cd creator deed did niet op dat moment en wat helpt is je cdrom speler even open en dicht maken want did reset je hardware ook.. Bij mij werkt het, en ik heb did probleem tot nu toe alleen gezien bij easy cd creator..
Even laadje open en dicht na een cancel van bijvoorbeeld een brandtest en easy cd creator doet et weer goed.
Easy cd creator opent aan het eind van een sessie ook je laadje en sluit het weer waarna het kijkt of het goed gebrand is. Dit is hetzelfde.. easy cd creator gebruikt ook dat open en dicht maken om je brander te resetten.

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Als je CD's of audiotracks kopieert met een ATAPI CD-ROM-station als bron, kunnen er buffer-underruns optreden als je CD-ROM-station niet snel genoeg is om je CD-R/CD-RW-station bij te houden. Als dit probleem zich voordoet, kunt je proberen om de schrijfsnelheid te verlagen tot 1x, of de gegevens eerst op uw vaste schijf te kopiëren.

Succes

Robin

Verwijderd

Topicstarter
Waheee.. thanx voor alle replies!
Ik zal alle tips en suggesties eens rustig uitproberen en hopen dat het dan goed gaat.

Thanx m8s

;)
Pagina: 1