[Access] Applicatie standalone runnen *

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Beat691
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08-2022
Ik heb een memory stick(zo'n usb ding van 128mb) daar heb ik nu een access database opstaan met films en handige memo's en links enzo...
Maar als ik die nu ff snel wil openen moet ik op een pc zonder access eerst access of de runtime installeren.

Is er een programma waar je een databaseje in kan maken op een beetje dezelfde manier als access(bedoel dus dat ik categorieen en zo kan maken en met sorteren, noem maar op) maar dat het gecompiled wordt naar een .exe of zo iets, dus dat ik hem overal en nergens kan openen zonder bepaalde dingen te installeren...

Honda viertakt, often imitated, never duplicated!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:26

Wom

Beat schreef op 04 mei 2004 @ 14:08:
Ik heb een memory stick(zo'n usb ding van 128mb) daar heb ik nu een access database opstaan met films en handige memo's en links enzo...
Maar als ik die nu ff snel wil openen moet ik op een pc zonder access eerst access of de runtime installeren.

Is er een programma waar je een databaseje in kan maken op een beetje dezelfde manier als access(bedoel dus dat ik categorieen en zo kan maken en met sorteren, noem maar op) maar dat het gecompiled wordt naar een .exe of zo iets, dus dat ik hem overal en nergens kan openen zonder bepaalde dingen te installeren...
Je kunt er een MDE bestand van maken. Dan kun je hem overal uitvoeren waar je wilt.

Extra -> Databasehulpprogramma's -> MDE bestand maken.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat had je zelf al geprobeerd?
Door te [search=access exe] kom ik bijvoorbeeld deze tegen:
MS Access bestand naar .exe bestand

Database > [Access] Applicatie standalone runnen *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Beat691
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08-2022
Spider.007 schreef op 04 mei 2004 @ 14:11:
Wat had je zelf al geprobeerd?
Door te [search=access exe] kom ik bijvoorbeeld deze tegen:
MS Access bestand naar .exe bestand

Database > [Access] Applicatie standalone runnen *
Nou ja, daar wordt verteld dat access database niet alleen geopend kan worden, dit moet icm runtime of ms access, dat staat daar...

-EDIT-

Dat bedoel ik, MDE moet je dus ook access voor hebben.

Die titel klopt niet :)
Ik vraag niet hoe ik een access database standalone run.

[ Voor 33% gewijzigd door Beat691 op 04-05-2004 14:36 ]

Honda viertakt, often imitated, never duplicated!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:46

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je zou in VB of Delphi een programma kunnen maken dat het databestand kan uitlezen. Standaard zit op iedere windows computer wel de database driver voor Access geinstalleerd. Dus je kan dan wel de data uitlezen, maar niet de interface openen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.