Toon posts:

Problemen bij sommige spellen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik zit met een ernstig probleem. Ik was van plan om een spel te spelen, nadat ik hem had geinstalleerd vroeg hij me om even Direct X 9b te installeren, zo gezegd zo gedaan...
Nu start ik het spel en kom ik erachter dat na een paar seconden mijn hele pc hangt, dus even reboot, het probleem blijft zich voordoen. Als ik dit probleem krijg zie ik allemaal kleine blokjes (denk 3mm bij 3mm) die zich soms van kleur veranderen en het geluid blijft hangen.
Nadat ik het helemaal zat was heb ik windows helemaal opnieuw geinstalleerd maar zonder resultaat, het spel blijft nog steeds hangen.

Deze fout heb ik niet bij alle spellen.

Ik heb dit probleem gezocht op google zonder resultaat.

Mijn hardware:
Motherboard: MSI KT3-Ultra Aru
Mouse: Logitech MX-310
Monitor: Hewlett Packard 17 Inch
CPU: AMD-XP 1800+
Memory: 512 MB DDR Apacer
Graphics card: GeForce 4 TI 4400
Sound Card: Creative Audigy 2 ZS
HD: Western Digital 80 Gb

Mijn software:
Video Driver: 56.72
DirectX: 9.0b

BVD :9

PS: Kom AUB niet aanzetten met nutteloze antwoorden zoals: Koop nieuwe pc ed. :/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 14:20 ]

Verwijderd

Koop een nieuwe pc ofzow! :P Nej geintje! ;) Doe de volgende dingen eens:

• Test je geheugen op fouten met memtest.
• Is je voeding voldoende?
• Word je compje niet te warm?
• Install DX is opniew.
• probeer andere Videodrivers.

ps, ik vind het knap gamen zonder harddisk :X :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 14:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 14:16:
Koop een nieuwe pc ofzow! :P Nej geintje! ;) Doe de volgende dingen eens:

• Test je geheugen op fouten met memtest.
• Is je voeding voldoende?
• Word je compje niet te warm?
• Install DX is opniew.
• probeer andere Videodrivers.

ps, ik vind het knap gamen zonder harddisk :X :P
hd added :)

geheugen: ff testen dan :d
voeding: 400watt
cpu: 45/50graden met 100% belasting
dx: ook ff doen
videodrivers: al gedaan geen resultaat

:?

Verwijderd

Eh we hebben de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif edit knop om dingen te veranderen aan je post ipv quote... :)
videodrivers: al gedaan geen resultaat
Ook vorige versies?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 14:21 ]

Verwijderd

Zou je de duidelijkheid een screenshot kunnen posten van die blokjes? Misschien dat iemand dat bekend voorkomt.

Om welk spellen gaat het precies? Misschien dat er een verband te vinden is. Zijn het OpenGL / Direct3D (alleen 9 of ook 7/8?) spellen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 14:20:
Eh we hebben de [afbeelding] edit knop om dingen te veranderen aan je post ipv quote... :)
kwas er ff niet helemaal bij :o

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:54

UTM

Als ik dit probleem krijg zie ik allemaal kleine blokjes (denk 3mm bij 3mm) die zich soms van kleur veranderen
Hoe warm wordt je videokaart? Dit kan je testen (als je geen temp aflezer van je kaart hebt) dmv je vinger op de core te leggen. Kan je deze maar een aantal seconden hierop leggen dan zit het goed fout. Zet bijvoorbeeld eens een kamerventilator (of meerdere casefans) op je videokaart. Want wat jij aangeeft lijkt op artifacts die veroorzaakt worden door een te hoge overclock of warmte

Daarbij is het ook handig om aan te geven over welke spellen het gaat. Anders kan dit topic net zo goed naar PMG gemoved worden ;)

[ Voor 13% gewijzigd door UTM op 04-05-2004 14:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 14:20:
Zou je de duidelijkheid een screenshot kunnen posten van die blokjes? Misschien dat iemand dat bekend voorkomt.

Om welk spellen gaat het precies? Misschien dat er een verband te vinden is. Zijn het OpenGL / Direct3D (alleen 9 of ook 7/8?) spellen.
dat gaat juist niet, mijn hele pc tript hem als het ware, kan helemaal niks meer behalve reset knop :/

Verwijderd

Maar is het alleen met dx 9,x games zoals Terr al vroeg? En om welke game gaat het eigenlijk? :)

Verwijderd

Topicstarter
w03f schreef op 04 mei 2004 @ 14:22:
[...]

Hoe warm wordt je videokaart? Dit kan je testen (als je geen temp aflezer van je kaart hebt) dmv je vinger op de core te leggen. Kan je deze maar een aantal seconden hierop leggen dan zit het goed fout. Zet bijvoorbeeld eens een kamerventilator (of meerdere casefans) op je videokaart. Want wat jij aangeeft lijkt op artifacts die veroorzaakt worden door een te hoge overclock of warmte
nee hij is niet overclocked, ik weet wel dat hij behoorlijk warm kan worden, maar dan zou het ook problemen geven bij andere spellen? Ik heb meerdere fans in mijn kast.

• UTM

UTM

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 14:23:
[...]

nee hij is niet overclocked, ik weet wel dat hij behoorlijk warm kan worden, maar dan zou het ook problemen geven bij andere spellen? Ik heb meerdere fans in mijn kast.
Dat hoeft niet perse. Sommige spellen vragen nu eenmaal meer van je videokaart dan andere spellen. Daarom is het ook handig om aan te geven over welke spellen het gaat. Voorbeeld: Far Cry vraagt meer van je kaart dan bv Quake1 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Maar is het alleen met dx 9,x games zoals Terr al vroeg? En om welke game gaat het eigenlijk? :)
Farcry werkt maar Colin McRae 4 en Painkiller geven dus die fout.

