Toon posts:

[Nero] burn knop is grijs. kan niet branden dus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo
ik heb 2 branders in me pc, een HP cd-writer 9100 en een DVD brander
die dvd brander heb ik geen problemen mee maar die andere brander wil niet branden.
als ik disc copy doe dan kan ik de source drive kiezen en de destination drive.

neem ik die dvd als destination en die HP als source dan kan ik gewoon op de Burn knop klikken.
neem ik die dvd als source en die HP als destination dan vergrijst die Burn knop en kan ik niet branden.
hoe zou dit komen? beide branders worden gewoon herkent. en beide werken goed volgens apparaatbeheer

alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 14:11:
hallo
ik heb 2 branders in me pc, een HP cd-writer 9100 en een DVD brander
die dvd brander heb ik geen problemen mee maar die andere brander wil niet branden.
als ik disc copy doe dan kan ik de source drive kiezen en de destination drive.

neem ik die dvd als destination en die HP als source dan kan ik gewoon op de Burn knop klikken.
neem ik die dvd als source en die HP als destination dan vergrijst die Burn knop en kan ik niet branden.
hoe zou dit komen? beide branders worden gewoon herkent. en beide werken goed volgens apparaatbeheer

alvast bedankt
edit: als ik een cd in die HP doe dan knipperd er ook een rood lampje.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-03 18:25
Misschien handig als je erbij zet welk merk je DVD fikker is. en wat meer specs. Cpu, os, mem?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Verwijderd

misschien staat je default brader op je cdbrander ?

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
probeer eens een ander schijfje, of nog beter een schijf die bij de recorder geleverd is.

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

Verwijderd

De Nero versie heb je die tovallig bij de dvd-brander gekregen, want dan zou het kunnen zijn dat deze OEM-versie alleen geschikt is voor de DVD brander.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 14:33:

edit: als ik een cd in die HP doe dan knipperd er ook een rood lampje.
Editten doe je met het Edit-knopje en niet met het Quote-knopje B)

Ontopic: even een paar logische antwoorden rondstrooien .. Al andere Nero versies geprobeerd? Al andere brandprogseltjes geprobeerd? Al andere CD media geprobeerd? Zie verder ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed" :)

[ Voor 36% gewijzigd door BalusC op 04-05-2004 15:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wel 2 verschillende cd'tjes geprobeerd.
die dvd is pioneer DVD RW DVR 103, maar die doet het gewoon.
iemand vroeg of die dvd dan de default brander was, maakt toch niks uit.. moet gewoon kunnen branden met beide.
ik gebruik Nero 6.3, die heb ik gedownload.
besturingsysteem is windows 2000 prof

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
je kan de 6.3 wel gedownt hebben, uninstal eerst nero, verwijder alles uit het register en installeer de gedownde opnieuw.
waarschijnlijk was de sleutel van de versie die bij de HP hoort blijven hangen zodat de 2e brander niet werkt
Pagina: 1