Toon posts:

Windows dichttimmeren; geen bureaublad meer veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik moet van m'n ouders de pc's hier beetje netjes houden. Nu heb ik een vervelend zusje dat keer op keer het bureaublad enzo veranderd en de screensaver, dingen die m'n ouders liever niet willen. Ik draai Windows XP, is er een manier om dit tegen te gaan? Iedereen draait onder dezelfde user, dit moet zo blijven. Iemand een oplossing?? (de oplossing ruzie maken heeft al niet geholpen :D)

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ik zou zo'n Rebornkaartje kopen van 100 euro ofzo.

Na elke reboot staat alles weer zoals het was :)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dan moet je C:\Documents and Settings\<username>\USER.DAT hernoemen naar USER.MAN

Dan is het profile mandatory. Wil zeggen: Ze kunnen alles wijzigen, maar na een reboot of opnieuw inloggen staat alles weer hetzelfde als voorheen :)

Je kan natuurlijk ook met de Local Security Policies een en ander dicht gaan spijkeren. Net wat je liever wilt.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Haha jah maar dat is weer net iets teveel van het goede, bestaat er niet zoiets software matig?? Of bij elke nieuwe login de standaardwaardes ofzo?

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12 21:01
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 13:50:
Iedereen draait onder dezelfde user, dit moet zo blijven.
Waarom? Het nut van meerdere users aan kunnen maken is juist dat iedereen zijn eigen achtergrond enzo kan kiezen.

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 16:26

Jabba

Firkan

gpedit.msc intikken in je run veld en dan instellen

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:56
Gewwon je zusje de toegang tot de pc weigeren of is dat ook geen optie?

Wachtwoord erop zetten en die gewoon niet tegen je zusje zeggen zal wel genoeg moeten zijn daarvoor.

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 12:24

koli-man

Bartender!!!!

Poeh, als die laatste oplossing hetzelfde doet als het Reborn kaartje
pffff das ook dan snel geld verdienen voor de mensen die het "rebornkaartje" hebben "uitgevonden."

uhm

[ Voor 10% gewijzigd door koli-man op 04-05-2004 13:54 . Reden: toch wat sneller typen weer ]

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Verwijderd

Topicstarter
wildhagen schreef op 04 mei 2004 @ 13:52:
Dan moet je C:\Documents and Settings\<username>\USER.DAT hernoemen naar USER.MAN

Dan is het profile mandatory. Wil zeggen: Ze kunnen alles wijzigen, maar na een reboot of opnieuw inloggen staat alles weer hetzelfde als voorheen :)

Je kan natuurlijk ook met de Local Security Policies een en ander dicht gaan spijkeren. Net wat je liever wilt.
Hey dat klinkt handig, dat is mss ook wel lekker irritant voor d'r.
"Huh, telkens is alles weer weg :D"

En dat van die local security policies, hoe werkt dat precies?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:31
Dan lijkt dit me toch wel een goede uitkomst?

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Yep klopt, ik ga het eens uitproberen zo :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

olof schreef op 04 mei 2004 @ 13:53:
Gewwon je zusje de toegang tot de pc weigeren of is dat ook geen optie?

Wachtwoord erop zetten en die gewoon niet tegen je zusje zeggen zal wel genoeg moeten zijn daarvoor.
Precies... je kan wel allemaal zaken gaan instellen om het te voorkomen, maar je kan beter corrigerend optreden. Dan krijgt ze zelf ook het besef dat het niet mag en wanneer ze het wel doet er concequentie's aan vast zitten. Elke keer wanneer zij iets zonder overleg veranderd op de PC een passende maatregel treffen zoals een dag niet op de PC :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Nog beter: wallpaper changer powertoy en dan 1 wallpaper uitkiezen en die in een map zetten. Dan zo instellen dat ie bij elke aanmelding/boot at random een wallpaper uit die map kiest. En aangzien het er maar 1 is...

leoaq.fm // Jeune Loop

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Met policies kun je inderdaad een heel eind komen, dus start>uitvoeren en dan gpedit.msc intypen.

Verwijderd

Topicstarter
Even nog een vraagje, die gpedit.msc veranderingen werken alleen op de groep waar je zelf inzit (blijkbaar?). Aangezien ik zelf beheerdersgroep heb en de rest op beperkte gebruikers werkt het nog niet echt. Weet iemand hoe je dit voor andere groepen dan jijzelf kunt instellen?
Pagina: 1