512Mb @ 80% OF 256Mb @ 100%

Pagina: 1
Acties:

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:21
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem, ik heb een nforce 2 bord met dualchannel. Er zit nu 2x 256 mb in (twinmos pc2100). Dit draait dus in dualchannel opstelling. Maar nu ben ik wat gaan overklokken met mijn computer. De max van mijn geheugen is 145mhz, niet echt veel dus. Als ik mijn cpu op zijn max laat draaie wordt dat een fsb van 158 en dat trekt dit geheugen niet. Nu heb ik in een andere pc 1 module "whitelabel" zitte van 256mb pc2700, deze trekt het allemaal wel. Maar wat is nu het best/snelst 80% of 100% maar dan wel de helft van het geheuge. Van de sisoftsandra benchmarkjes wordt ik niet echt veel wijzer.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Stijnd schreef op 04 mei 2004 @ 14:14:
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem, ik heb een nforce 2 bord met dualchannel. Er zit nu 2x 256 mb in (twinmos pc2100). Dit draait dus in dualchannel opstelling. Maar nu ben ik wat gaan overklokken met mijn computer. De max van mijn geheugen is 145mhz, niet echt veel dus. Als ik mijn cpu op zijn max laat draaie wordt dat een fsb van 158 en dat trekt dit geheugen niet. Nu heb ik in een andere pc 1 module "whitelabel" zitte van 256mb pc2700, deze trekt het allemaal wel. Maar wat is nu het best/snelst 80% of 100% maar dan wel de helft van het geheuge. Van de sisoftsandra benchmarkjes wordt ik niet echt veel wijzer.
Als Sisoft zegt dat de bandbreedte hoger is dan is tie ook hoger en dus beter!?!?!
Wat wil je daar nog wijzer van worden dan? Probeer anders eens te kijken of je je geheugen asynchroon kunt runnen. Dan kun je het geheugen iets lager zetten en de cpu hoger laten lopen.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Je vergelijkt appels met peren: de hoeveelheid geheugen met de snelheid van het geheugen.

Als 256MB te weinig is dan zal 512MB altijd sneller zijn, al is het trager geheugen. Gewoon zelf wat proberen en ondervinden dus want je kunt beide opties uitproberen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20
Het geheugen asynchroon draaien met de FSB is slecht voor je prestaties (bij een nForce 2).
De hoofdvraag is dus eigenlijk.. wat is beter.. meer geheugen of een snellere processor. Dat hangt helemaal af van wat je met je PC doet.

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:21
ik speel veeel games >:)

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 19:32
Wat voor games? ;) Maar ik neem aan recente dus dan heb je meer aan 512 mb dan aan een iets snellere processor en 256 mb is tegenwoordig wel erg magertjes.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Als je geheugen volzit tijdens zo'n spelletje dan helpt die paar Mhz meer van je processor ook niet, meer geheugen echter wel, omdat er dan niet zoveel geswapt hoeft te worden. En geheugensnelheid maakt in spellen eigenlijk vrij weinig uit :)

The devil is in the details.

Pagina: 1