Toon posts:

[wsh/vbscript] Wat zijn de GUI mogelijkheden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een script gemaakt dat netwerk verbindingen kan maken/verwijderen en weergeven. Dit werkt allemaal goed, alleen nu wil ik graag een GUI maken zodat ook mijn collega's er mee overweg kunnen.
Ik wil bijvoorbeeld een dropdown boxje om driveletters te selecteren enzo.

Nu ben ik wat opzoek geweest naar mogelijke opties, maar ik kon maar weinig zinvols vinden.

Ik kreeg het wel voor elkaar om popup te genereren met 1 inputbox, maar veel uitgebreider niet. MsgBox en InputBox

Een andere manier die ik gevonden was met behulp van WScript.CreateObject("InternetExplorer.Application")
en dan een html pagina gebruiken als GUI, opzich werkt dit wel aardig maar dan zit je weer met de beveiligingsinstellingen van IE.

Nu vroeg ik me af of er nog andere manieren zijn?

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 13:59:

Een andere manier die ik gevonden was met behulp van WScript.CreateObject("InternetExplorer.Application")
en dan een html pagina gebruiken als GUI, opzich werkt dit wel aardig maar dan zit je weer met de beveiligingsinstellingen van IE.
Je kunt een .HTA maken; dat is een HTML application waarbij je html als interface gebruikt en minder veiligheidsrestricties hebt.

Verder kun je misschien met cscript het script commandline uitvoeren en er een console app van maken, maar dat verdient niet echt de schoonheidsprijs.

Waarom niet gewoon VB?

edit: linkje
http://msdn.microsoft.com.../overview/htaoverview.asp

[ Voor 8% gewijzigd door j_du_pee op 04-05-2004 14:07 ]

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

Verwijderd

Topicstarter
j_du_pee schreef op 04 mei 2004 @ 14:05:
[...]

Je kunt een .HTA maken; dat is een HTML application waarbij je html als interface gebruikt en minder veiligheidsrestricties hebt.
Ok ik zal er eens naar kijken.
Verder kun je misschien met cscript het script commandline uitvoeren en er een console app van maken, maar dat verdient niet echt de schoonheidsprijs.
Ja dat heb ik nu ook met een ander script maar dat is toch niet al te prettig, zeker omdat ik ook telkens wanneer er een netwerk verbinding gemaakt of gewijzigd/verwijderd wordt, ook de lijst met huidige situatie van de andere netwerkverbindingen wil laten zien.
Waarom niet gewoon VB?
Omdat we geen licentie hebben voor VB (visual studio), en ik het wel prettig vindt dat je niet elke keer hoeft te compileren enzo. Van de andere kant als er een gratis variant is, mischien dat ik het dan wel zou proberen.
Ok bedankt