Verwijderd

[...]

Welk spel heb je dit nu wel dan? die blokjes? Misschien dat het een bekent probleem is bij dat spel en zijn er patches oid voor ;)

edit: je zei het al net iets voor me :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 14:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 14:26:
[...]

Welk spel heb je dit nu wel dan? die blokjes? Misschien dat het een bekent probleem is bij dat spel en zijn er patches oid voor ;)

edit: je zei het al net iets voor me :+
zie vorige post

edit: mem inorde

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 14:29 ]

• UTM

UTM

Kan je deze spellen mischien eens proberen te spelen met een andere videokaart? Dan kan je tenminste uitsluiten dat het niet aan de kaart ligt en het eventueel software matig is

Verwijderd

Wanneer kreeg je dit probleem?

Verwijderd

Topicstarter
ik kreeg ermee te maken toen ik painkiller en cmr4 wilde spelen.

mijn kaart: http://www.asus.com.tw/vga/agpv8440/v8440.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 14:31 ]

• UTM

UTM

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 14:30:
ik kreeg ermee te maken toen ik painkiller en cmr4 wilde spelen.

mijn kaart: http://www.asus.com.tw/vga/agpv8440/v8440.jpg
imo is het nuttiger om een foto te maken van die blokjes dan ons een plaatje van je kaart te geven. Met die blokjes kunnen we mischien wat meer ;)

Verwijderd

Topicstarter
w03f schreef op 04 mei 2004 @ 14:33:
[...]

imo is het nuttiger om een foto te maken van die blokjes dan ons een plaatje van je kaart te geven. Met die blokjes kunnen we mischien wat meer ;)
dat gaat niet, pc hangt 100%.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 14:36 ]

• UTM

UTM

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 14:35:
[...]

dat gaat niet, pc hangt 100%.
Met een digitale camara?

Verwijderd

w03f schreef op 04 mei 2004 @ 14:37:
[...]

Met een digitale camara?
Ja slim, (had ik nog geeneens aan gedacht :X )

Verwijderd

Topicstarter
w03f schreef op 04 mei 2004 @ 14:37:
[...]

Met een digitale camara?
goed idee :D moment

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ben er weer

http://xeron.servicez.org/DSC01884.JPG 5cm afstand
http://xeron.servicez.org/DSC01885.JPG 1cm afstand
http://xeron.servicez.org/DSC01886.JPG hele scherm
http://xeron.servicez.org/DSC01887.JPG hele monitor
:|

De kleuren veranderen 1 a 2x

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 14:47 ]

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 15:26
Eehm ik denk serieus dat je videokaart een beetje de geest gegeven heeft. Zoiets heb ik iig nog nooit zien gebeuren door verkeerde drivers

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• UTM

UTM

Dat lijkt mij toch een duidelijk voorbeeld van Artifacts. Veroorzaakt of door warmte of beschadigd geheugen. Tegen 1 kan je nog wat doen, tegen 2 niet. Kan je mischien de kaart in een andere computer zetten? Als de kaart weer van deze beelden geeft weet je genoeg

[ Voor 25% gewijzigd door UTM op 04-05-2004 14:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Domus schreef op 04 mei 2004 @ 14:50:
Eehm ik denk serieus dat je videokaart een beetje de geest gegeven heeft. Zoiets heb ik iig nog nooit zien gebeuren door verkeerde drivers
Dan vind ik het erg raar dat ie 't bij sommige games goed doet :s

Verwijderd

Topicstarter
w03f schreef op 04 mei 2004 @ 14:51:
Dat lijkt mij toch een duidelijk voorbeeld van Artifacts. Veroorzaakt of door warmte of beschadigd geheugen. Tegen 1 kan je nog wat doen, tegen 2 niet. Kan je mischien de kaart in een andere computer zetten? Als de kaart weer van deze beelden geeft weet je genoeg
Dus de rede dat andere spellen het wel doen is omdat ze niet het volledige geheugen gebruiken?

http://www.webslingerz.co...pers/images/artifacts.jpg

dit geeft google :x

minder dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 14:54 ]

• UTM

UTM

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 14:53:
[...]

Dus de rede dat andere spellen het wel doen is omdat ze niet het volledige geheugen gebruiken?

http://www.webslingerz.co...pers/images/artifacts.jpg

dit geeft google :x

minder dus.
Dat zou idd kunnen. Alleen vind ik het dan erg vaag dat Far Cry wel goed speelt en CM3 niet. Far Cry neemt imho meer geheugen in dan CM3
artifacts zijn er in verschillende soorten en maten ;)

[ Voor 7% gewijzigd door UTM op 04-05-2004 14:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
w03f schreef op 04 mei 2004 @ 14:55:
[...]

Dat zou idd kunnen. Alleen vind ik het dan erg vaag dat Far Cry wel goed speelt en CM3 niet. Far Cry neemt imho meer geheugen in dan CM3
Tja, ik ga eens testen wat je zei in een andere pc zetten.

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 15:26
Dat is wel het beste wat je nu kan doen ja

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

Moet je wel testen met de zelfde games/drivers ect... Kijken of ie daar hetzelfde doet :)

Verwijderd

Topicstarter
Nope ligt niet aan de VGA kaart.

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-02 15:13

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Kan je voor de zekerheid even je voltlijnen posten?

Raar dat ie het dan bij far cry wel doet :?

Heb je al eens oudere (of nieuwere) driver versies geprobeert?

Verder zou ik het echt niet weten :?
Pagina: 1